Horner popisuje jaký je největší problém Ferrari

Horner popisuje jaký je největší problém Ferrari

Šéf stáje Red Bull Christian Horner věří, že status Ferrari jakožto italského národního týmu je v Marenellu jeho největší problém, jelikož tým je tu vystaven velkému nátlaku médií.

Christian Horner je nejdéle působícím šéfem v celé formuli 1, který svůj tým vede od jeho premiérové sezóny v roce 2005. V letech 2010-2013 byl svědkem čtyř po sobě jdoucích titulů mistra světa, které získal Sebastian Vettel, a nyní si užívá podobnou dominanci s Maxem Verstappenem, vítězem posledních dvaačtyřiceti závodů z celkových čtyřiašedesáti.

Verstappen získal v letošním roce třetí titul mistra světa v řadě. Red Bull podruhé za sebou vyhrál již šestý titul v Poháru konstruktérů za dobu jejich působení v F1. Jediný závod letošní sezóny, kde byl Red Bull poražen, se odehrál v Singapuru. Carlos Sainz ze stáje Ferrari zde získal pole position a své prvenství si udržel až do konce. Přerušil tak Verstappenův rekord deseti vítězstvích v řadě.

I přes tento výkon nezískalo Ferrari žádný titul od roku 2008, kdy posledním jezdcem, který vyhrál šampionát v červeném dresu, byl Kimi Räikkönen v roce 2007. Současný šéf Ferrari Frédéric Vasseur je už šestým v řadě, se kterým se Horner během svého působení v Red Bullu setkal. Scuderia je před posledními dvěma závody roku 2023 v Las Vegas a Abú Zabí na třetím místě v Poháru konstruktérů. Od prvního místa ji dělí 420 bodů.

Horner v podcastu Eff Won prohlásil, že Ferrari postrádá obratnost Red Bullu kvůli zásahům ve vedení stáje a tlaku, který je spojen s reprezentací Itálie na národní scéně. „Myslím si, že největším problém je pro Ferrari skutečnost, že jde o národní tým. Musí se vrátit k tomu, že jsou hlavně závodní tým. Momentálně je to italská instituce a na nejvyšších pozicích je nejspíš příliš mnoho lidí. Všichni mají svůj podíl v rozhodování.“

„Zvenčí to vypadá, že naší silnou stránkou (Red Bullu – pozn. red.) je schopnost pracovat a adaptovat se rychle. Když uděláme nějaké rozhodnutí, tak se ho držíme. A když se to rozhodnutí ukáže být špatné, tak ho změníme. Myslím si, že na Ferrari mají velký vliv hlavně média, která často ovlivňují, co se s týmem stane. Být ve Ferrari je opravu velký nátlak,“ dodává Horner.

Sainzův týmový kolega Charles Leclerc po minulém víkendu v Brazílii prohlásil, že jeho jedinou motivací pro zbytek roku 2023 je porazit Mercedes v boji o druhé místo v Poháru konstruktérů. Ferrari zaostává za Mercedesem pouhých dvacet bodů a v posledních pěti závodech z devíti startovalo z pole position.

 

Sdílejte na:
Zavřít