Honda se zajímá o Formuli E, prioritou ale zůstává F1

Honda se zajímá o Formuli E, prioritou ale zůstává F1

Formule E je v posledních měsících středem pozornosti automobilek a jinak tomu není ani v případě Hondy. Ta se o tuto elektrickou sérii zajímá, prioritou japonské automobilky je však stále Formule 1.

Elektrický šampionát Formule E se rozrůstá rychlostí světla a není divu, že se oči Alejandra Agaga (šéfa Formule E) zaměřily na Japonsko. Země vycházejícího slunce je velkým automobilovým gigantem. Toyota je největším automobilovým výrobcem světa.

Alejandro Agag se nechal slyšet, že by si ve svém šampionátu přál nejen japonskou automobilku, ale také japonský závod a závodního jezdce na plný úvazek.

Honda s vedením Formule E jednala. První automobilkou, která vyjádřila zájem o spolupráci s tímto průkopnickým šampionátem, byl Renault. Ten ve Formuli E nadále nefiguruje, Francouzi se rozhodli zaměřit svou pozornost na Formuli 1. Jejich bývalý tým nyní vede Nissan.

Ředitel programu Honda F1 Masashi Yamamoto byl vyzpovídán webovým portálem Motorsport.com. Uvedl, že japonská automobilka by mohla z účasti ve Formuli E těžit. V Evropě brzy představí první elektromobil Honda E.

„Formule E závodí ve městech, pořádá čistě městské závody, jedná se spíše o reklamní závodění než tradiční motoristickou akci,“ řekl Yamamoto.

„Jednáme s Alejandrem Agagem. Formuli E sledujeme. Oznámili jsme příchod prvního elektrického auta, které v Evropě začneme velmi brzy prodávat. Mezi zákazníky máme mnoho zájemců o elektromobilitu.“

Hondě se po vstupu do královny motorsportu v roce 2015 nedařilo. Tři roky s McLarenem byly plné starostí a trápení, ale jak se zdá, setrvání japonského giganta se nakonec vyplatilo. V Rakousku si Honda s Red Bullem připsala své první společné vítězství. Pro Japonce první od triumfu Jensona Buttona v Maďarsku 2006.

„Chceme se soustředit na F1. Pokud budeme závodit, musíme vyhrávat. Abychom byli spokojení, musíme dosáhnout určité úrovně. To je pro nás priorita číslo jedna.“

Vítězství Maxe Verstappena bude bezpochyby důležitým bodem v jednání o setrvání Hondy v královně motorsportu. Kontrakt vyprchá na konci roku 2020. Pokud by se Honda chtěla zaměřit na Formuli E, pravděpodobně by musela počkat až do sezóny 2020/21.

V každém případě by Honda musela odkoupit nějakou současnou stáj nebo se spojit s nezávislým týmem.

Dragon Racing, který si v tuhle chvíli vyrábí svá vlastní pohonná ústrojí, je teoretickou možností. Dále tu je Envision Virgin Racing, jediný plně nezávislý tým. V tuhle chvíli by ale byla překážkou dlouholetá smlouva s Audi.

Jedno je jisté, Honda nemá možnost vstoupit s úplně novým týmem. Maximální kapacita startovního roštu je 12 týmů, která bude příští rok naplněna příchodem Porsche. Mercedes nahradí současný tým HWA Racelab.

V sezóně 2019/20 se bude šampionátu Formule E účastnit 11 výrobců pohonných ústrojí. Mezi nimi mimo jiné také automobilky Audi, Porsche, BMW, Jaguar, Nissan a Mercedes.

Sdílejte na:
Zavřít