Haas je kvůli svému pomalému vývoji stále pozadu

Haas je kvůli svému pomalému vývoji stále pozadu

Velká cena Mexika byla pro stáj Haas a její ambice velkou ranou. Americký tým se po úspěchu Daniela Ricciarda z AlphaTauri propadl na poslední místo v Poháru konstruktérů.

Haas je nyní poslední stájí v Poháru konstruktérů. Navzdory opakovaně dobrým výsledkům v kvalifikacích není umístění amerického týmu nijak překvapivé. Haas, na rozdíl od přímých konkurentů, nepředstavil téměř žádné novinky. Jediné větší změny, které přinesl model VF-23, se objevily na okruhu COTA a představovaly první krok týmu směrem ke koncepci Red Bullu.

Ačkoli se tento přechod zdá být na první pohled pozitivní, ve skutečnosti je Haas velmi pozadu. Téměř každý tým představil podobnou změnu filozofie při zahájení sezóny 2023, nikoliv v závěrečných fázích. Pomalý vývoj v polovině sezóny navíc dává Haasu málo času na sběr dat pro rok 2024.

Jak se ukázalo minulý víkend v Mexico City, zlepšení je bezpodmínečně nutné. Nico Hülkenberg se dlouho snažil udržet desáté místo, ale v konečném důsledku je ve formuli 1 důležitý výkon a ten Haasu chybí.

Günther Steiner v hodnocení po závodě přiznal, že současná situace je obtížná: „Byl to opět těžký den, ale není to jen negativní. Nico Hülkenberg byl v dobré pozici, aby získal body. Ale pak jsme při červené vlajce, kterou jsme si sami způsobili, neudrželi v posledním stintu pneumatiky. Náš monopost nedokáže udržet životnost pneumatik jako ostatní vozy. Mohli jsme bojovat téměř po celou vzdálenost, ale téměř nestačí. Jinak se zdá, že celý tým podal dobrý výkon a Nico jel fantasticky, aby se pokusil získat nějaké body.“

Na rozdíl od většiny stájí, u Haasu se neočekává žádná významná finanční injekce. Pro sezónu 2023 se jim podařilo získat důležitého sponzora – společnost MoneyGram, což je pozitivní vývoj. To však nebude stačit k tomu, aby se Haasu podařilo získat potřebné finance. Dalším zřejmým krokem je zlepšení infrastruktury a vývojového zázemí, tým také potřebuje zvýšit počet svých zaměstnanců, který je nejnižší ze všech stájí ve formuli 1. S finančním omezením se však tyto změny dělají těžce.

Přestože součástí přitažlivosti týmu Haas je jeho odhodlání i přes omezené zdroje, nemůže to trvat věčně. Od roku 2018 se jim nepodařilo skončit v Poháru konstruktérů výše než na 8. místě. Pokud nedojde k zásadním změnám, lze si jen těžko představit, že se to v následujících letech změní.

V souvislosti s příští sezónou bude fascinující sledovat plán Günthera Steinera na změnu osudu týmu. Prozatím se však zdá, že Haas nemá strategii, která by definitivně zvýšila jejich finanční strop.

Sdílejte na:
Zavřít