Ferrari odmítá, že v Austrálii mělo problémy s chlazením

Ferrari odmítá, že v Austrálii mělo problémy s chlazením

Ferrari odmítá zvěsti, že za špatnou formu týmu během úvodního podniku sezóny konaném v Austrálii mohly problémy s chlazením.

Italský tým vstupoval do sezóny jako favorit, jelikož předvedl skvělý výkon během předsezónních testů v Barceloně.

Týmu se ale v Melbourne nepodařilo zazářit. Mercedes totiž ovládl všechny tréninky, všechny části kvalifikace a nakonec si dojel pro překvapivý výsledek 1-2.

Zatímco Ferrari nevydalo bezprostřední vyjádření ke špatné formě, začaly kolovat spekulace, že problémy mohly být kvůli špatnému chlazení. Z tohoto důvodu tým údajně musel změnit jádro aerodynamiky a zároveň nemohl využívat plný výkon motoru.

Přesto, že tým přesně neuvedl, v čem byl v Austrálii problém, domněnky o problémech s chlazením tým vyvrátil.

Šéf týmu Mattia Binotto řekl:Nebudu do detailů uvádět, co se stalo. Myslím, že je to naše věc.

Na internetu a v novinách jsem viděl hromadu spekulací, že jsme měli problém s chlazením. Myslím, že nic z toho co jsem četl, nebylo úplně pravdivé.

Neměli jsme problémy s chlazením, to vám můžu říct.

Ale myslím, jak už jsem řekl, že to co se stalo v Austrálii bylo zaviněno součtem mnoha faktorů, ať už jde o pohonnou jednotku, špatné nastavení, práce s pneumatikami. Myslím, že tohle všechno mohlo za to, co jsme viděli v Austrálii.“

Ferrari udělalo pro Bahrajn několik nespecifikovaných úprav aby tým předešel problémům, se kterými se musel potýkat před čtrnácti dny v Austrálii.

Tyto úpravy pravděpodobně pomohly, jelikož Ferrari jsme mohli jak během tréninků, tak během kvalifikací vidět na příčkách nejvyšších a dokázalo tak, že jestli nějaké potíže přetrvávají tak úplné minimum.

Binotto uvedl, že není nic neobvyklého zápasit s autem, jelikož se tým snaží z vozu vytěžit maximum.

„Tohle je třetí trať, na které s letošním vozem jedeme,“ řekl. „Nejdříve Barcelona, poté Austrálie a teď zde v Bahrajnu. Myslím, že se prostě učíme porozumět autu.

Myslím, že v sezóně se objeví ještě hodně podobných událostí. Výkonnost vozu musí být vždy upravena pro každou trať, což je cvičení, které normálně děláte, připravujete se na simulátoru atd.

Ale proces, kterým procházíme je učení se o voze. Auto v Austrálii nebylo optimálně nastavené.“

Sdílejte na:
Zavřít