Ferrari obětuje rychlost na rovinkách za lepší přítlak

Ferrari obětuje rychlost na rovinkách za lepší přítlak

Šéf Ferrari Mattia Binotto řekl, že italská stáj je ochotná obětovat rychlost na rovinkách, pokud se zlepší celková výkonnost monopostu SF90.

Ferrari má v letošním roce pravděpodobně nejsilnější pohonnou jednotku, ale prozatím fanoušci italské stáje nemohli oslavovat ani jedno vítězství – v Bahrajnu přišel o vítězství Charles Leclerc kvůli technickému problému a v Kanadě dostal penalizaci Sebastian Vettel.

Tým z Maranella dovezl do Francie nové vylepšení, které mělo zlepšit výkonnost vozu SF90. V průběhu víkendu se však Ferrari vrátilo ke starší specifikaci, protože potřebuje více času na pochopení a následné řešení problémů monopostu SF90.

„Myslím, že hledáme více přítlaku na úkor rychlosti. Věděli jsme, že auto nebude příliš efektivní, ale přidáním přítlaku můžeme přimět pneumatiky, aby pracovaly a to může být taky jeden ze směrů. Znova si myslím, že jsme v sobotu mohli na okruhu Paul Ricard vidět, jak je těžké přimět tyto pneumatiky, aby správně fungovaly. Na ně se teď nějak soustředíme,“ řekl Mattia Binotto.

Před závodním víkendem v Rakousku šéf Ferrari okomentoval situaci.
„Jsme rádi, že můžeme být zpátky na trati tak rychle, protože je to nejlepší způsob, jak otestovat a pochopit prvky, které nefungovaly podle plánu ve Francii. Musíme vyhodnotit různé testy, hlavně proto, abychom měli jasnější představu, proč některé upgrady, které jsme přivezli do Le Castellet, nefungovaly podle očekávání.“

„Trať v Rakousku se velmi liší od okruhu Paul Ricard. První sektor jsou dlouhé rovinky a brždění, zatímco druhý sektor je těsnější a kombinuje pomalé a středně rychlé zatáčky. Předpověď počasí hovoří, že budou velmi vysoké teploty, takže to bude velmi náročný víkend ohledně chlazení jak pro motor, tak pro brzdy. Zároveň to znamená, že bude náročná správa pneumatik,“ dodal Mattia Binotto.

 

Sdílejte na:
Zavřít