Ferrari nasadilo novou elektrickou řídicí jednotku

Ferrari nasadilo novou elektrickou řídicí jednotku

Italská stáj Ferrari se rozhodla, že pro závod v Číně vymění na obou svých vozech elektrickou řídící jednotku.

Charles Leclerc vedl závod v Bahrajnu, ale z důvodu technického problému ztratil výkon 15 kol před koncem závodu. Ferrari po závodě uvedlo, že problémem byl jeden z válců. Následně informaci upřesnilo, že problémem byl zkrat uvnitř řídicí jednotky vstřikovacího systému. Tento problém se u italské stáje objevil poprvé.

Leclercův motor byl poslán na inspekci a naštěstí pro Monačana je pohonná jednotka v pořádku. Ferrari se rozhodlo, že ve svých autech vymění elektrickou řídicí jednotku, stejně postupoval i zákaznický tým Haas. Naopak třetí tým poháněný motorem Ferrari Alfa Romeo nic nevyměňoval.

Elektrická řídicí jednotka je jedna ze šesti komponentů pohonné jednotky a na sezónu jsou povoleny dva kusy. Pokud by jakýkoliv tým nasadil třetí kus, čeká ho penalizace. Podle dostupných informací, by nemělo být problémem pro Ferrari odjet zbývající závody sezóny pouze s jedním kusem elektrické řídicí jednotky, protože tahle součást není tak extrémně namáhána.

Oba jezdci Renaultu nasadili nové MGU-K z důvodu, že se francouzská stáj snaží vyhnout technickým problémům, které měla v Bahrajnu, kde oba její vozy nedokončily, a dokonce odstoupily ve stejném kole a místě. Nico Hülkenberg ještě navíc vyměnil spalovací motor, turbo a MGU-H. Prozatím se vše obešlo bez trestu.

Jezdec McLarenu Lando Norris rovněž měnil MGU-K. Mezitím Honda vyměnila pohonnou jednotku u Daniela Kvyata. Výměna je preventivní opatření, protože se objevily anomálie v datech z prvního volného tréninku. Pro japonského dodavatele je to první výměna motoru u svých zákazníků v letošní sezóně.

Sdílejte na:
Zavřít