Ferrari by od roku 2025 mohlo přejít na koncepci Red Bullu

Ferrari by od roku 2025 mohlo přejít na koncepci Red Bullu

Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari od roku 2025 by mohl znamenat i změnu koncepce vozu. Italská stáj by se mohla vydat podobnou cestou jako Red Bull s předním zavěšením využívající pull-rod.

Od začátku sezóny udělalo Ferrari pokrok, který jim přinesl dvě výhry. Momentálně bojuje s Red Bullem a McLarenem a myšlenky na titul jsou stále na místě. Nicméně je těžké najít konkurenční výhodu, která by stáj posunula dál.

První balíček vylepšení přišel v Imole. Ferrari svůj vývoj urychlilo a balíček plánovaný na Velkou cenu Maďarska přijde v Silverstonu. Šéf týmu Frédéric Vasseur však přiznal, že realizace vylepšení je obtížnější.

„S omezením nákladů a současnými předpisy musíte myslet na víc věcí a my přineseme vylepšení, až budeme mít co přinést. Musíte mít na paměti, že výkony na roštu jsou si podobné a tempo vývoje je mnohem pomalejší než před dvěma lety. To znamená, že pokaždé, když někdo přinese vylepšení, je zlepšení menší než před dvěma lety, a to je normální.“

Ferrari nevyužilo všechny momenty k tomu, aby se více mohlo zlepšovat, a tyto situace vyvolaly otázku, zda se Ferrari nesoustředí na koncept vozu pro rok 2025, kdy by mohlo být agresivnější. Frédéric Vasseur uvedl, že v Maranellu v současné době probíhají tři projekty.

„Část týmu pracuje na nových vylepšeních, které uvidíme v průběhu letošní sezóny, a další se již zaměřuje na vůz pro příští rok. Tomu jsme dali zelenou. Kromě toho již před časem začaly práce na pohonné jednotce pro rok 2026. Co se týče šasi a aerodynamiky, můžeme vyslovit několik hypotéz, ale zatím neexistují žádné předpisy a my nemůžeme vědět víc než hypotézy.“

Zdroje naznačují, že konstruktéři pochopili některé klíčové aspekty, které by byly přínosem pro vůz na rok 2025 a pro boj s Red Bullem a McLarenem. Údajně by Ferrari mohlo přejít na přední zavěšení s pull-rodem, protože v roce 2026 by k tomuto přechodu stejně došlo. Jejich hlavní soupeři Red Bull a McLaren tuto konstrukci již využívají a zjevně jde i o aerodynamickou výhodu.

Tento přechod by vyžadoval zcela nové šasi nebo změnu pozice pilota. Rozložení hmotnosti by se tak mohlo zlepšit a Ferrari by mohlo najít svoji konkurenční výhodu, kterou tak moc hledá. Potenciální přechod Ferrari na přední zavěšení ve stylu Red Bullu přichází v době, kdy tým pokračuje ve snaze získat Adriana Neweyho, který od rudých býků odchází.

Ferrari letos jako jediné používá zadní zavěšení ve stylu pull-rod a je přesvědčeno, že koncepce push-rod, kterou mají ostatní týmy, nepřináší žádné významné výhody.

Enrico Cardile, technický ředitel Ferrari, odpověděl i na otázku, proč tým z Maranella nekopíruje ostatní: „Zaznamenali jsme dobré aerodynamické výsledky při přechodu tímto směrem a při přechodu z pull-rod na push-rod jsme neviděli velkou výhodu, která by ospravedlnila nějaké kompromisy z hlediska hmotnosti nebo poddajnosti.“

Sdílejte na:
Zavřít