Francie

Jezdec: Romain Grosjean

Jméno
Romain Grosjean
Datum narození
17.4.1986
Národnost
Francie
Poslední úprava
10.2.2013 19:59

Velmi rychlý talentovaný mladík narozen v Ženevě ve Švýcarsku s Francouzským občanstvím, často označovaný za "Blázna prvního kola" kvůli je četným haváriím hlavně v první zatáčce prvního kola. Ovšem i přes to je držitelem několika titulů z ostatních slavných motosportových sérií. Čerstvě ženatý.

Informace

Před formulí (2003-2005)

V roce 2003 Romain vyhrál všech deset závodů šampionátu Swiss Formula Renault 1.6 (Švýcarská Formule Renault) a přestoupil do French Formula Renault (Francouzská Formule Renault) v roce 2004. V tom roce skončil sedmý s jedním vítězstvím a rok později vyhrál šampionát s deseti vítězstvími. Vzhledem k jeho výsledkům se připojil k akademii mladých talentů Renault Driver Development Programme.

Formule 3 (2006-2007)

V sérii Formula Three Euroseries to měl v roce 2006 velmi těžké, podařilo se mu získat pouze jedno pódiové umístění a celkově šampionát dokončil až na třináctém místě.

V témže roce se ale jednou objevil i v britské formuli 3, kde získal pole position ve dvou závodech v Pau, oba závody vyhrál a v obou závodech zajel nejrychlejší kola.

V roce 2007 zůstal ve Formuli 3, ale posunul se do série ASM Formula 3. V této sérii vyhráli předchozí tři tituly Jamie Green, Lewis Hamilton a Paul di Resta.

Začátek ročníku jasně vedl Sébastien Buemi, další, který došel do Formule 1, ale poté Grosjean vyhrál devátý závod v Mugellu, posunul se před Buemiho a tam setrval až do konce sezony.

Grosjean zkusil štěstí i v jednom závodu Masters of F3 (Mistři Formule 3), kde dokonce získal pole position, avšak dokončil až čtrnáctý poté, co zaspal start.

GP2 (2008)

Romain závodil pro tým ART v sérii GP2 Asia Series, kde se šedesáti-jedna body a čtyřmi vítězstvími s přehledem vyhrál titul.

S týmem ART zůstal, ale přesunul se s ním do evropské GP2 Series, kde mu týmové kolegy dělali Luca Filippi a Sakon Yamamoto.

V prvním závodě na okruhu v Barceloně Romain startoval jedenáctý po problémech s motorem v kvalifikaci, avšak dokázal se v závodě probít na páté místo. Tím se dostal na čtvrté místo pro start krátkého spritového závodu, kde ovšem po sporném předjetí Kobajašiho byl penalizován a dokončil třináctý.

Jako čtvrtý závod následoval sprint v Istambulu, kde Grosjean vyhrál a dostal e tak na druhé místo v šampionátu. Na konci sezony se Grosjean propadl na čtvrté místo v šampionátu, což mu ovšem nezabránilo stát se nejvýše umístěným nováčkem v historii šampionátu.

V roce 2009 byl Grosjean vyšoupnut z týmu příchozím šampionem 2008 Formula Three Euroseries Nicem Hülkenbergem.

Renault (2009)

Jakožto jezdec akademie talentů Renaultu ho tým z Formule 1 podepsal jako testovacího řidiče pro tok 2009. Poté ale vyšla na povrch pravda o nehodě Piqueta v Singapuru, kde Fernandu Alonsovi umožnil získat vítězství, takže Grosjean Piqueta v kokpitu nahradil.

Do svého prvního závodu v F1 ve Velké Ceně Evropy se kvalifikoval čtrnáctý, avšak po incidentu s Lucou Badoerem musel do boxů pro nové přední přítlačné křídlo a propadl se na patnácté místo.

V dalším závodě v Belgii se Romain kvalifikoval devatenáctý po žlutých vlajkách v kvalifikaci. Závod potom opustil po havárii s Jensonem Buttonem v druhém kole.

V italské velké ceně se kvalifikoval dvanáctý, ale prodělal špatný start, poškodil si auto v první zatáčce, v druhém kole udělal hodiny a do cíle se doplazil na patnáctém místě.

V Singapuru kvalifikaci opustil na devatenáctém místě po problémech s brzdami, které po třech kolech v závodě znovu selhaly.

Na japonské Suzuce Grosjean nikdy nezávodil, proto se mu nehodilo, když při trénincích pršelo a on se, dle svých slov, nemohl správně naučit projíždět trať. V kvalifikaci se umístil osmnáctý a závod dokončil šestnáctý poté, co Timo Glock neodstartoval a jeden vůz havaroval.

V Brazílii Romain havaroval v tréninku a v opraveném autě se kvalifikoval třináctý. Na tomto místě také dokončil závod, přičemž si stěžoval na nedostatečně se zahřívající pneumatiky.

V posledním závodě v Abu Dhabi se Romain kvalifikoval až devatenáctý a dojel osmnáctý, stěžují c si na opětovné problémy s brzdícím systémem.

Bylo jasné, že po nepřesvědčivých výkonech si sedačku u Renaultu neudrží. Nahradil ho Gorsjeanův bývalý týmový kolega z GP2 Vitaly Petrov s bohatými sponzory a Fernanda Alonsa nahradil Robert Kubica.

Romain vzal místo testovacího pilota Renaultu po odchozím Nicku Heidfeldovi, který se chopil volné sedačky u Sauberu.

Mimo F1 (2010-2011)

Po nucené odchodu z F1 se Gorsjean dal na automobilové závody. Pro rok 2010 si zajistil místo u týmu Matech Competition ve Světovém Šampionátu FIA GT1.  Společně s Thomasem Mutschem vyhráli závody v Abu Dhabí a v Brně a šampionát vyhráli.

Během toho Grosjean také zkusil veleslavnou 24 hodinovku v Le Mans. Za volantem se střídal s jeho kolegou Mutschem a Jonathanem Hirschim. Ve své třídě se kvalifikovali první, avšak po 171 kolem byli nuceni ze závodu odstoupit kvůli technické závadě.

V červnu se Romain vrátil jednosedačkovým závodům v Auto GP s týmem DAMS. K týmu se připojil před třetím závodem ve Spa-Francorchamps v Belgii. Dominoval tréninku a dominoval i kvalifikaci. Vyhrál hlavní závod a v následujícím sprintu dojel druhý. Z možných 19 bodů Grosjean získal 18 a jako cenu získal 80,000 euro. Poté vyhrál ještě třikrát a v Monze už v rukou svíral pohár šampiona s náskokem 16 bodů na druhého.

Poté oznámil, že na zbytek sezony se opět přidá k týmu DAMS, ovšem tentokrát v GP2. Na zbytek sezony vystřídal zraněného Ho-Pin Tunga a stal se týmovým kolegou Jérome d’Ambrosia, který se taktéž později dostal do Formule 1.

Zaznamenal slušná dvě třetí místa v Belgii a Abu Dhabi a v šampionátu se umístil na čtrnáctém místě, pouze dvě pozice za d’Ambrosiem, který ne rozdíl od Romaina odjel celou sezonu.

Grosjean poté oznámil, že v GP2 setrvá i v následujícím roce a zůstane celou sezonu. A to jak v evropské GP2 Series tak v GP2 Asia Series.

Dokázal vybojovat dvě pole position a jedno vítězství a zajistil si tak titul z GP2 Asia Series pouhé dva body před Julesem Bianchim.

Vyhrál první hlavní závod v evropské GP2 series a také vedl šampionát, ovšem poté vedení ztratil ve prospěch Gieda van der Garde (dalšího budoucího závodníka F1) po druhém závodě, kde byl diskvalifikován kvůli technickému problému.

Naštěstí se vedení ujal další víkend po bodování v obou závodech v Monaku. Poté, co si vyjel další čtyři výhry a šest stupňů vítězů, ve Spa-Francorchamps získal další titul.

Zároveň se upsal týmu Lotus Renault GP jako jeden z jejich pěti testovacích jezdců. Po ošklivé havárii Roberta Kubici, závodního pilota Renaultu, byl Romain zvažován jako jeho náhrada, ovšem místo Roberta přišel Nick Heidfeld, kterého později vystřídal ještě Bruno Senna.

Lotus (2012)

V září 2011 bylo potvrzeno, že Grosjean bude závodit pro tým Lotus F1 Team, který se transformoval z Lotusu Renault GP (původně Renault). Spolu s ním svůj comeback oznámil další bývalý jezdec Formule 1, Kimi Räikkönen.

Na první VC se kvalifikoval na vynikajícím třetím místě, což byl jeho nejlepší výsledek kariéry (jeho předchozí nejlepší kvalifikační postavení ve Formuli 1 bylo dvanácté místo). V závodě se mu už tak dobře nevedlo. Po startu se propadl na šesté místo a poté musel odstoupit po kolizi s Pastorem Maldonaldem, který mu zničil zavěšení.

V Bahrajnu do cíle dojel třetí za jeho týmovým kolegou Räikkönenem a jezdcem Red Bullu Sebastianem Vettelem. Bylo to jeho první podium kariéry a první pódium pro Francouze od pódia Jeana Alesiho v roce 1998.

Ve Španělsku se Grosjean kvalifikoval třetí, dojel čtvrtý a zajel nejrychlejší kolo závodu (první pro Francii od roku 1996, kdy ho zajel opět Jean Alesi).

V Kanadě zajel svůj životní výsledek, když dojel druhý za Lewisem Hamiltonem.

Ve Valencii mohl Grosjean získat další pódium, ovšem selhala mu elektronika ve voze a musel odstoupit z druhého místa.

V Británii ovládl páteční trénink, ale v kvalifikaci ho potkala menší smůla. Roztočil se a zapadl do štěrku. Sice se dostal do třetí části kvalifikace, ovšem nemohl zajet ani jedno kolo a nakonec se na start postavil jako devátý, díky penalizaci Nica Hülkenberga. Na začátku závodu se zapletl do kolize s Paulem di Restou a musel pro nové křídlo. Nakonec se probojoval na šesté místo za svého týmového kolegu Kimiho Räikkönena.

V Německu se kvalifikoval devatenáctý kvůli problémům s převodovkou a dokončil osmnáctý poté, co v prvním kole poškodil pneumatiku.

V Maďarsku se Lotusu dařilo a Grosjean se kvalifikoval na druhé místo. V závodě ho ovšem předjel jeho kolega Räikkönen a tak si musel stoupnout až na třetí stupínek na pódiu.

V Belgii se v prvním kole odehrála vážná nehoda zahrnující několik pilotů, z nichž čtyři ihned museli odstoupit – Alonso, Hamilton, Perez a Grosjean. Grosjean nebezpečně zmáčkl Hamiltona na kraji trati, dotknuli se koly a Grosjean se nezadržitelně vřítil do první zatáčky, kde smetl Fernanda Alonsa a nebezpečně mu přelétl přímo před hlavu a vzal s sebou i Sergia Pereze v Sauberu. Viníkem této nehody byl označen Grosjean a byl mu udělen první zákaz startu ve velké ceně od roku 1994, kdy ji obdržel Michael Schumacher. Romain zároveň obdržel pokutu ve výši 50 000 euro. FIA se vyjádřila tak, že to bylo extrémní porušení pravidel, potencionálně vedoucí ke zraněním. Zároveň tím sehrál velkou roli v šampionátu, protože vyřadil jednoho ze dvou hlavních kandidátů – Fernanda Alonsa.

Ani Grosjean ani Lotus proti zákazu startu nic nenamítali, a tak ve Velké Ceně Itálie Romaina nahradil Jérome d’Ambrosio. Šéf týmu Eric Boullier řekl, že Romain se naučil důležitou lekci.

Nicméně v následující Velké Ceně Japonska Romain narazil a otočil Australana Marka Webbera, který ho označil za „Blázna prvního kola.“ Mnoha pilotů i ostatních lidí ho odsuzovalo a říkalo, že takoví cvoci jako Pastor Maldonado a Grosjean ve formuli 1 nemají co dělat. Ovšem stejně jako Maldonado se Grosjean naučil trošku krotit. Později se přiznal, že musel vyhledat pomoc psychologa, aby zlepšil svou koncentraci.

Ukázalo se, že to fungovalo a Romain začal do Enstone dovážet body. V Singapuru  a Koreji dokončil na sedmém místě, v Indii devátý a v USA opět sedmý.

Ovšem pár chybek stejně neuhlídal. V Abu Dhabi měl několikrát kontakt s ostatními a nakonec musel odstoupit po incidentu se Sergiem Perezem. V Brazílii zase v kvalifikaci srazil Pedro de la Rosu v HRT. Později také odstoupil, když se na mokru dostal do smyku a naboural do bariéry.

Šířili se zvěsti, že Lotus hledá za Grosjeana výměnu a on sám se o svou sedačku bál. Nakonec ovšem byla oznámena nová smlouva i na rok 2013 s tím, že Eric Boullier mu zcela věří a ví, že se ze svých chyb poučil.

V šampionátu se umístil na osmém místě s 96 body, 3 pódiovými umístěními a 7 odstoupeními. Srovnání s jeho týmovým kolegou: dokončil všech dvacet závodů, bodoval v devatenácti z nich, dojel si pro sedm beden a jedno vítězství a zakončil sezonu na třetím místě s 207 body.

Romain Grosjean se rozhodně má co učit ohledně konzistentnosti a čistého závodění, ale nikdo nemůže zpochybnit, že má rychlost a má talent, což dokazuje mnoho jeho titulů z ostatních sérií, kterých má mnohem víc, než právě mistr světa roku 2007 Kimi Räikkönen.

 

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
2009 8 Renault 20. 0
2011 9 Renault 20. 0
2012 10 Lotus 8. 96
2013 8 Lotus 7. 132
2014 8 Lotus 14. 8
2015 8 Lotus 11. 49
2016 8 Haas 13. 29
2017 8 Haas 13. 28
2018 8 Haas 12. 43
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Evropy 2009 Španělsko Valencia street 8 Renault 15. 0
Velká cena Belgie 2009 Belgie Spa-Francorchamps 8 Renault RET 0
Velká cena Itálie 2009 Itálie Monza 8 Renault 15. 0
Velká cena Singapuru 2009 Singapur Marina Bay 8 Renault RET 0
Velká cena Japonska 2009 Japonsko Suzuka 8 Renault 16. 0
Velká cena Brazílie 2009 Brazílie Interlagos 8 Renault 13. 0
Velká cena Abú Dhabi 2009 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 8 Renault 18. 0
Velká cena Austrálie 2012 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 10 Lotus RET 0
Velká cena Malajsie 2012 Malajsie Sepang 10 Lotus RET 0
Velká cena Číny 2012 Čína Shanghai International Circuit 10 Lotus 6. 8
Velká cena Bahrajnu 2012 Bahrajn Bahrain International Circuit 10 Lotus 3. 15
Velká cena Španělska 2012 Španělsko Circuit de Catalunya 10 Lotus 4. 12
Velká cena Monaka 2012 Monako Circuit de Monaco 10 Lotus RET 0
Velká cena Kanady 2012 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 10 Lotus 2. 18
Velká cena Evropy 2012 Španělsko Valencia street 10 Lotus RET 0
VC Velké Británie 2012 Velká Británie Silverstone 10 Lotus 6. 8
Velká cena Německa 2012 Německo Hockenheim 10 Lotus 18. 0
Velká cena Maďarska 2012 Maďarsko Hungaroring 10 Lotus 3. 15
Velká cena Belgie 2012 Belgie Spa-Francorchamps 10 Lotus RET 0
Velká cena Singapuru 2012 Singapur Marina Bay 10 Lotus 7. 6
Velká cena Japonska 2012 Japonsko Suzuka 10 Lotus 19. 0
Velká cena Koreje 2012 Jižní Korea Korea International Circuit 10 Lotus 7. 6
Velká cena Indie 2012 Indie Buddh International Circuit 10 Lotus 9. 2
Velká cena Abú Dhabi 2012 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 10 Lotus RET 0
Velká cena USA 2012 Spojené státy Circuit Of The Americas 10 Lotus 7. 6
Velká cena Brazílie 2012 Brazílie Interlagos 10 Lotus RET 0
Velká cena Austrálie 2013 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Lotus 10. 1
Velká cena Malajsie 2013 Malajsie Sepang 8 Lotus 6. 8
Velká cena Číny 2013 Čína Shanghai International Circuit 8 Lotus 9. 2
Velká cena Bahrajnu 2013 Bahrajn Bahrain International Circuit 8 Lotus 3. 15
Velká cena Španělska 2013 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Lotus RET 0
Velká cena Monaka 2013 Monako Circuit de Monaco 8 Lotus RET 0
Velká cena Kanady 2013 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Lotus 13. 0
VC Velké Británie 2013 Velká Británie Silverstone 8 Lotus 19. 0
Velká cena Německa 2013 Německo Nürburgring 8 Lotus 3. 15
Velká cena Maďarska 2013 Maďarsko Hungaroring 8 Lotus 6. 8
Velká cena Belgie 2013 Belgie Spa-Francorchamps 8 Lotus 8. 4
Velká cena Itálie 2013 Itálie Monza 8 Lotus 8. 4
Velká cena Singapuru 2013 Singapur Marina Bay 8 Lotus RET 0
Velká cena Koreje 2013 Jižní Korea Korea International Circuit 8 Lotus 3. 15
Velká cena Japonska 2013 Japonsko Suzuka 8 Lotus 3. 15
Velká cena Indie 2013 Indie Buddh International Circuit 8 Lotus 3. 15
Velká cena Abú Dhabi 2013 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 8 Lotus 4. 12
Velká cena USA 2013 Spojené státy Circuit Of The Americas 8 Lotus 2. 18
Velká cena Brazílie 2013 Brazílie Interlagos 8 Lotus RET 0
Velká cena Austrálie 2014 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Lotus RET 0
Velká cena Malajsie 2014 Malajsie Sepang 8 Lotus 11. 0
Velká cena Bahrajnu 2014 Bahrajn Bahrain International Circuit 8 Lotus 12. 0
Velká cena Číny 2014 Čína Shanghai International Circuit 8 Lotus RET 0
Velká cena Španělska 2014 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Lotus 8. 4
Velká cena Monaka 2014 Monako Circuit de Monaco 8 Lotus 8. 4
Velká cena Kanady 2014 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Lotus RET 0
Velká cena Rakouska 2014 Rakousko A1-Ring 8 Lotus 14. 0
Velká cena Velké Británie 2014 Velká Británie Silverstone 8 Lotus 12. 0
Velká cena Německa 2014 Německo Hockenheim 8 Lotus RET 0
Velká cena Maďarska 2014 Maďarsko Hungaroring 8 Lotus RET 0
Velká cena Belgie 2014 Belgie Spa-Francorchamps 8 Lotus RET 0
Velká cena Itálie 2014 Itálie Monza 8 Lotus 16. 0
Velká cena Singapuru 2014 Singapur Marina Bay 8 Lotus 13. 0
Velká cena Japonska 2014 Japonsko Suzuka 8 Lotus 15. 0
Velká cena Ruska 2014 Rusko Sochi Autodrom 8 Lotus 17. 0
Velká cena USA 2014 Spojené státy Circuit Of The Americas 8 Lotus 11. 0
Velká cena Brazílie 2014 Brazílie Interlagos 8 Lotus 17. 0
Velká cena Abu Dhabi 2014 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 8 Lotus 13. 0
Velká cena Austrálie 2015 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Lotus RT 0
Velká cena Malajsie 2015 Malajsie Sepang 8 Lotus 11. 0
Velká cena Číny 2015 Čína Shanghai International Circuit 8 Lotus 7. 6
Velká cena Bahrajnu 2015 Bahrajn Bahrain International Circuit 8 Lotus 7. 6
Velká cena Španělska 2015 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Lotus 8. 4
Velká cena Monaka 2015 Monako Circuit de Monaco 8 Lotus 12. 0
Velká cena Kanady 2015 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Lotus 10. 1
Velká cena Rakouska 2015 Rakousko A1-Ring 8 Lotus RT 0
Velká cena Velké Británie 2015 Velká Británie Silverstone 8 Lotus RT 0
Velká cena Maďarska 2015 Maďarsko Hungaroring 8 Lotus 7. 6
Velká cena Belgie 2015 Belgie Spa-Francorchamps 8 Lotus 3. 15
Velká cena Itálie 2015 Itálie Monza 8 Lotus NC 0
Velká cena Singapuru 2015 Singapur Marina Bay 8 Lotus 13. 0
Velká cena Japonska 2015 Japonsko Suzuka 8 Lotus 7. 6
Velká cena Ruska 2015 Rusko Sochi Autodrom 8 Lotus NC 0
Velká cena USA 2015 Spojené státy Circuit Of The Americas 8 Lotus NC 0
Velká cena Mexika 2015 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 8 Lotus 10. 1
Velká cena Brazílie 2015 Brazílie Interlagos 8 Lotus 9. 2
Velká cena Abú Dhabi 2015 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 8 Lotus 9. 2
Velká cena Austrálie 2016 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Haas 6. 8
Velká cena Bahrajnu 2016 Bahrajn Bahrain International Circuit 8 Haas 5. 10
Velká cena Číny 2016 Čína Shanghai International Circuit 8 Haas 19. 0
Velká cena Ruska 2016 Rusko Sochi Autodrom 8 Haas 8. 4
Velká cena Španělska 2016 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Haas NC 0
Velká cena Monaka 2016 Monako Circuit de Monaco 8 Haas 13. 0
Velká cena Kanady 2016 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Haas 14. 0
Velká cena Evropy 2016 Ázerbájdžán Baku City Circuit 8 Haas 13. 0
Velká cena Rakouska 2016 Rakousko A1-Ring 8 Haas 7. 6
Velká cena Velké Británie 2016 Velká Británie Silverstone 8 Haas NC 0
Velká cena Maďarska 2016 Maďarsko Hungaroring 8 Haas 14. 0
Velká cena Německa 2016 Německo Hockenheim 8 Haas 13. 0
Velká cena Belgie 2016 Belgie Spa-Francorchamps 8 Haas 13. 0
Velká cena Itálie 2016 Itálie Monza 8 Haas 11. 0
Velká cena Singapuru 2016 Singapur Marina Bay 8 Haas NC 0
Velká cena Malajsie 2016 Malajsie Sepang 8 Haas NC 0
Velká cena Japonska 2016 Japonsko Suzuka 8 Haas 11. 0
Velká cena USA 2016 Spojené státy Circuit Of The Americas 8 Haas 10. 1
Velká cena Mexika 2016 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 8 Haas 20. 0
Velká cena Brazílie 2016 Brazílie Interlagos 8 Haas NC 0
Velká cena Abú Dhabi 2016 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 8 Haas 11. 0
Velká cena Austrálie 2017 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Haas NC 0
Velká cena Číny 2017 Čína Shanghai International Circuit 8 Haas 11. 0
Velká cena Bahrajnu 2017 Bahrajn Bahrain International Circuit 8 Haas 8. 4
Velká cena Ruska 2017 Rusko Sochi Autodrom 8 Haas NC 0
Velká cena Španělska 2017 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Haas 10. 1
Velká cena Monaka 2017 Monako Circuit de Monaco 8 Haas 8. 4
Velká cena Kanady 2017 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Haas 10. 1
Velká cena Ázerbájdžánu 2017 Ázerbájdžán Baku City Circuit 8 Haas 13. 0
Velká cena Rakouska 2017 Rakousko A1-Ring 8 Haas 6. 8
Velká cena Velké Británie 2017 Velká Británie Silverstone 8 Haas 13. 0
Velká cena Maďarska 2017 Maďarsko Hungaroring 8 Haas NC 0
Velká cena Belgie 2017 Belgie Spa-Francorchamps 8 Haas 7. 6
Velká cena Itálie 2017 Itálie Monza 8 Haas 15. 0
Velká cena Singapuru 2017 Singapur Marina Bay 8 Haas 9. 2
Velká cena Malajsie 2017 Malajsie Sepang 8 Haas 13. 0
Velká cena Japonska 2017 Japonsko Suzuka 8 Haas 9. 2
Velká cena USA 2017 Spojené státy Circuit Of The Americas 8 Haas 14. 0
Velká cena Mexika 2017 Mexiko Mexico City 8 Haas 15. 0
Velké cena Brazílie 2017 Brazílie Interlagos 8 Haas 15. 0
Velká cena Abu Dhabi 2017 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 8 Haas 11. 0
Velká cena Austrálie 2018 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 8 Haas NC 0
Velká cena Bahrajnu 2018 Bahrajn Bahrain International Circuit 8 Haas 13. 0
Velká cena Číny 2018 Čína Shanghai International Circuit 8 Haas 17. 0
Velká cena Ázerbájdžánu 2018 Ázerbájdžán Baku City Circuit 8 Haas NC 0
Velká cena Španělska 2018 Španělsko Circuit de Catalunya 8 Haas NC 0
Velká cena Monaka 2018 Monako Circuit de Monaco 8 Haas 15. 0
Velká cena Kanady 2018 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 8 Haas 12. 0
Velká cena Francie 2018 Francie Paul Ricard 8 Haas 11. 0
Velká cena Rakouska 2018 Rakousko A1-Ring 8 Haas 4. 12
VC Velké Británie 2018 Velká Británie Silverstone 8 Haas NC 0
Velká cena Německa 2018 Německo Hockenheim 8 Haas 6. 8
Velká cena Maďarska 2018 Maďarsko Hungaroring 8 Haas 10. 1
Velká cena Belgie 2018 Belgie Spa-Francorchamps 8 Haas 7. 6
Velká cena Itálie 2018 Itálie Monza 8 Haas 6. 8
Velká cena Singapuru 2018 Singapur Marina Bay 8 Haas 15. 0
Velká cena Ruska 2018 Rusko Sochi Autodrom 8 Haas 11. 0
Velká cena Japonska 2018 Japonsko Suzuka 8 Haas 8. 4
Velká cena USA 2018 Spojené státy Circuit Of The Americas 8 Haas NC 0
Velká cena Mexika 2018 Mexiko Mexico City 8 Haas 16. 0
Velké cena Brazílie 2018 Brazílie Interlagos 8 Haas 8. 4

Související články

Grosjean se snažil být opatrný, přesto srazil Leclerca

22. října 2018, 11:19 | Jiří Košta | Komentáře
Ilustrační fotografie - Grosjean se snažil být opatrný, přesto srazil Leclerca
Romain Grosjean se ve Velké ceně USA mnoho nesvezl, když naboural hned v prvním kole do Charlese Leclerca

Pilot týmu Haas nezvládl manévr a skončil v zadní části Leclerca. Grosjean odstoupil ze závodu během prvního kola, Leclerc o pár kol později.

„Měl jsem klidný start. Kolem mě se toho dělo opravdu hodně,“ řekl Grosjean.

„Bojoval jsem s Charlesem a Estebanem. Do zatáčky číslo 12

Kvůli požáru na voze neměl Grosjean během závodu telemetrii

7. října 2018, 17:35 | Jiří Košta | Komentáře
Ilustrační fotografie - Kvůli požáru na voze neměl Grosjean během závodu telemetrii
Romain Grosjean dokončil Velkou cenu Japonska bez telemetrie na svém vozu. Výpadek způsobil menší požár na jeho voze Haas.

Grosjean dokázal dokončit závod v Japonsku na skvělé osmé pozici. Jezdec musel odolávat problému s řízením, jelikož podle týmového šéfa Gunthera Steinera čelil Grosjean uvolněnému kousku v zadní části zavěšení.

Steiner vysvětlil, že Grosjean nemohl s 

Grosjean je po skvělé kvalifikaci plný energie

6. října 2018, 18:30 | Jiří Košta | Komentáře
Ilustrační fotografie - Grosjean je po skvělé kvalifikaci plný energie
Romain Grosjean bude startovat do zítřejší Velké ceny Japonska z páté pozice. Kvalifikace byla ovlivněná deštěm, nicméně francouzský pilot vytěžil maximum.

Pro jezdce Haasu zkrátka nemohla sobota vyjít lépe. Celý tým se údajně rozhodl zajet své jediné měření kolo na maximum. Bylo to zkrátka všechno nebo nic.

"Je to skvělý den. Jsem velmi spokojený se změnami, které jsme udělali od třetího volného tréninku ke kvalifikaci. K

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.