Vítězem neuvěřitelně dramatického závodu v Kanadě se stal Jenson Button, jež se na první příčku dostal v posledním kole. Druhý dojel Sebastian Vettel a třetí Mark Webber.
Závod v kanadské metropoli byl odstartován za safety carem, takže úvod Velké ceny žádné napínavé souboje nepřinesl. Do závodu odstartovalo všech čtyřiadvacet vozů, v kokpitu monopostu Sauber byl Pérez pro přetrvávající problémy se zdravotním stavem nahrazen Pedro de la Rosou. Zpomalovací vůz zajel do boxů na začátku pátého kola a znamenalo to, že se na dráze v Kanadě začalo závodit naostro. Start to byl velmi napínavý, Fernando Alonso se okamžitě po restartu začal cpát před německého lídra Sebastiana Vettela, nicméně se před něj nedostal. Souboj o čtvrté místo vyvolal kolizi mezi Markem Webberem a Lewisem Hamiltonem, oba se ve startovním poli propadli dozadu.
Na trati to velmi klouzalo, nicméně lídr závodu Vettel si dokázal budovat náskok na čele, přičemž jej následoval druhý Fernando Alonso a třetí Felipe Massa. Velmi napínavý souboj se odehrával také mezi Michaelem Schumacherem a Lewisem Hamiltonem, když britský pilot udělal chybu a propadl se o další příčku dozadu, až za svého stájového kolegu.
Chybičku si neodpustil ani Sebastian Vettel, který se nevešel do jedné z šikan a cestu si zkrátil přes trávník. K nečekanému incidentu došlo mezi Buttonem a Hamiltonem, tedy stájovými kolegy. Lewis Hamilton si přitom poškodil monopost a ze závodu musel odstoupit. Nutno ale říci, že se jednalo spíše o závodní incident. Na trať se tedy opět vydal safety car a čekalo se, kdy bude závod restartován. To se stalo na začátku třináctého kola, přičemž první příčku si i nadále držel Sebastian Vettel následovaný oběma piloty Ferrari. Britský pilot Jenson Button byl navíc penalizován za nedodržení rychlostního limitu za safety carem průjezdem boxovou uličkou a vrátil se na patnácté příčce.
V kole dvacátém se na dráhu dostavil opět velmi hustý déšť, navíc hned několik pilotů ještě předtím obulo přechodné pneumatiky. Jedním z nich byl i Fernando Alonso, který se posléze opět vrátil na trať s pneumatikami do mokra. Jenže déšť neustupoval a byl stále hustší a hustší, takže byla Velká cena Kanady v pětadvacátém kole zastavena červenými vlajkami.
Na cílové rovince v kanadské metropoli se stálo více než hodinu, než byl závod opět spuštěn. Ve 21:50 se celá kolona vydala za safety carem a čekalo se, kdy bude tento vůz povolán do boxů. Ještě předtím, než safety car opustil okruh, se na trati začal velmi pomalu pohybovat Heikki Kovalainen s vozem Lotus, přičemž si mechanikům stěžoval, že nemůže přeřadit, z boxové zídky dostal jasnou informaci: „Box, box!“. Safety car opustil dráhu kanadského okruhu na začátku pětatřicátého kola a jen pár minut po desáté hodině nám pokračoval závod, jehož start byl již před třemi hodinami. Sebastian Vettel si okamžitě začal budovat náskok na čele závodu, zatímco Felipe Massa a Kamui Kobayashi bojovali o druhé místo. Několik závodníků okamžitě zamířilo do boxů a přezulo na přechodné pneumatiky, protože trať již začala osychat.
Po souboji Fernanda Alonsa s Jensonem Buttonem skončil španělský pilot mimo dráhu a v závodě již nemohl pokračovat. Brit na tom byl o něco lépe, nicméně si poškodil levé přední kolo a musel ke svým mechanikům. Na dráhu se tedy opět podíval safety car, který zde kroužil několik okruhů a v kole čtyřicátém se vrátil zpět do boxů a závod byl opět restartován.
K vidění bylo několik drobných strkanic, ale také jezdeckých chyb, takže se na dráze stále objevovaly součástky z jednotlivých monopostů. Adrian Sutil byl také penalizován průjezdem boxovou uličkou za předjíždění za safety carem, což znamenalo propad z bodovaných příček. Zajímavý souboj se nám ale rýsoval na čele startovního roštu, kde Massa hledal cestičku před Kobayashiho. Dlouho se mu ale nedařilo dostat se před japonského závodníka, z čehož pochopitelně těžil lídr Vettel, který si tak mohl budovat náskok. Obrovským překvapením bylo, když se na oba piloty dotáhl Michael Schumacher, který využil zaváhání obou pilotů a skvěle se před oba závodníky dostal, což znamenalo, že se německý pilot posunul na druhou příčku!
To si již většina pilotů dojížděla k mechanikům pro pneumatiky na suchou vozovku, zatímco do problémů se dostal Brazilec Massa a po smyku ťukl do svodidel a musel v boxech krom nových gum přibrat také nové přední křídlo. Do kolize se dostal také Heidfeld s Kobayashim, Heidfeldovi se navíc pod kola dostalo přední přítlačné křídlo a ten tak smykem opustil trať a ze závodu odstoupil. Na dráhu tak opět zamířil bezpečnostní vůz, který opět smrskl celé startovní pole v jeden celek, to vše deset kol před koncem.
Šest kol před koncem se Webber dostal na druhou příčku před Schumachera, ale protože si zkrátil šikanu, pro jistotu neobdržení penalizace jej pustil zpět před sebe. Jenže netrvalo dlouho a před oba piloty se dostal Jenson Button, jež navíc oběma okamžitě ujel a začal stahovat Sebastiana Vettela. V samotném závěru závodu ještě odstoupil Paul di Resta, zatímco Jenson Button stále živil šanci na zisk prvního místa, to by ovšem musel předjet lídra Vettela. To se mu pro překvapení všech podařilo v posledním kole kanadského závodu, kdy Sebastian Vettel udělal chybu a dostal se do lehkého smyku, toho britský pilot využil a dostal se na první místo. Z vítězství se tedy mohl radovat tým McLaren v čele s Jensonem Buttonem, druhý dojel Sebastian Vettel, třetí příčku obsadil Mark Webber a čtvrtý dojel překvapivě Michael Schumacher. Taková byla Velká cena Kanady.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Jenson Button | McLaren | 25 | Vítěz | 70 | |||||
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 18 | + 2.7 | 70 | |||||
3 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 15 | + 13.8 | 70 | |||||
4 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 12 | + 14.2 | 70 | |||||
5 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 10 | + 20.3 | 70 | |||||
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 8 | + 33.2 | 70 | |||||
7 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 6 | + 33.2 | 70 | |||||
8 | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 4 | + 35.9 | 70 | |||||
9 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 2 | + 45.1 | 70 | |||||
10 | 18 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1 | + 47.0 | 70 | |||||
11 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 0 | + 50.4 | 70 | |||||
12 | 17 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 | + 63.6 | 70 | |||||
13 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT | 0 | + 1 Kolo | 69 | |||||
14 | 22 | Narain Karthikeyan | HRT | 0 | + 1 Kolo | 69 | |||||
15 | 25 | Jérôme D’Ambrosio | Virgin | 0 | + 1 Kolo | 69 | |||||
16 | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | + 1 Kolo | 69 | |||||
17 | 21 | Jarno Trulli | Lotus | 0 | + 1 Kolo | 69 | |||||
18 | 15 | Paul di Resta | Force India | 0 | + 3 Kola | 67 | |||||
RET | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | + 9 Kol | 61 | |||||
RET | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 0 | + 15 Kol | 55 | |||||
RET | 14 | Adrian Sutil | Force India | 0 | + 21 Koloss | 49 | |||||
RET | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 0 | + 34 Kola | 36 | |||||
RET | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 | + 42 Kola | 28 | |||||
RET | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 0 | + 63 Kola | 7 |