Co říká na nový sprintový formát Max Verstappen?

Co říká na nový sprintový formát Max Verstappen?

Od letošní sezóny by nás měl čekat upravený formát sprintových víkendů. Trojnásobný mistr světa, Max Verstappen, říká, že tato nová podoba „má větší logiku“, ale stále z ní není nadšený.

I přesto, že sprintový formát nabývá úspěchu, někteří piloti nejsou s tímto formátem spokojeni. Jezdec Red Bullu, Max Verstappen, už několik sezón dává jasně najevo, že není zrovna fanouškem sprintového víkendu.

Letos uvidíme kvalifikační rozstřel už v pátek po prvním volném tréninku. Kvalifikace, která určí pořadí na hlavní nedělní velkou cenu, se uskuteční až v sobotu po sprintu. Další klíčovou změnou jsou dvě období parc ferme. Dříve týmy musely už v pátek před kvalifikací uzamknout nastavení monopostů, nyní bude další okno na úpravy nastavení mezi sprintem a kvalifikací na hlavní závod.

Max Verstappen však naznačil, že tato změna stejně nezlepší samotné závodění.

„Řekl bych, že je to lepší formát, pokud jde o přístup k víkendu,“ sdělil jezdec Red Bullu. „Ale ze samotného závodu nejsem nijak víc nadšený. Ale aspoň si myslím, že je lepší, že jste stále schopni měnit auto na víkend. A je trochu víc logiky v tom, jak je teď závodní víkend rozložen.“

Carlos Sainz, pilot Ferrari, také souhlasí, že flexibilita, kterou přinesly revidované předpisy pro parc ferme, je pozitivní, i když by si přál více změn.

„Pokud jde o pravidla parc ferme, jsem velkým příznivcem této změny,“ řekl Španěl. „Loni v Baku jsem v několika závodech trpěl a zažil jsem náročný sprintový víkend, kdy auto hned po prvním tréninku bylo v parc ferme a já nemohl na autě nic změnit.“

„A to znamenalo, že jsem byl po zbytek víkendu pozadu, přičemž do konce víkendu zbývalo ještě několik závodů, což pro mě nemělo žádný smysl. Myslím si, že jezdec a tým by měli mít vždy možnost zkusit něco na voze změnit, pokud auto nefunguje tak, jak by mělo nebo jak se očekávalo. Takže jsem velkým příznivcem této změny.“

„Co se týče celkového formátu sprintu, raději bych změnil trochu víc, než jak byl změněn. Ale každopádně si myslím, že změny jdou správným směrem. Jsou malé, ale správným směrem. Potenciálně, pokud se ptáte mě osobně, bych toho změnil o něco více.“

I technický ředitel RB, Jody Egginton, přivítal změny a větší volnost v úpravě vozů, dodal ale také, že to pro týmy bude znamenat další stres. Běhen víkendu bude zapotřebí více továrních simulací k optimalizaci vozů a inženýři i mechanici budou mít na trati další práci.

„Když vstoupím do hlavy závodního inženýra, je vždycky příjemné mít možnost hrát si s autem co nejdéle a dělat, co se dá,“ řekl Egginton. „A také když si vzpomenu na víkendy, kdy jsme nebyli dostatečně brzy tam, kde jsme chtěli být, tak se mi ta myšlenka líbí. Ale na druhou stranu musíme mít rozum v pracovní době a v tom, jak fungujeme. Takže jsou to klady i zápory, ale jsem docela spokojený se změnou, která byla provedena. Myslím, že je to spravedlivý kompromis.“

„Jsem dost starý na to, abych zavzpomínal na doby, kdy jsme mohli dělat všechno, co jsme chtěli, tak dlouho, jak jsme chtěli. Ale svět se od té doby změnil. Takže bych neřekl, že je to teď konečný cíl, ale je to rozumná změna, řekl bych.“

Sdílejte na:
Zavřít