Allison: Pravidla stále umožňují prostor pro inovace

Allison: Pravidla stále umožňují prostor pro inovace

Technický ředitel Mercedesu James Allison si myslí, že většina týmů formule 1 bude své monoposty vyvíjet podobným způsobem. Ale to neznamená, že v rámci současných pravidel není prostor pro další inovace.

Po dvou sezónách, kdy platí nová pravidla s přízemním efektem, v F1 dominuje Red Bull, který dokázal rozdrtit konkurenci. Právě drtivá dominance, kterou předvedl rakouský tým z Milton Keynes, vedla několik stájích k tomu, že se při vývoji monopostů vydaly podobnou cestou jako Red Bull.

Zdá se tedy, že se rudí býci dokázaly trefit do nejlepšího konceptu, který nyní všichni ostatní následují, ale James Allison věří, že i při současných technických pravidlech je stále prostor pro inovace.

„Myslím, že většina lidí se bude ubírat podobnou cestou (jako Red Bull – pozn. red.). To ale neznamená, že by zde nebyl vůbec prostor pro inovace. Tyto monoposty, a to není žádné tajemství, jsou postaveny tak, že jejich světlá výška je velmi malá a díky tomu dosahují nejlepší výkony,“ vysvětloval technický šéf Mercedesu.

„Ale je tam taky země, takže jde jen o to, jak spolehlivě a přesně zjistit, jak nízko auto můžete nastavit, aby bylo legální z pohledu odření podlahy (měří se tloušťka podlahy – pozn. red.), ale zároveň vám poskytne každý kousek přítlaku, který je monopost schopen vygenerovat. Stále je tam spousta akce,“ dodal James Allison.

Stříbrné šípy totiž doplatily na koncept „nulových bočnic,“ které byly poprvé nasazeny na monopostu W13 v roce 2022. Mercedes následně dokázal vyhrát v Brazílii a rozhodl se toto řešení nechat i pro loňskou sezónu, což se ve výsledku ukázala jako chyba.

James Allsion se zavázal k dlouhodobé budoucnosti u Mercedesu jako technický ředitel a zdá se, že je nadšený výzvou přivést Stříbrné šípy opět na vrchol F1. Britský inženýr prohlásil, že pronásledování Red Bullu je zábava, a inspiruje se tím, jak si vedli jejich soupeři, když se jim zrovna nedařilo.

Letošní monopost, který Mercedes označil jako W15, prý oproti svému předchůdci změnil každou součástku, což potvrzuje slova britského inženýra o honbě za inovacemi a odráží zásadní tehcnickou představbu během zimní přestávky.

Sdílejte na:
Zavřít