Albon se chce odvděčit Sargeantovi body ve VC Austrálie

Albon se chce odvděčit Sargeantovi body ve VC Austrálie

Alexander Albon tvrdí, že zisk bodů ve Velké ceně Austrálie byl byl určitým druhem odměny jeho týmovému kolegovi Loganu Sargeantovi poté, co převzal Američanovo auto.

Albonův vůz byl v pátečním úvodním tréninku těžce poškozen při havárii. Druhého tréninku se nemohl kvůli následkům ani zúčastnit. Williams nemá vyrobené náhradní šasi, tudíž do Austrálie nebylo možné nic přivézt. Týmový šéf James Volwes se rozhodl, že Albon převezme na sobotu jediné funkční auto, což znamenalo, že Sargeant vynechá zbytek závodního víkendu.

Albon obsadil v úvodní části kvalifikace sedmé místo, v Q2 si pak zajistil 12. pozici, přičemž bude startovat za sedminásobným mistrem světa Lewisem Hamiltonem.

„Divný pocit, pokud mám být upřímný,“ řekl, když se média zeptali, co si myslí o převzetí vozu týmového kolegy. „Protože jedna věc je tak trochu udělat chybu a pak nést určitý tlak, když se snažíte podat výkon v kvalifikaci, ale je to jiný pocit, když na vás padne odpovědnost. Já tuto odpovědnost beru, nezatratím ji. Takže ano, bylo to těžké. Zároveň jediné, co můžete opravdu udělat, je soustředit se na svou práci, hodit to všechno za hlavu a brát tento start víkendu za normální.“

„Hlavní je, že je tato session za námi, upřímně to je všechno, co můžu udělat nebo říct. Myslím si, že jsme zatím odvedli dobrou práci, která doufám bude nadále v tomto víkendu pokračovat. Nakonec by bylo dobré odvézt z Melbourne body, které by byly určitým poděkováním a odměnou Sargeantovi.“

Albon pochválil Sargeanta za způsob, jakým přijal zprávu o předání svého monopostu a svého zklamání, že bude muset zbytek závodního víkendu sledovat jako divák.

„Povídáme si, vždycky si povídáme,“ řekl. „Jsme jako tým velmi otevření. Pomáhal jsem mu v rámci druhého měřeného tréninku, když pak padlo toto rozhodnutí, pomáhal on mně. Zachoval se jako opravdový gentleman. V celé této situaci, byl opravdovým týmovým hráčem.“

„Mluvili jsme v druhém tréninku o věcech, které se mu na autě líbily a nelíbily, máme podobnou zpětnou vazbu. Takže mu v tom můžete tak nějak věřit a začít poslední trénink tak nějak tam, kde Logan skončil.“

Na otázku, zda se vůz pocitově liší od Albonova, odpověděl: „Abych byl upřímný, auta jsou si velmi podobná, téměř identická. Bylo by to spíš jen o tom, abych získal zpět svou sebedůvěru a dostal se zpět do rytmu s okruhem.“

Albon měl pocit, že v kvalifikaci nemohl z vozu dostat už větší výkon než ten, který na trati zajel. „Zjistil jsem, že kolo v Q1 bylo velmi silné. Už se mi to několikrát u Williamsu stalo, zejména když jsou pneumatiky hodně měkké, je pro mě velmi těžké jet o moc rychleji. Když projíždím zatáčkou rychleji, mám tendenci pneumatiky přehřívat. Takže tak nějak jedete pořád stejnou rychlostí a je docela složité se po dobré jízdě ještě nějak výrazně zlepšit. Ale vzhledem ke všemu, co se v posledních dnech stalo, je to dobrý výsledek,“ dodal.

Sdílejte na:
Zavřít