Wolff: Změna filozofie udržela Mercedes na vrcholu

Wolff: Změna filozofie udržela Mercedes na vrcholu

Šéf Mercedesu Toto Wolff řekl, že změna ve filozofii vozu ohledně rychlosti na rovinkách pomohla týmu udržet si status nejlepšího týmu Formule 1.

Motor Mercedesu měl od začátku V6 hybridní éry značnou výkonnostní výhodu, ta se ale během posledních letech zmenšuje.

Tým, který získal double v Poháru konstruktérů a Poháru jezdců pětkrát v řadě, získal v Monaku pole position a v neděli dokázal první místo udržet. Na tomto městském okruhu se tak stalo poprvé od roku 2015.

Mercedes byl nejrychlejší v 5 z 6 závodů a od Velké ceny Mexika, která se konala minulý rok v říjnu, nebyl poražen. Drží si tak sérii neporazitelnosti v 8 závodech po sobě.

„Můžete vidět vylepšení týmu,“ řekl Wolff.

„Po počátcích nařízeních o pohonných jednotkách jsme měli auto, které bylo na rovinkách nízko otáčkovým rychlým vozem a hlavní roli hrála síla motoru.

Myslím si, že v průběhu let se podvozek a pohonná jednotka spojily, aby se získal optimální čas na kolo. Polovinu úspěchu tvoří stále impozantní motor, ale byli jsme schopni zabalit podvozek kolem něj, který má více přítlaku a větší tah.“

„Pořád nemáme na rovinkách nejrychlejší auto. Věříme ale, že kompromis mezi těmito dvěma bloky funguje skvěle.

Kdybyste mi loni řekli, že v kvalifikaci obsadíme první dvě místa, řekl bych, že je to skvělé, ale nevěřil bych tomu.“

Na otázku, jaký úkol si dal tým pro vysokorychlostní trať Gillese Villeneueva, kde se tento týden koná Velká cena, Wolff řekl: „Myslím, že každý okruh je skvělou výzvou.

Monako pro nás v historii nebylo nejlepší tratí, ale po výkonu v pomalých zatáčkách na trati v Barceloně jsme věděli, že máme šanci, ale Monako je jiné.

Po výkonnostní stránce na jedno kolo jsme byli v Monaku jednoznačně nejrychlejší a Montreal byl pro nás loni skvělý.

Je to skvělá výzva a dobrá motivace, abychom předvedli co nejlepší výsledek.“

Sdílejte na:
Zavřít