Ve Ferrari není problémem komunikace, tvrdí Vasseur

Ve Ferrari není problémem komunikace, tvrdí Vasseur

Frédéric Vasseur, šéf týmu Ferrari, trval na tom, že v italské stáji nejsou žádné problémy s komunikací, a to i přes narůstající frustraci pilotů kvůli strategickým rozhodnutí inženýrů.

Charles Leclerc se nejprve rozčiloval nad Ferrari poté, co byl v Montréalu vyřazen z Q2, když jeho tým nedokázal využít zlepšení podmínek na trati. Monačan začal Q2 na přechodných pneumatikách, ale když se objevila suchá stopa na trati, požádal o přechod na měkkou sadu. Tým jeho žádost zamítl a nařídil mu, aby zajel kolo na přechodných pneumatikách. V momentě, kdy přešel na měkké pneumatiky,  se vrátil déšť a šance dostat se do Q3 byla u konce. Po svém vyřazení řekl, že byl frustrovaný a že Ferrari si v podobných situacích dělá život příliš těžkým.

Frédéric Vasseur ke zklamání z kvalifikace Ferrari v Montréalu řekl: „Vždy můžete odvést lepší práci, je také pravda, že obraz, který máte deset sekund po kvalifikaci, není vždy nejlepší. Měli jsme s Charlesem (Leclercem – pozn. red.) diskusi po jeho rozhovoru a dali jsme mu celkový obraz situace a toho, co se během situace stalo, a byl mnohem klidnější. Myslím, že zmatek vznikl z toho, že možná nezískal celkový obraz o kvalifikaci a pravděpodobně musíme zlepšit některé oblasti, někdy se musí vžít do naší situace.“

„Nemůžeme říct, že jsme odvedli dobrou práci, myslím, že tempo bylo skvělé, ale skončili jsme na desátém a jedenáctém místě. Znamená to, že se něco pokazilo,“ dodal.

Ferrari bylo v posledních letech tvrdě kritizováno za jejich strategická rozhodnutí s piloty a Charles Leclerc dával najevo zejména svoji frustraci z týmu. Frédéric Vasseur však vyvrátil tvrzení, že napětí svědčí o větších komunikačních problémech uvnitř týmu.

„Ne, ne, vůbec ne,“ řekl Frédéric Vasseur, když reagoval na tato obvinění. „Bylo to naprosto jasné. Nebyla to ale volba, protože v té fázi přicházel déšť a my jsme chtěli zajet dobré kolo, co nejdříve. Když se na konci prvního kola dostanete do boxů, máte dvě kola na zahřátí pneumatik a poté odložíte své rychlé kolo o pět minut. V té fázi to nebyla strategie.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher. Svoji cestu k formuli 1 jsem si ale musela najít sama. Nejvíce mě baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše.

Další články autora →