VC Belgie: Vy se ptáte, my vysvětlujeme

VC Belgie: Vy se ptáte, my vysvětlujeme

Na našem facebookovém profilu jsme vyvěsili příspěvek, ve kterém jsme vám nabídli odpověď na otázky, které vás dlouhodobě či kratší dobu trápí. Pokud budete mít dotazy i po následujících závodech, nebojte se na nás obrátit. Každé pozávodní pondělí nebo úterý zveřejníme článek s odpověďmi na ty nejzajímavější dotazy.

Vážení fanoušci, pokud máte nějaké otázky k VC Belgie, které vám nebyly zodpovězeny, napište nám je do komentářů. Nejzajímavější vybereme a vysvětlíme. Redakce SvětFormule

Zveřejnil(a) Svět Formule dne Neděle 30. srpna 2020

Jaromír H.: Zajímá mě, zda Vettel podepsal novou smlouvu.

Redaktor Honza: Sice se spekulovalo, že Němec podepíše ve Spa novou smlouvu s Racing Pointem, ale zatím k žádné dohodě nedošlo. Na dotaz novinářů odpověděl: „Nosím s sebou spoustu per, ale nic jsem prozatím nepodepsal…“

Robert H.: Za jakou nebezpečnou jízdu dostal (někdo) těch 10 sekund penalizaci? Proč pustil (Vettel) před sebe Alfu Romeo?

Redaktor Honza: Bohužel nebyl specifikován pilot, ale v závodě nikdo 10sekundovou penalizaci nedostal. Sebastian Vettel před sebe Kimiho Räikkönena nepustil „dobrovolně“, finský pilot ho regulérně předjel. Ferrari bylo v tomto závodě prostě pomalé.

Sama italská stáj po víkendu vydala prohlášení: „Nebyl to dobrý víkend, ale nepřestaneme bojovat. Není to poprvé v naší historii, kdy se trápíme, ale vždycky jsme se zlepšili. V těchto momentech potřebujeme naše  fanoušky více než kdy jindy. Děkujeme všem, kteří stojí po našem boku.“

Michal K.: Moje letitá otázka je, co se děje ve Ferrari? Proč se tým s takovým rozpočtem, zkušenostmi atd. nechává takhle potupně porážet? Takový tým má bojovat o první místo. Co je špatně?

Redaktor Petr: Problémů, které Ferrari dlouhodobě zužují, je celá řada. Nelze jednoduše určit, co je hlavní příčinou trápení, v současnosti však pokulhává zejména týmový management. Přihlédněme například k šéfovi týmu Mattiu Binottovi. Dlouholetý zaměstnanec Ferrari vykonával od roku 2016 funkci technického ředitele a před startem sezóny 2019 byl jmenován šéfem týmu. V roli technického ředitele ale zůstával i nadále – z této funkce odstoupil až letos v říjnu.

Formule 1 je komplexní sport a pokud v něm chcete uspět, musíte být precizní. Pokud jste šéfem týmu, nemůžete být zároveň technickým ředitelem a detailně řešit problémy vozu. Nemůžete sedět na dvou židlích, takhle to nefunguje. Je možné, že si Ferrari svou chybu uvědomilo, k rozsáhlejší restrukturalizaci ale v dohledné době nejspíše nedojde. Ferrari totiž nehledá pomoc zvenčí, místo toho přesouvá své zaměstnance z funkce do funkce.

Nemůžeme říct, zda je právě tenhle faktor tak důležitý, aby způsobil takhle velký výkonnostní propad. Je ale určitě jeden z těch, kteří k pádu dopomohly. Restrukturalizace na klíčových pozicích není od věci – zvláště pokud se dlouhá léta trápíte a nemůžete najít správné východisko. Podívejte se např. na McLaren, který po letech trápení dosáhl svými personálními „čáry máry“ výkonnostně poskočit. Možná by se k tomuto kroku mělo odhodlat i Ferrari.

Děkujeme za zaslané dotazy. Odpovídat budeme opět po VC Itálie. Pokud budete chtít znát odpověď i na vaši otázku, stačí v neděli večer napsat komentář pod příslušný příspěvek na facebookovém profilu Svět Formule.

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz
Sdílejte na:
Zavřít