Vasseur přiznal chybu Ferrari ve strategii pro Leclerca

Vasseur přiznal chybu Ferrari ve strategii pro Leclerca

Šéf týmu formule 1 Scuderia Ferrari Fredéric Vasseur přiznává, že stáj z Maranella udělala chybu, pokud jde o strategii Charlese Leclerca ve Velké ceně USA. To ještě netušil, že monacký jezdec nakonec odjel z Austinu bez bodů, kvůli diskvalifikaci, která ho postihla.

Charles Leclerc startoval z pole position a poté, co na začátku závodu nestačil na Landa Norrise a Lewise Hamiltona, byl jediným jezdcem v poli, který zvolil strategii s jednou zastávkou. Nakonec se propadl až na šesté místo, i když to se stalo bezpředmětným, když byl diskvalifikován za porušení pravidel. Mezitím jeho týmový kolega Carlos Sainz ze čtvrtého místa na startovním roštu následoval zbytek pole a dvakrát zastavil na cestě k původnímu čtvrtému místu na dohled za Norrisem. Z toho se stalo třetí místo, když byl diskvalifikován i druhý Hamilton.

Předtím, než diskvalifikace změnily konečné výsledky, Fréderic Vasseur připustil, že tým s Leclercem udělal chybu.

„Je jasné, že máme smíšené pocity. Protože na jedné straně garáže s Carlosem jsme si vedli docela dobře. Odstartovali jsme na P4, dojeli jsme na P4, skončili jsme dvě nebo tři sekundy za Norrisem a myslím, že všechno šlo dobře. S Charlesem, který byl po 12 kolech 10 sekund před Carlosem, jsme se odhodlali k jedné zastávce, a to nebyla dobrá volba, to je jasné. Problém je asi v tom, že jsme o tom před závodem neměli jasnou představu, trochu jsme váhali a on trochu váhal v prvním stintu, jestli má tlačit, nebo netlačit. A udělali jsme chybu. Před závodem to nebylo moc jasné, jak si asi dokážete představit. Měli jsme dvě možnosti. Z hlediska čísel to bylo velmi, velmi těsné. Myslím, že chyba byla v tom, že jsme předpokládali, že to bude padesát na padesát. A to vůbec nebylo,“ řekl na dotaz serveru Motorsport.com.

Vasseur přiznal, že tým předpokládal, že ostatní budou v boxech jen jednou.

„Myslím, že Hamilton nebyl daleko od toho, aby absolvoval jednu zastávku, Russell, myslím, že jel jasně na jednu zastávku, ale protože byl poslední ze skupiny, je mnohem jednodušší měnit, když jste poslední a máte stejnou strategii jako ostatní. Je lepší měnit a riskovat.“

Šéf Ferrari také zdůraznil, že ostatní jezdci, kteří zajeli do boxů dvakrát, vlastně Monačanovi ztížili život.

„Není to jen otázka desetin sekundy na pneumatikách, ale také toho, co dělají ostatní,“ řekl. „Protože u Charlese to bylo ještě těžší v tom, že se všichni zavázali ke dvěma zastávkám. To znamená, že máte kolem sebe mnohem větší provoz, protože to není tak, že všichni jedou stejný závod jako vy, a vy máte čistý závod, protože nejste v pořadí, kluci vás předjíždějí jednou nebo dvakrát. A pokaždé, když vás někdo předjede, ztrácíte dvě sekundy. To znamená, že když máte tyto dva časy, čtyři kluky, ztrácíte osmkrát 1,5 sekundy, je to 12 sekund na provoz, a obrázek toho, co dělají ostatní piloti. Ale to je chyba.“

Dále dodal: „Myslím, že hlavní problém byl v tom, že jsme byli tak trochu na půli cesty. S Carlosem jsme na dvě zastávky jeli rychle, protože v souboji s Maxem (Verstappenem- pozn. red.) měl podle mě trochu degradace a my jsme se rozhodli, že se na dvě zastávky odhodláme celkem brzy. U Charlese to bylo méně zřejmé.“

Vasseur zdůraznil, že nechce spekulovat o tom, čeho mohl Leclerc dosáhnout se stejnou strategií jako jeho týmový kolega.

Sdílejte na:
Zavřít