Testy F3 v Bahrajnu: Hadjar nejrychleji, Staněk připraven

Testy F3 v Bahrajnu: Hadjar nejrychleji, Staněk připraven

Vedle formule 2 testovaly v Bahrajnu své nové jezdce i týmy formule 3. Nejrychlejší třídenního „soustředění“ byl Francouz Isack Hadjar, také Čech Roman Staněk ovšem potvrdil, že bude v každém závodě bojovat přinejmenším o body. Trojici stáje Charouz Racing System Pizzi-Simmons-Tóth povede dle výsledků testů sezónou 2022 Ital Francesco Pizzi.

Středa: Překvapení na špičce

Odpoledne byla trať v Sachíru zhruba o sekundu rychlejší než dopoledne a na špičce časové listiny se překvapivě usadil nováček této třídy Zane Maloney z Barbadosu. Za pilotem týmu Trident podobně kladně překvapil další nováček, Fin William Alatalo ze švýcarské stáje Jenzer. Jen o setinky za nimi následoval jeden z favoritů ročníku, americký chráněnec Red Bullu, Jak Crawford (Prema) a do sezóny vyrazil „na výši“ i Čech Roman Staněk (Trident), když jako čtvrtý na nejrychlejšího ztrácel jen dvě desetinky.

Trojice Antonína Charouze si vedla dle očekávání. Nejlépe si vedl Francesco Pizzi s dobrým 10. časem, Brit Ayrton Simmons ztrácel na Itala 0,8 sekundy a byl ve středu pole 17. Maďarovi László Tóthovi scházely jen další dvě desetinky – Charouz Racing System tedy podal relativně vyrovnaný výkon, na kterém se jistě dá budovat konkurenceschopnost do budoucna.

1. Zane Maloney, Trident  1:47,614s
2. Williams Alatalo, Jenzer 1:47,783s
3. Jak Crawford, Prema 1:47,799s
4.  Roman Staněk, Trident    1:47,854s 
5. Franco Colapinto, Van Amersfoort 1:47,943s
6. Victor Martins, ART 1:47,992s
10. Francesco Pizzi, Charouz Racing System      1:48,158s
17. Ayrton Simmons, Charouz Racing System 1:48,919s
21. László Tóth, Charouz Racing System 1:49,129s

Čtvrtek: Hadjar výborně

Tentokrát byla dráha o špetku rychlejší dopoledne a kraloval opět nováček: Isack Hadjar byl minulý rok jedním z předních jezdců formule Renault a svůj postup do F3 s týmem Hitech slavil nejlepším časem dne. Francouz byl při tom o desetinku rychlejší než Maloney ve středu. S odstupem desetinky se za ním seřadili Victor Martins (ART) a Jonny Edgar (Trident). Roman Staněk znovu potvrdil dobrou formu 12. časem, dopoledne byl Moravan dokonce druhý za Martinsem. Charouz Racing System během druhého dne testů nezářil špičkovými časy. Nejrychlejší z tria pod taktovkou Boba Vavříka byl tentokrát Simmons.

1. Isack Hadjar, Hitech 1:47,516s
2. Victor Martins, ART 1:47,602s
3. Jonny Edgar, Trident 1:47,629s
4.  Gregoire Saucy, ART 1:47,804s
5. Juan Manuel Correa, ART 1:47,834s
6. Zane Maloney, Trident 1:47,614s
12. Roman Staněk, Trident      1:48,044s
23. Ayrton Simmons, Charouz Racing System 1:48,915s
27. László Tóth, Charouz Racing System 1:49,064s
29. Francesco Pizzi, Charouz Racing System    1:49,976s

Pátek: Hadjar potvrdil status

17letý Isack Hadjar je příslušníkem juniorského kádru Red Bullu – a v závěrečný den potvrdil, že mu Dr. Marko věnoval svou důvěru právem: byl nejrychlejší v dopolední části, přičemž doplnil v podobě nejlepšího času celého testu. Druhému kolegovi z akademie Red Bull, Jakovi Crawordovi, nadělil 0,4 sekundy. V dobrém rozpoložení se 10. časem znovu prezentoval i Roman Staněk. Charouzův Pizzi byl pilný, najel 36 měřených kol a s odstupem 1,1 sekundy na Hadjara byl 20. Simmons s Tóthem potvrdili hierarchii Charouz Racing Systemu a umístili se jen na chvostu pole.

Odpolední test do velké míry zhatila písečná bouře, která zmizela až v závěrečných minutách. Roman Staněk si dokázal závěrem této části dodat sebedůvěru nejlepším časem před Američanem Ushijimou a Meloneyem.

Na trať v Sachíru piloti F3 znovu vyrazí za dva týdny – to už ovšem půjde o body.

1. Isack Hadjar, Hitech 1:47,247s
2. Jak Crawford, Prema 1:47,628
3. Gregoire Saucy, ART 1:47,719s
4.  Caio Collet, MP 1:47,782s
5. Alexander Smoljar, MP 1:47,909s
6. David Vidales, Campos 1:47,971s
10. Roman Staněk, Trident             1:48,040s
20. .Francesco Pizzi, Charouz Racing System    1:48,397s
28. Ayrton Simmons, Charouz Racing System   1:49,064s
30. László Tóth, Charouz Racing System          1:49,447s

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít