Ranní F3 na Hungaroringu: První triumf Itala Colomba

Ranní F3 na Hungaroringu: První triumf Itala Colomba

Ital Lorenzo Colombo (ne, není příbuzným dřívějšího pilota F1 Alberta) zažil v sobotu dopoledne nedaleko Budapešti „ráj závodníka“: ve formuli 3 dojel poprvé na bodech a zároveň i pro svůj první zlatý pohár. Také Charouz Racing System vykročil do maďarského víkendu výborně: Logan Sargeant zajel pro tučné body za 4. místo.

Mladší bratr pilota Ferrari F1, Charlese, Arthur Leclerc letos sice vyhrál jeden ze sprintů F3 v Le Castelletu, v zásadě ale zůstal (především v porovnání s týmovým kolegou Haugerem) mnoho dlužen. V kvalifikaci na Hungaroringu ovšem ukázal jezdec Premy, že i on v daný den „umí“ a zajel v kvalifikaci před kolegou Dennisem Haugerem, Jackem Doohanem a překvapivě rychlým Davidem Schumacherem (oba Trident) nejrychlejší čas.

Pole position sobotního ranního závodu ovšem připadá dle „sportovních“ regulí FIA dvanáctému páteční kvalifikace – a tím byl úřadující mistr německé F4, Brit Jonny Edgar (Carlin). Za ním se ke startu připravili Ital Lorenzo Colombo (Campos), Japonec Iwasa (Hitech), krajan Caldwell (Prema) a tradičně nejrychlejší z trojice vozů Charouz Racing Systemu, Logan Sargeant. Ostatní jezdci české stáje, Enzo Fittipaldi a Reshad de Gerus směli vyrazit jen z pozic 17. a 27., což na komicky pomalém Hungaroringu neslibovalo body. Podobně na tom byl jediný český borec v poli, Roman Staněk, jehož Hitech-Dallara stačila jen na 15. místo. Ještě hůře na tom byli oba „lokální matadoři“: Maďar Laszlo Toth si dělil s Rumunem Filipem Ugranem svorně poslední stratovní řadu…

Snad jen v Monaku je start důležitější, než v Maďarsku – a ten vyšel pod zataženou oblohou nejlépe polemanovi. I když Edgar v první zatáčce svůj vůz lehce přebrzdil, byl schopen uhájit první pozici před útočícím Colombem. Za nimi se seřadili Iwasa, Caldwell a Sargeant. Dobrý Staněk postoupil na 13. místo, Fittipaldi na 15. a de Gerus zůstal 27.

Zatáčkovitý charakter Hungaroringu poté sice nedovoloval předjetí, junior Red Bullu na špičce ale nebyl schopen svým soupeřům ujet a tak slibovala alespoň sekce na konci cílové rovinky s „požehnáním“ DRS napětí. V 8. z 22 kol byl Edgar „zralý“: Colombo ho právě šikovně vybrzdil, když pro mladého Brita „spadlo slunce z oblohy“ ještě drastičtěji a kvůli problému s náhonem zůstal stát úplně! 20letý Ital, který ve formuli 3 ještě nemá ani bodík, si poté počínal šikovněji a dokázal Iwasovi lehce ujet.

6 kol před koncem bylo do sportovního průběhu závodu ovšem zasaženo „uměle a zvenčí“: Frederik Vesti odstavil svůj vůz kvůli defektu v záchytné zóně první zatáčky a to stačilo ředitelsví podniku k tomu, aby na trať vyslalo safety car! O výsledku tedy měl rozhodnout sprint na závěrečná 4 kola. Colombo ve voze nedávno zesnulého Adriana Campose ovšem neukázal nervy a udržel rivaly s přehledem za sebou, aby oslavil největší triumf své kariéry. I když poněkud pod stínem ivestigace po zývodě kvůli možnému přestupku za neutralizace…

Za ním se pořadí příliš nezměnilo. Iwasa s Caldwellem dojeli pro místa na stupínku stejně tak spolehlivě, jako Charouzův Sargeant. Jediným, kdo předvedl jakýsi progres kupředu byl Nor Hauger, jemuž nakonec patřily body za 6. místo. Jen těsně a tím poněkud nešťastně za body (11. a 12.) dojeli Roman Staněk a Enzo Fittipaldi – oba ale podali uspokojivý výkon, který slibuje možné umístění na bodech při druhém zívodě dnes večer v 17:55 h. Vyrazí totiž z první startovní řady.

Výsledek 1. sobotního závodu:

  1. Lorenzo Colombo, Campos
  2. Ayumu Iwasa, Hitech
  3. Oliver Caldwell, Prema
  4. Logan Sargeant, Charouz Racing System
  5. Clement Novalak, Trident
  6. Dennis Hauger, Prema
  7. Alexander Smoljar, ART
  8. David Schumacher, Trident
  9. Jack Doohan, Trident
  10. Matteo Nannnini, HWA
  11. Roman Staněk, Hitech
  12. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System

24. Reshad de Gerus, Charouz Racing System

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít