Fan-store.cz

Pirelli čelí v Zandvoortu nepříjemné výzvě

Pirelli čelí v Zandvoortu nepříjemné výzvě

Pirelli prozradilo, že nebude mít příští rok jinou možnost než navýšit povolené tlaky pneumatik pro GP Nizozemska, která se uskuteční na okruhu Zandvoort. Alternativní řešení italský výrobce nenašel.

Na Zandvoort se příští rok po dlouhé odmlce vrátí vozy formule 1. Naposledy se zde Velká cena konala v roce 1985. Aby závodní trať splňovala normy FIA, musí podstoupit řadou renovací.

Rekonstrukce čeká například poslední zatáčku okruhu. Ta bude bezpochyby vyvolávat kontroverze – sklon zatáčky bude 18 stupňů, rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším místem zatáčky bude 4 metry. Naklopení bude dvakrát větší než v legendární Staré cihelně, jak se přezdívá trati Indianapolis Motor Speedway.

Klopené zatáčky nepatřily v historii Formule 1 mezi nejoblíbenější. Legendární klopený ovál na Monze byl už v 60. letech zakázán, nejčerstvější zkušenost s klopením má šampionát z roku 2005 – závod v USA bojkotovaly týmy, jimž dodával pneumatiky francouzský výrobce Michelin. O vítězství se utkalo pouze 6 vozů, které obouval Bridgestone.

Šéf závodního oddělení Pirelli Mario Isola si je vědom výzvy, před kterou je výrobce postaven. Dle jeho slov má ale Pirelli svázané ruce.

„Jediný způsob, jak na tuto speciální výzvu reagovat, je změnit tlak v pneumatikách. V tomhle případě je potřeba ho před startem závodu navýšit,“ řekl Isola.

„Podívejte se na pravidla, máme svázané ruce. Máme povinnost pracovat pouze s jednou konstrukcí pneumatik za sezónu, takže speciální pneumatiky pro Zandvoort vyvinout nemůžeme.“

Pirelli má přístup k datům, která jsou nezbytná pro simulaci podmínek na okruhu Zandvoort. Na problematiku se tak může lépe připravit.

„Učinili jsme simulace, porovnali plochou verzi zatáčky s tou reálnou naklopenou a zjistili jsme, jaké aspekty budou v Nizozemsku klíčové pro správné nastavení pneumatik.“

„Stále ale potřebujeme data od jednotlivých týmů, která budou relevantnější a která nám přinesou lepší zpětnou vazbu. Na základě toho určíme, o kolik tlak navýšíme,“ zakončil Mario Isola.

Sdílejte na: