Nový asfalt v Šanghaji vyvolává mezi jezdci pochybnosti

Nový asfalt v Šanghaji vyvolává mezi jezdci pochybnosti

Specifický povrch trati na mezinárodním okruhu v Šanghaji před víkendovou Velkou cenou Číny formule 1 vyvolal u několika jezdců pochyby. V kombinaci se sprintovým víkendem existuje šance, že by mohlo dojít k překvapivým výsledkům.

Portál Motorsport.com informoval, že před návratem do kalendáře F1 byl na šanghajském okruhu nanesen nový asfaltový povrch. Výsledkem je, že se jezdci a týmy po příjezdu do Šanghaje setkali s úseky okruhu, které vypadaly, jako kdyby je někdo natřel barvou.

„Vypadá to, jako by trať pomalovali. Něco udělali s povrchem. Nevím, jak se trať změní, jestli bude stejná nebo mimořádně kluzká. Možná to ale ovlivní chování pneumatik,“ řekl Daniel Ricciardo.

Carlos Sainz dodal: „Myslím, že je tu spousta neznámých, zejména asfalt vypadá, že byl zpracován velmi zvláštním způsobem. Rozhodně vypadá velmi zvláštně a je to něco, co jsme v nedávné době na okruzích F1 neviděli.“

Některá místa na trati vypadají průhledněji než jiná, neboť se zde po nanesení asfaltového tmelu postupně opotřebovala povrchová úprava. To vyvolává obavy z rozdílné úrovně přilnavosti na celé trati v Šanghaji, která bude představovat pro jezdce i inženýry extra výzvu.

Formule 1 už takovouto situaci před pár roky zažila. Stalo se tak v sezóně 2020, kdy se královna motorsportu vrátila do Turecka na Istanbul Park a trať byla extrémně kluzká.

Sainz předpokládá, že se tento víkend podobná situace nebude opakovat, ale upozornil, že drolení pneumatik „by mohlo zpochybnit výběr směsí pneumatik pro tento víkend“.

Šéf týmu Haas Ajao Komacu se nicméně podělil o své obavy, pokud jde o asfaltový povrch trati, který není na 5,451 km dlouhém okruhu konzistentní.

„Myslím, že to vypadá trochu nekonzistentně. Tato nekonzistence je to, co mi dělá největší starosti – nekonzistence od nájezdu do středu zatáčky až po výjezd z každé zatáčky. Pokud bude proměnlivá, bude to dost zrádné,“ prohlásil Komacu.

„Poté se samozřejmě jedná o sprintový víkend. Máte jen hodinu, pravděpodobně tři jízdy na to, abyste si auto seřídili, a to jak na jízdu s nízkým, tak s vyšším množstvím paliva. Myslím, že to bude velice těžká výzva,“ doplnil.

I když aktuální sezóna vypadá, co se týče výsledků, vcelku konzistentně a Red Bull je v podstatě bez konkurence na čele. V Číně se může vše změnit.

Týmy mají k dispozici jen jednu hodinu tréninku na specifickém povrchu trati, protože se jedná o sprintový víkend, a proto může tento víkend dojít k překvapivým výsledkům. Je to bolehlav pro jezdce a inženýry, ale zároveň lákadlo pro fanoušky.

Sdílejte na:
Zavřít