Nekonzistentnost SF-23 je neakceptovatelná, nadávají jezdci Ferrari

Nekonzistentnost SF-23 je neakceptovatelná, nadávají jezdci Ferrari

Carlos Sainz měl rozhodně vydařenější víkend než jeho týmový kolega Charles Leclerc, který v kvalifikaci chyboval a startoval až ze sedmého místa, zatímco Španěl si zajistil start z druhé řady. Avšak tempo obou červenýchv vozů bylo ve velké ceně katastrofální. Sainze překvapil především výkon na tvrdé specifikaci.

Zprvu to vypadalo, že Ferrari zvolilo dobrou strategii, ale opak byl pravdou. Na boxové zídce doufali, že se undercutem dostanou před Fernanda Alonsa. Místo toho se Carlos Sainz vrátil z boxů za George Russella. A tam Sainzovo utrpení začalo. Španěl je přesvědčený, že mu závod zkazil stint na tvrdé sadě pneumatik: „Trochu mě překvapilo, jak jsme bojovali s tvrdými gumami po tak dobrém prvním stitnu na střední sadě.“

Před povinným pitstopem byl španělský závodník na čtvrté příčce a dokázal se držet před ním jedoucího Alonsa, na kterého těsně před vjezdem do boxů útočil. Ovšem jeho pozdní zatočení do boxů mělo za následek překročení rychlostního limitu, za což obdržel penalizaci + 5s.

„Zkusili jsme undercut na Fernanda, který fungoval. Ale to mělo za následek, že jsme museli tři, čtyři kola pneumatiky hodně zatěžovat, aby udercut vyšel.“

Ferrari chtělo dostat Alonsa pod tlak tím, že bude Sainz zajíždět rychlé časy, jenže tento plán selhal, protože o pár kol později zajel ke svým mechanikům pro bíle označené pneumatiky také pilot Aston Martinu. Postupně začal výrazně ztrácet. Do cíle dojel s propastnou ztrátou 16,2 vteřin na Alonsa a 9,2 vteřiny za čtvrtým Russellem.

„Z nějakého důvodu není auto momentálně flexibilní, pokud jde o to, kdy tlačíme a kdy nikoliv,“ zamýšlí se zklamaný Sainz, který dokonce tvrdí, že jel „pod limitem, aby dojel“. Ferrari pneumatiky zkrátka „žralo“.

Přestože také počasí v Miami nepatrně promluvilo do průběhu závodu, tak na něj to svádět nechce: „To není problém, podmínky jsou pro všechny stejné. Dneska měla trať grip. Jenom my, jakožto Ferrari, jsme měli velké potíže.“

Podle rodáka z Madridu je hlavním kamenem urazu konzistence, jelikož na jedno kolo je Ferrari extrémně rychlé, ale posléze tempo opadá.

„Zajedeme jedno dobré kolo a v tom následujícím jsme o tři desetiny pomalejší,“ což ho překvapilo, protože si myslel, že jsou lepší a uvědomuje si, že je před nimi spoustu práce. Vysoké opotřebení je u SF-23 hlavním tématem v letošní sezoně a prozatím ještě nedokázali najít správné řešení. „V závodě nás to omezuje.“

Nicméně za svým týmem stojí a je přesvědčen, že pokus undercutu na Alonsa byl „správným rozhodnutím ve správný čas. Zpětně je zcela jasné, že bychom před Fernandem nikdy nevyjeli. Neboť s tvrdými pneumatikami jsme měli při delších stintech oproti soupeřům více problémů.“

Je to neakceptovatelné

Alarmující propad rychlosti mezi prvním a druhým stintem je pro Sainze frustrující: „V prvním stintu jsem na Fernanda tlačil a v tom druhém sem na něj ztratil 20 sekund, což je neakceptovatelné. To ukazuje, že máme před sebou ještě spoustu práce, co se týká managementu pneumtik a závodního režimu.“

Nic to ale nemění na tom, že podle Sainze z ferrari v Miami více dostat nešlo. Ani Charles Leclerc nedokázal najít nějaký recept na zvýšení rychlosti a dokonce mu nedpočet kol dělal vrásky na čele Magnussen, kterého nebyl schopný předjet. Se Sainzem se hoduje na tom, že je auto nekonzistentní a rovněž se trápil s enormním opotřebením pneumatik, a to zejéna v úvodu.

„Zrovna jsem mluvil s Carlosem o tom, že je auto nekonzistentní. Není to jen ze zatáčky na zatáčku, ale také v té samé zatáče jsem měl obrovskou přetáčivost a pak zase nedotáčivoast. Naše auto je náchylné na vítr,“ lamentuje Monačan, který skončil za Verstappenem s 50 vteřinovou ztrátou.

V průběhu závodu se Leclerc stěžoval na poskakování, které také ovlivnilo jeho rychlost v porovnání s Hamiltonem, jenž jej ke konci předjel. Ono poskakování se očividně objevilo z ničeho nic. „Hodně jsem poskakoval, zejména při vysokých rychlostech, což je něco, co nedokážu vysvětlit, protože včera ani předevčírem jsem to neměl,“ uzavřel Leclerc.

Sdílejte na:
Zavřít