Nejlepší trojka po VC Kataru: Byl to zábavný závod!

Nejlepší trojka po VC Kataru: Byl to zábavný závod!

Velká cena Kataru nám poskytla parádní podívanou. Kromě Hamiltonova suverréního výkonu, také Verstappenovu stíhací jízdu, nebo překvapivé pódium Fernanda Alonsa.

Maxovi Verstappenovi se povedlo eliminovat co nejmenší škody napáchané penalizací, kterou dostal za ignorování dvojitých žlutých vlajek v sobotní kvalifikaci. Do závodu tak startoval sedmý, ale už po prvním kole se nacházel na čtvrtém místě a ve čtvrtém kole byl třetí.

Start se opravdu vyvedl. Závod byl skvělý, protože tato trať je velmi zábavná s těmito úžasně rychlými zatáčkami. Celkem brzo jsme byli na druhém místě, potom šlo jen o to, dávat pozor na pneumatiky. Nebyl jsem si jistý, co se děje s mým předním křídlem, protože jsem jednou najel na obrubník a měl jsem strach, že se mi při tom křídlo poškodilo,“ popisuje nizozemský závodník. Nebyl by prvním ani posledním, kdo by si svůj vůz o obrubníky poškodil. Doplatil na to například Nicholas Latifi, kterému křídlo následně prožízlo pneumatiku.  „Ve třetí zatáčce jsem v pasáži 14/15 uklouzl, přičemž jsem si možná trochu křídlo poškodil. Ale nemůžu říct, jestli to bylo důvodem, proč jsem dneska nedokázal Hamiltona porazit. V pozdějším průběhu velké ceny jsem byl na obrubníky opatrný.“

Jelikož jeho náskok na třetího Fernanda Alonsa byl obrovovský, tak se jej tým rozhodl povolat do boxů pro čerstvé obutí, aby následně mohl útočit alespoň na nejrychlejší kolo, což se mu nakonec podařilo a ukradl Hamiltonovi další důležitý bod do šampionátu jezdců. Dále zdůraňuje, že na Hamiltona neměl tento víkend ani bez pravděpodobně poškozeného křídla, jelikož tempo Mercedesu bylo zkráta příliš velké.

 

 

 

 

 

 

Hamilton: Cítil jsem se osamělý

Brit si v Kataru dojel pro své 102. vítězství. Ani tentokrát nenašel přemožitele a odjel závod v „zemi nikoho“, což i sám přiznal: „Cítil jsem se opravdu osamělý. Mám raději závody, ve kterých musím o vítězství bojovat. Ale v této fázi šampionátu je důležité, že si děláme náskok na Maxe, takže toto vítězství přijímam rád. Tým pracoval tento víkend perfektně, a v závodě všechno fungovalo perfektně – solidní strategie, skvělé zastávky v boxech. Těším se, až se na tento závod později v klidu podívám, protože vzaději to muselo být živější než u mě vepředu. Došlo tam k několika defektům, a já musel dávat pořádný pozor na to, abych nenajížděl moc na obrubníky“

Přesto neměl na začátku závodu na růžích ustláno a musel se pořádně koukat do zpětných zrcátek, aby jej nějak neohrozil Pierre Gasly, který s ním startoval z první řady a třetí Fernando Alonso. Oba jmenovaní totiž startovali na měkkčí a rychlejší specifikaci pneumatik.

„Jezdci za mnou na měkkých gumách mi dělali trochu starosti, Gasly a Alonso, ale zvládl jsem své vedení dobře ubránit. Tempo na špici jsem si mohl kontrolovat dle libosti, nedošlo k žádným děsivým momentům. Skvělý rok! Je to skvělý pocit, že jsme se dvěma výhrama v řadě zase ve hře. Můžeme tu ztrátu snížit, a dva závody před koncem máme šanci. Poslední tři týdny byly pro celý tým opravdu náročné, dnes naštěstí všechno vyšlo. Cítím se dobře a silnější než kdy před tím, a moje auto je perfektní.“ 

Alonso se po sedmi letech dočkal

Sedm let. Tak dlouho Španěl čekal na své další pódium. Mezi nejlepší trojkou dojel naposledy ve Velké ceně Maďarska 2014, kde skončil druhý, tehdy ještě v barvách Ferrari. „Na tento moment jsem čekal dlouhých sedm let!“ zářil Alonso. „Neuvěřitelné! Konečně jsme to dotáhli na pódium! Tento rok už jsme párkrát šanci měli, ale vždycky nám to něco překazilo. Nyní vše vyšlo podle plánu. Nemůžu být šťastnější! Celkově to byl nejlepší víkend v roce 2021.“

Spolu s Gaslym a dalšími profitovali z Verstappenovi penalizace, což jej posunulo do druhé řady na startu. S trochou nadsázky Alonso doufal, že by mohl závod dokonce vést. Nicméně v průběhu závodu museli spíše brát zřetel na přibližujícího se druhého pilota Red Bullu, Sergia Péreze.

„Kvůli penalizacím jsem mohl startovat z třetího místa a tajně jsem si dal za cíl, že budu díky měkkým pneumatikám na konci prvního kola lídrem. Dobře, to nevyšlo. Později nám bylo jasné, že musí probíhat všechno ideálně, jestliže chceme za sebou udržet Péreze. Od začátku jsme pracovali na jednom pitstopu, protože jsme předpovídali, že díky tomu budeme mít nejlepší šanci na stupně vítězů. K tomu byl potřeba perfektní management pneumatik, a to se nám dneska povedlo. Dneska celý tým pracoval ukázkově. Jsem také velmi rád za Estebanovo páté místo, to je do Poháru konstruktérů velmi důležité, pokud si chceme pojistit páté místo před AlphaTauri. Jsme 25 bodů před naším soupeřem, takže se můžeme nadechnout,“ pochvaluje si čtyřicetiletý rodák z Ovieda, jenž naráží na fakt, že před tímto víkendem na tom byl Alpine bodově zcela stejně jako AlphaTauri – oba týmy měly po 112 bodech. Ovšem je si také vědom toho, že závěrečné dva závody v Saudské Arábíi a Abú Zabí mohou vše změnit. Ale podle jeho úsudků by měla zbrusunová trať v Džiddě monopostu Alpine sedět, zatímco okruh Yas Marina nikoliv.

Sdílejte na:
Zavřít