Mercedes vysvětlil, proč chtěl Bottase na tvrdých pneumatikách

Mercedes vysvětlil, proč chtěl Bottase na tvrdých pneumatikách

Toto Wolff řekl, že byl Mercedes „velmi prudký,“ když nechal Valtteriho Bottase na plánované strategii, i když si u závodního inženýra vyžádal nejměkčí směs pneumatik.

Bottas se v rané fázi závodu dokázal dostat přes Carlose Sainze, který velmi dobře odstartoval, a vedení si držel až do 20. kola závodu, kdy se před něj dostal jeho týmový kolega Lewis Hamilton.

Bottas měl ztrátu kolem 9 sekund, když se Mercedes rozhodl povolat oba jezdce ke svým mechanikům. Jako první na konci 40. kola zavítal do boxů Hamilton, který nasadil nejtvrdší směs.

Jakmile se finský pilot přes vysílačku dozvěděl, že jeho kolega nasadil tvrdou směs, odvětil: „V tom případě bychom možná mohli nasadit měkkou sadu.“  Bottas tak chtěl získat výhodu v posledním stintu.

Nicméně když Bottas zajel v dalším kole do boxů, mechanici mu nasadili tvrdé pneumatiky, při výjezdu z boxů se zařadil za Hamiltona a do cíle dojel na druhém místě se ztrátou 25 sekund na týmového kolegu.

Na otázku, proč tým nevyslyšel Bottasův návrh a nechal ho na tvrdě sadě, šéf týmu Toto Wolff řekl, že bylo těžké ospravedlnit rozdělení strategií.

„Dělali jsme to příležitostně, ale vždy je to složitá situace,“ řekl Wolff.

„Pokud požádáte vedoucího jezdce, aby přezul na tvrdé, protože si myslíte, že je to správná volba, a pak vás druhý jezdec začne přesvědčovat o druhé věci, je velmi obtížné vysvětlit, že jste v zásadě prohodili vozy.

Nechceme do toho příliš zasahovat a budou situace, kdy takové návrhy povolíme.

Byli jsme přesvědčeni, že tvrdá směs je správnou volbou.

Všechno nasvědčovalo tomu, že vozy na tvrdé směsi byly rychlejší, než ty na měkké nebo střední. Když se v závěru podíváte na Estebana a Checa, tak měkká nefungovala.“

Sdílejte na:
Zavřít