Mercedes si na italské Imole zajistil svůj sedmý mistrovský titul v řadě. V historických tabulkách je tak o jeden pozadu za McLarenem, zároveň ale stanovil rekord v největším počtu titulů v řadě. Závod byl pro oba závodníky stříbrných šípů nabitý.
Lewis Hamilton (1.)
Úřadující šampion startoval do závodu z druhé příčky, po startu se však propadl za Maxe Verstappena na třetí místo. Na trati ale zůstal déle než oba jezdci před ním, což mu umožnilo vyzkoušet alternativní strategii.
Ještě před návštěvou mechaniků měl náskok pro návrat do vedení, nic ale neměl garantováno. Druhý Bottas totiž začal mírně zrychlovat. Potenciální drama ale zhatil virtuální safety car, který Hamiltonovi umožnil vyjet malý náskok. Vedení si následně ostrážil i po pozdní safety car fázi a dojel si pro své 93. vítězství.
„Byl to vyčerpávající závod, museli jsme po našem špatném startu jet opravdu rychle. Byl to ohromující výkon,“ dodal Hamilton.
Lewis Hamilton neopomněl pogratulovat svému týmu k neskutečnému rekordnímu výkonu. Mercedes svým sedmým titulem v řadě překonal předchozí rekord, který stanovilo Ferrari v letech 1999 až 2004.
„Když se podívám na svůj tým, na všechny muže a ženy v našich továrnách v Brackley a Brixworthu, musím říct, že jsou neopěvovanými hrdiny,“ prozradil vítěz VC Emilia-Romagna.
„Jsou to právě oni, kteří se nikdy nevzdali a tlačili na to, snažili se stoupat výš, vyvíjet se. Lidé na nás koukají a myslí si, že jsme na to zvyklí. Každé vítězství ale působí jako to první, což je dáno naším duchem.“
„Je to neuvěřitelné. Vracet se rok co rok a být součástí týmu, který zbořil takový rekord. Nikomu se to před námi nepovedlo. Sedminásobní šampioni – to je něco, co budu jednoho dne vyprávět svým vnoučatům!“
Jubilation as @LewisHamilton crosses the line to win at Imola 🏁
And a 1-2 clinches a seventh straight constructor title for @MercedesAMGF1 🎧 🥳#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/7Y0Fs2K97R
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020
Valtteri Bottas (2.)
Finský závodník do závodu odstartoval z prvního místa, vedení si ale nakonec neudržel. Po sérii zastávek v boxech jej i za pomoci virtuálního safety caru překonal Lewis Hamilton. Na chvíli dokonce ztratil druhou příčku na úkor Maxe Verstappena, toho ale ze závodu vyřadil defekt pneumatiky.
„Start byl dobrý, což byla jedna věc, kterou jsem dnes musel zvládnout na výbornou,“ prohlásil po závodě Bottas.
V druhém kole ale najel na úlomky, které za sebou zanechali Sebastian Vettel a Kevin Magnussen. „V 7. zatáčce 2. kola jsem najel na úlomky. Neměl jsem čas se jim vyhnout. Mířil jsem alespoň na prostředek auta, abych je nepřejel pneumatikami.“
„Nakonec to ale způsobilo nějaké problémy, což ovlivnilo jízdní vlastnosti vozu.“ Ztráta přítlaku umožnila Lewisi Hamiltonovi využít výhodné alternativní strategie. Po Bottasově zastávce v boxech se Brit dostal do čela a po absolvování svého pit stopu zůstal Bottas na druhém místě.
Fin se ale musel začít bránit dotírajícímu Verstappenovi. Několikrát pak probrzdil v předposlední zatáčce a vyjel koly do štěrkové zóny, což napotřetí umožnilo Verstappenovi zaútočit na cílové rovince.
„Tlačil jsem na to a snažil jsem se Maxe udržet za sebou. Musel jsem jít až za své limity, což vedlo k nešťastné chybě.“
Bottas si ale druhé místo vzal zpět po Verstappenově odstoupení. Po safety car fázi už vedoucího Hamiltona nedohnal. Svými 18 body však přispěl k 7. mistrovskému titulu pro Mercedes.
A Magnificent Seven (in a row – a new all-time record)
Congratulations to @MercedesAMGF1 – 2020 F1 Constructor Champions! 🏆👏#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/Yd5MaqL1W4
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020