Marko varuje před psychologickým faktorem ohledně Neweyho

Marko varuje před psychologickým faktorem ohledně Neweyho

Helmut Marko se domnívá, že ztráta Adriana Neweyho může mít psychologický vliv na mladé inženýry, kteří chtějí pracovat v Red Bullu. Britský konstruktér se v dohledné době odebere na povinnou dovolenou, než bude v půlce příští sezóny k dispozici jiným týmům.

Zatímco se Adrian Newey v posledních dvou desetiletích významně podílel na přeměně Red Bullu z mladého a nadšeného outsidera v úspěšnou stáj, červení býci uzavřeli s ostatními členy svého vrcholového technického managementu nové smlouvy, které zajistí kontinuitu i v nových technických pravidlech, které vstoupí v platnost v roce 2026.

Jsou mezi nimi vedoucí inženýři Ben Waterhouse a Enrico Balbo, stejně jako technický ředitel Pierre Wache, zatímco sportovní ředitel Jonathan Wheatley by měl podepsat novou smlouvu a zůstat u týmu z Milton Keynes. Plán nástupnictví pro případ Neweyho odchodu je již připraven, přičemž sám 65letý geniální konstruktér přispěje k tomu, aby po svém odchodu ze společnosti způsobil co nejméně zmatků.

Z tohoto důvodu je poradce Red Bullu Helmut Marko přesvědčen, že tým neutrpí okamžitý pokles konkurenceschopnosti, až legendární konstruktér opustí rakouskou stáj. V rozhovoru pro YouTube kanál Formula1.de, který cituje Motorsport-Total, Marko označil Neweyho za legendu a řekl, že hodně přispěl k úspěchu červených býků.

„Mezitím byl technický tým také velmi široce založen. Máme mladé talenty, jako je Ben Waterhouse, a zaběhnuté talenty, jako je Pierre Wache. A věřím, že to (odchod Adriana Neweyho – pozn. red.) nepřinese žádné drama pro Red Bull Racing, žádný pokles v technické výkonnosti a brilantnosti,“ uvedl Helmut Marko.

Ale kde odchod Adriana Neweyho by mohl být nejvíce cítit je v tom, jak je atraktivní Red Bull pro inženýry, kteří doufali, že budou pracovat po jeho boku.

„Je to také psychologický faktor. Bylo mnoho mladých inženýrů, kteří pravděpodobně přišli jen k nám, protože práce pod Adrianem Neweyem měla svou přitažlivost, a on je nejúspěšnějším konstruktérem. On je velmi příjemná, lehce filozofická osobnost, která nějakým způsobem vyčnívala z tohoto velmi moderního okolí formule 1″.

Červení býci v letošní sezóně byli již dvakrát poraženi – prvně Ferrari a podruhé McLarenem. Vzhledem k neutuchajícímu vývoji předních týmů je podle Helmuta Marka zřejmé, že pro Red Bull je snazší klopýtnout s konkurencí, která se mu nyní přiblížila nejvíce v éře přísavného efektu.

„Dva závody jsme prohráli, respektive nevyhráli. Jeden byl v Melbourne, druhý v Miami. Oba městské okruhy. A ano, na těchto tratích jsme měli problémy a z našeho pohledu jsme už nebyli nejsilnějším týmem. Je to způsobeno pouze těmito dvěma městskými okruhy? To se ukáže až v průběhu sezóny. Čím delší a stabilnější budou předpisy, tím více budou špičkové týmy tuto ztrátu dohánět, pokud ji budou mít.“

Pokud se Red Bull přiblíží teoretickému výkonnostnímu maximu současných předpisů, umožní to ostatním týmům větší šanci na smazání ztráty – což povede k těsnějšímu závodění v době, kdy se královna motorsportu blíží do posledních 18 měsíců platnosti současných pravidel.

Helmut Marko se také domnívá, že se rozdíl zmenšuje díky přirozené fluktuaci zaměstnanců, protože lidé dostanou lepší pozici, buď proto, že si více vydělají, nebo hledají novou výzvu.

„A samozřejmě s každým zaměstnancem jde ruku v ruce know-how, protože co máte v hlavě, to je vaše. Žádné smlouvy to nemohou omezit nebo tomu zabránit,“ dodal poradce Red Bullu.

Sdílejte na:
Zavřít