Marko odhalil reálný náskok Red Bullu před konkurencí

Marko odhalil reálný náskok Red Bullu před konkurencí

I přesto, že Red Bull byl na výsledkové listině prvního dne testů více než o sekundu rychlejší než konkurence, Helmut Marko věří, že výhoda týmu s monopostem RB20 nad svými soupeři je pouze tři desetiny.

Max Verstappen, který monopost testoval v úvodní den testů na okruhu Sachíru, ukázal, že Red Bull nebude lehce porazitelný. V ranních testech získal náskok sedmi desetin na druhého Charlese Leclerca, ve večerní části úřadující mistr světa zvýšil tento náskok o 1,1 sekundy, čímž předčil Landa Norrise.

Ačkoli se jedná pouze o první den testů, ze kterého nemůžeme dělat žádné závěry, jelikož každý pilot používá jiný program, dávku paliva či pneumatiky, pro soupeře rudých býků je tento náskok šokující, vzhledem k tomu, že přes zimní přestávku se snažili tento náskok co nejvíce snížit.

Dle výsledků z prvního dne se zdá, že budou opět bojovat na vrcholu startovního pole o titul mistra světa a o první místo v Poháru konstruktérů.

Marko tým usměrnil, protože se domnívá že ve Verstappenově fenomenální jízdě hrála velkou roli směs pneumatik, ale také denní doba.

„Náskok není tak velký, jak vypadá,“ řekl poradce Red Bullu

„Byli jsme jediní, kteří ve večerních hodinách vyjeli na trať s čerstvými středními pneumatikami. To vysvětluje velký rozdíl v časech, které jsme odpoledne zajeli. Skutečný náskok odhadujeme na tři desetiny,“ dodal.

Nejnovější monopost pod vedením Adriana Neweyho by měl na rovince získat náskok před svými soupeři o dobré 4 km/h. Marko je s tímto výsledkem práce velmi spokojen.

„Velmi, velmi, velmi působivé,“ řekl Rakušan. „Najeli jsme 142 kol, víceméně bez problémů. Koncepce funguje, takže to byla první hlavní věc. Auto reaguje a my nadále vyvíjíme. Ano, vypadá to dobře.“

Při tvorbě nové koncepce monopostu byly Red Bullu inspirací prvky Mercedesu, jež používali v minulé sezoně, které tento rok tým ze svého monopostu vyřadil. Rakouského poradce také těší s příchodem RB20 větší spolehlivost auta.

„Je to vždy velké riziko,“ řekl. „Když se podíváme na Mercedes, měli nějaké problémy, ale naše auto fungovalo od prvního kola. Takže jsme hrdí a rádi.“

„Také spolehlivost je neuvěřitelná. Z toho, co jsem viděl z hlediska spotřeby pneumatik, má zase Ferrari více problémů než my.“

Andrew Showlin, šéfinženýr Mercedesu, prohlásil: „Jedna věc je jasná, Red Bull má náskok.“

Sdílejte na:
Zavřít