Magnussen: Nebudu kroužit dokola, abych se vyhnul trestu

Magnussen: Nebudu kroužit dokola, abych se vyhnul trestu

Kevin Magnussen se může pochlubit poměrně zajímavým rekordem. Hrozí mu nejdelší zákaz závodění v historii formule 1, a to jedenáct měsíců. Kroužit dokola, aby se vyhnul trestu, ale nehodlá.

Podle systému, zavedeného v roce 2014, pilot může dosáhnout dvanácti trestných bodů, než dostane zákaz závodit. Pár pilotů od toho nebylo daleko, například Daniil Kvjat, Lewis Hamilton nebo Pierre Gasly, na hraně však závodili jen pár měsíců. Kevina Magnussena čeká krušných jedenáct měsíců. A to ani nemá jisté místo ve formuli 1 na příští rok.

S hrozbou zákazu startu nastoupil již do Velké ceny Emilia Romagna v Imole. „Nepřemýšlel jsem nad tím,“ prozradil dánský závodník pro Motorsport.com. „Musím na to tlačit, jinak budu dalších dvacet závodů jen kroužit dokola. To dělat nebudu. Ani to nedává smysl.“

A zda se v Imole držel zpátky? „Když to srovnáte s tím, jak jsem závodil s Lewisem Hamiltonem v Miami – to bylo tak tvrdě, jak mohu s někým závodit.“

V Miami hrál Magnussen týmovou hru a snažil se vší silou ochránit pozici Nica Hülkenberga. Podobná situace nastala i na začátku roku v Džiddě. „Myslím, že chápete důvody a tu dynamiku. A pak v Imole to vypadalo, že bych mohl jet a dojet ostatní a získat body, takže tam jsem nemusel bláznit. Není to můj standard. Snažím se a zvažuji všechna pro a proti a dělám to, když to dává smysl a nedělám to, když to smysl nedává. Aspoň se tak snažím.“

„Letos došlo k několika situacím, kdy jsem nebyl na bodovaných pozicích, ale přesto se vyplatilo bojovat, protože jako tým jsme stále mohli dosáhnout na body a moje pozice na trati měla vliv na to, zda zabodujeme,“ vysvětlil Magnussen. Vzpomíná tak na situaci v Džiddě, kdy bránil pozici před Júkim Cunodou a Alexanderem Albonem. Za to si vysloužil tři trestné body. A v Miami se tvrdě bránil nejdříve před Lewisem Hamiltonem, poté před Loganem Sargeantem, což vyústilo v kolizi.

Je těžké říct, že bych něčeho litoval. Nelíbí se mi hrát tuhle hru, ale na druhou stranu se vždy snažím zůstat v rámci pravidel. I když jsem se snažil s některými tvrdě bojovat, překročil jsem limit a dostal jsem trest. Pak jsem ten trest přijal.“

Kevin Magnussen sice odešel s trestnými body, Haas však mohl odejít s body do šampionátu, které mohl díky Magnussenově obraně získat Nico Hülkenberg.

„Je otázka, zda jsou pravidla na tohle správná, s čímž určitě souhlasím a přispěl jsem svými nápady, jak to zlepšit. Vidím s pravidly problém, ale já jsem je nevytvořil. Víte co, nesvádějte to na mě, ale na tu hru. Tak to prostě je.“

Myslí si, že by je komisaři měli raději nechat závodit, tak jako když závodil mezi lety 2021-2022 v IndyCar a USA. Zpochybňuje také nová pravidla pro tento rok, která jsou mnohem rozsáhlejší. Například pokud se jezdec pokouší předjet po vnějšku, jako Magnussen Sargeanta v Miami, tak musí zůstat v rámci traťových limitů. Jenže v tom případě musí být protivník opravdu gentleman a nechat jim spoustu místa.

Dali do pravidel takové věci, že pokud necháte jezdce na vnějšku, aby do vás prostě zabočil, pokud předtím udělal určité kroky určitým způsobem, tak do vás prostě může vjet a vy dostanete trest – vy, kdo byl na vnitřku. Kde je zdravý rozum? Kde jsou instinkty? Na co potřebujeme všechna ta pravidla? Prostě nás nechte závodit, nechte nás používat naše instinkty – všichni chceme dojet závod, všichni chceme být rozumní.“

„Po několika rozhovorech s FIA jim také lépe rozumím. Pořád se mi nelíbí, jaká tato pravidla jsou. Ale oni se také snaží dělat to nejlepší. V některých věcech zaujali jiný postoj, vysvětlili mi několik věcí, což znamená, že jim lépe dokážu předcházet než dříve. Ale pořád se můžu dostat do situace, kdy něco omylem udělám, a potom…“

Sdílejte na:
Zavřít