Lewis Hamilton očekává těsnější kvalifikaci

Lewis Hamilton očekává těsnější kvalifikaci

Ačkoliv skončily „černé“ šípy v prvním tréninku na prvním a druhém místě s pohodlným náskokem na dvojici jezdců Racing Pointu, očekává Lewis Hamilton těsnější souboj o pole position.

Během dopoledního suchého tréninku byl nejrychlejší mercedes Lewise Hamiltona, kterého následoval jeho týmový kolega Valtteri Bottas. Nejrychlejší čas zajel úřadující mistr světa na nejtvrdší sadě pneumatik.

Finského pilota překonal rozdílem 86 tisícin sekundy, Bottasovi nepomohly ani středně tvrdé pneumatiky. Na dalších dvou místech skončily „růžové mercedesy“ Racing Pointu v čele se Sergiem Pérezem.

Red Bull, který je Totem Wolffem v Maďarsku považován za silného konkurenta Mercedesu, na lídry výrazně ztratil. Max Verstappen skončil v prvním tréninku osmý se ztrátou 1,4 sekundy, Alex Albon byl dokonce až na třináctém místě.

V druhém tréninku panovaly úplně odlišné podmínky, trať se změnila na jezero, kterým nejrychleji „proplul“ Sebastian Vettel s Ferrari. Lewis Hamilton odpoledne nezajel ani jedno měřené kolo.

Ačkoliv se Mercedesu na suchu dařilo, nedokáže Hamilton odhadnout, jak si jeho tým ve srovnání s ostatními vede.

„Moc jsem si (z prvního tréninku) neodnesl,“ uvedl Hamilton. „Všichni dělají něco jiného, zkouší různé programy, různá nastavení křídel, mají více či méně paliva, jezdí s odlišnými motorovými módy atd.“

„My jsme absolvovali požadovaný program. Vše je v pořádku. Ve třetím tréninku a hlavně v kvalifikaci to bude rozhodně těsnější než minule.“

Předpověď počasí hovoří o pravděpodobné dešťové přeháňce během třetího tréninku a sprchnout by mohlo i v kvalifikaci. Hamiltonovi déšť vyhovuje, ve zmáčené kvalifikaci na GP Štýrska porazil druhého Verstappena s náskokem 1,2 sekundy.

Lewis Hamilton pochybuje, že by se měl scénář ze štýrského závodu opakovat, pokud bude kvalifikace na Hungaroringu stejně mokrá.

„Žádné auto není perfektní a žádný jezdec není perfektní. Snažíme se jen budovat na solidním základu, který máme.“

„Je to skvělé auto, ale nemáme vše vychytané. V dešti v Rakousku to bylo dobré. Tady je to trošku jiná pohádka, (Hungaroring) vyžaduje vyšší přítlak a zdá se, že je trať o něco klouzavější.“

Sdílejte na:
Zavřít