Leclerc: Necítím se dobře. Je toho na mě teď moc

Leclerc: Necítím se dobře. Je toho na mě teď moc

Charles Leclerc prožil další hrůzostrašnou Velkou cenu. Monačan se ve Velké Británii trápil a skončil hluboko v poli poražených, špatně založil už v sobotní kvalifikaci, kdy se nepodíval do třetí části. Závod v Silverstonu dokončil na 14. pozici.

V tak hektickém závodě, jakým byla nedělní Velká cena Velké Británie, se nevyhnutelně najdou vítězové a poražení. Ferrari v Silverstonu přišlo o dvojnásobný zisk bodů kvůli chybám, které si způsobilo samo. Nejenže monopostu SF-24 chybělo celkové tempo, ale Ferrari v podstatě zmařilo jakoukoli šanci Charlese Leclerca na body tím, že mu vymyslelo špatnou strategii.

„S informacemi, které jsem měl v monopostu, jsem si byl jistý, že zajet do boxů pro přechodné gumy dříve byla správná volba. Slyšel jsem, že déšť hodně zesiluje a že v dalším kole bude velmi silný. Věc se má tak, že silný déšť přišel o osm kol později.  Přestalo pršet vlastně v tom kole, kdy jsme zastavili. Osm kol v podstatě nebyla žádná voda, takže jsme zničili pneumatiky. Opět těžká neděle. Neděle, na kterou bych nejradši zapomněl,“ popsal Monačan.

Ačkoli se to zdá být už dávno, Leclerc vyhrál Velkou cenu Monaka teprve před dvěma měsíci. Toto vítězství mělo obrovský osobní význam a podtrhlo pokrok, kterého Ferrari dosáhlo. Od té doby jako by se vše začalo obracet. Po nasazení upgradů se monopost zdá být horši, než byl a také to vypadá, že Monačan vyplácal všechno své štěstí na vítězství v domácím prostředí.

„Necítím se dobře. Je toho na mě teď moc. Už je to moc závodů a já už ani nevím, co mám říkat, když sem před média jdu. Musíme se prostě jako tým resetovat, ale vždycky se najde jiný důvod, proč to neklape. O to těžší je to analyzovat a dělat kroky vpřed. V Budapešti se pokusíme dát všechno dohromady. Určitě si musíme s týmem promluvit o rozhodovacím procesu a pochopit, co můžeme udělat lépe, abychom měli více informací v kritických momentech, jako je tento,“ přiznal Monačan.

Jak Leclerc zmínil ve svých úvahách, nevynucené chyby se u Ferrari stávají až příliš častými. Red Bull a v posledních závodních víkendech i Mercedes dokazují, proč tak dlouho dominovali formuli 1. V kombinaci s vynikající aerodynamickou prací jsou oba celky elitní i na úrovni rozhodování a strategií. Pokud se Ferrari chce stát vážným uchazečem o titul, musí se zlepšit ve všech těchto oblastech.

Sdílejte na:
Zavřít