Jsou pomalí, tak brblají, odpálil Steiner stížnosti Renaultu

Jsou pomalí, tak brblají, odpálil Steiner stížnosti Renaultu

Francouzskému týmu se nelíbí spojení předních stájí s dalšími a množství dílů, které menší týmy nakupují. Haas však takovou kritiku nechce slyšet.

Šéf týmu Haas Günther Steiner odpálil kritiku Renaultu směrem ke stájím, které se těší úzké spolupráci s předními týmy a nakupují velkou část komponent, jak dovolují technická pravidla.

Generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul se během úvodní Velké ceny Austrálie nechal slyšet, že výhoda, kterou takové „B-týmy“ získávají, může být problémem pro jiné stáje.

„Už teď je to náročné pro týmy jako ten náš, který bojuje s těmi top třemi týmy, které mají o nějakých 30% vyšší rozpočet, než máme my,“ řekl.

„Pokud mají ještě možnost kombinovat své prostředky s jinými týmy nebo získávat výhodu díky synergii v mezích rozpočtového stropu, pak je to problém pro nás a nejméně pro další dva týmy v poli.“

Pozornost se v této otázce začátkem letošní sezóny zaměřila právě na Haas, o kterém se mluví jako o týmu, který se díky úzkým vazbám na Ferrari může vzdálit ostatním stájím ze středu pole.

Renault bojuje za to, aby FIA pro rok 2020 zakázala například nakupování brzdového sání. Návrh již schválila Strategická skupina a Komise F1.

Změna se dotkne právě týmu Haas, který díly brzdového sání nakupuje od Ferrari. Steiner přitom tvrdí, že Renault pouze hledá výmluvy, jak vysvětlit svoji vlastní špatnou výkonnost.

„Mají odvádět lepší práci. Mají to ve svých rukou,“ řekl. „Podle mého názoru si za ten problém mohou sami, protože nejezdí dost dobře a utrácí příliš mnoho peněz.

Myslím, že musí sami zvednout svoji laťku a nesnažit se srazit tu naši. Oni se nepřibližují těm velkým týmům, to je ten problém.“

Steiner dodal: „Jejich problémem je, že my jsme lepší než oni, a oni používají větu ‚nemůžeme vyhrát‘ jako výmluvu. Jsou schopni vyhrávat? Nevypadá to tak.“

Zákaz nakupování brzdového sání by se podle Steinera týmu Haas jistě dotknul, nebude to pro tým ale znamenat nic víc než nutnost investovat část rozpočtu do vlastního návrhu.

Sdílejte na:
Zavřít