Honda byla překvapena, jak Red Bull změnil design vozu

Honda byla překvapena, jak Red Bull změnil design vozu

Japonská automobilka Honda tvrdí, že ji velmi překvapil neuvěřitelný rozsah změn na designu monopostů Red Bullu pro letošní sezónu. I přestože loňský vůz byl neporazitelný, rakouská stáj provedla na svém konceptu několik změn.

Red Bull v loňské sezóně rozdrtil konkurenci, když z 22 velkých cen jich vyhrál 21, a to i přestože pozastavili vývoj vozu a soustředili se hlavně na ten letošní. Oproti RB19 vypadá současný monopost o poznání jinak. Red Bull, v čele s Adrianem Neweym, se vydal cestou agresivnějšího vývoje, ale i tak dokázali vytvořit další skoro neporazitelný vůz.

Max Verstappen vyhrál čtyři z pěti velkých cen a i Sergio Pérez vypadá, že si s letošním monopostem rozumí více než s tím loňským.

Úprava designu zahrnovala také mnoho změn v instalaci pohonné jednotky Honda. Prezident Honda Racing Corporation, Koji Watanabe, v rozhovoru pro Motorsport.com uvedl, že byli všemi provedenými změnami zaskočeni.

„U letošního vozu Red Bull nás velmi překvapilo, že se toho u RB20 tolik změnilo,“ řekl Koji Watanabe. „Loni jsme společně vyhráli 21 z 22 závodů, ale přesto změnili koncepci. Je to neuvěřitelné!“

„Vznesli spoustu požadavků na přizpůsobení našeho motoru nové koncepci pro RB20. Poté, co jsme RB20 viděli v reálu, byli jsme všemi změnami, které provedli, velmi překvapeni.“

Honda také pracovala na zlepšeních, především na spolehlivosti své pohonné jednotky. Což dalo Red Bullu větší konstrukční volnost při umísťování chladičů.

„Samozřejmě nemůžeme zvýšit výkon (jelikož je vývoj motorů zmražen – pozn. red.), ale můžeme motor přizpůsobit novému stroji. Kromě toho můžeme také zlepšit spolehlivost motoru. To jsme udělali během uplynulé zimy. Red Bull tak získal větší volnost pro svůj design a aerodynamickou koncepci. Proto mohli změnit umístění chladičů oleje, chladičů atd.“

„V loňském roce jsme občas riskovali s poškozením pohonné jednotky, které se nakonec nestalo velkým problémem, ale vždy je potřeba minimalizovat riziko. Proto jsme se pro letošní rok snažili ještě více zlepšit spolehlivost motoru.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Od února 2022 publikuje na Svět Formule a spravuje sociální sítě. Formuli 1 sleduje od roku 2020.

Další články autora →