Končí Adrian Newey jako technický ředitel Red Bullu?

Končí Adrian Newey jako technický ředitel Red Bullu?

Kolují spekulace, že technický ředitel Red Bullu, Adrian Newey, opustí rudé býky na konci letošní sezóny. Ve stáji strávil celkem devatenáct sezón. O jeho budoucnosti v F1 zatím není nic potvrzené. Článek nadále aktualizujeme.

Technický ředitel stáje Red Bull Adrian Newey by měl oznámit, že po letošní sezóně ve své funkci končí. Zprávu o Neweyho blížícím se odchodu nejprve přinesl německý časopis Auto Motor und Sport a následně ji serveru Motorsport.com potvrzují zdroje obeznámené se situací.

Přestože Newey podepsal novou smlouvu s Red Bullem teprve loni, jeho budoucnost v týmu z Milton Keynes byla v posledních týdnech předmětem intenzivních spekulací. Po rostoucích zvěstech o jeho nespokojenosti v Red Bullu  je spojován také s nabídkou od Aston Martinu, když obdržel během víkendu Velké ceny Saúdské Arábie nabídku na velké peníze od majitele Lawrence Strolla. Již dříve tak informoval server Motorsport.com. Dlouhodobě ho obdivuje také Ferrari, jehož nabídky v minulosti opakovaně odmítl.

V Red Bullu navíc stále probíhá interní boj o moc mezi thajskou částí podniku, která podporuje šéfa týmu Christiana Hornera, a rakouskou částí včetně týmového poradce Helmuta Marka. Problém vyvrcholil na začátku sezóny 2024 po interním vyšetřování obvinění z nevhodného chování ze strany Hornera vůči jedné ze zaměstnankyň týmu, které tvrzení vůči padesátiletému šéfovi zamítlo. Newey je prý situací v Red Bullu a ságou kolem Hornera rozladěn natolik, že se rozhodl ze své funkce v týmu odejít.

V nedávném exkluzivním rozhovoru pro RacingNews365 nejúspěšnější konstruktér v historii F1 naznačil, že by rád v F1 zůstal a přidal další vítězství ke svým dvanácti titulům konstruktéra a třinácti mistrovským titulům jezdce. Přesnější Neweyho kroky zatím ale nejsou známy. Podmínky jeho „dovolené“ jsou předmětem dalších jednání.

Newey dříve navrhl vůz Williams, který pomohl Damonu Hillovi vyhrát v roce 1996 titul mistra světa. Poté přešel do McLarenu, kde také úspěšně sestrojil vozy Miky Hakkinena, které v letech 1998 a 1999 vyhrály šampionát. V týmu z Wokingu zůstal až do roku 2006, kdy ho Red Bull přesvědčil, aby se připojil k jeho ambicióznímu projektu.

Tato zpráva by byla velkou ranou pro Red Bull, který s Maxem Verstappenem a jeho dominantním vozem RB20 v současnosti míří k dalšímu titulu mistra světa. Verstappen má s týmem podepsanou smlouvu do konce roku 2028, ale v posledních týdnech dal jasně najevo, že jeho budoucnost v týmu do značné míry závisí na tom, zda všechny „pilíře“ jeho úspěchu zůstanou zachovány. O Holanďanovi je neoficiálně známo, že má ve smlouvě výstupní klauzuli pro případ, že Marko tým opustí, ale neví se, zda má podobnou opci i pro případ odchodu Neweyho.

Sdílejte na:
Zavřít