Gabriela Jílková se umístila celkově osmá ADAC-GT4

Gabriela Jílková se umístila celkově osmá ADAC-GT4

Gabriele Jílkové, letos nejúspěšnější česká závodnice na mezinárodních okruzích, se na Nürburgringu sice nepodařil špičkový výsledek, sezónu ale ukončila na senzačním osmém místě celkově. Mistry se stali Němec Schrey s Italem Pianou na Hofor-BMW.

Do šestého a posledního podniku šampionátu ADAC-GT4 na Nürburgringu nastoupilo 27 posádek. S největší chutí přijeli do pohoří Eifel Němec Michael Schrey s Italem Gabriele Pianou z týmu Hofor-BMW – před závěrečnými dvěma závody totiž vedli celkovou tabulku s náskokem 21 bodů na Poláka Jana Marschalkowskeho a Francouze Thea Noueta (Zakspeed-Mercedes).

Sobota: Zahodil Piana titul hrubkou v boxech?

Obě favorizované posádky zajely dobrou kvalifikaci pro sobotní závod, Hofor-BMW Schreye a Piany směl startovat ze 3. místa. Zakspeed-Mercedes Marschalkowského a Noueta sice dosáhl 5. času, kvůli „předjíždění pod červenou vlajkou“ ovšem byli posunuti na 9. pozici. První startovní řada patřila Němcům Benovi  Dörrovi (Dörr-Aston Martin) a Hugovi Sassemu (Prosport-Aston Martin). Jediná Češka v poli stála v sobotu tradičně již po kvalifikaci (jezdí ji kolega Robert Haub) před velkou výzvou – čti: dojet z 21. startovního místa pro body nebylo právě realistickou vyhlídkou…

Start vyšel 16letému Dörrovi výborně. Usadil se na čele před Pianou, zatímco Marschalkowskému patřila jen 10. pozice. V hloubi pole vyrazil i Haub relativně dobře a polepšil se o tři místa.

Za stavu, který by znamenal předčasný zisk titulu pro Pianu a Schreye, začalo střídání jezdců. Zakspeed nechal moudře „Quick Gabi“ Jílkovou do kokpitu co nejdříve. Piana vjel do boxů mnohem později, propásl své stanoviště a pak kolidoval v uličce s Porschem Wiskirchena – konec pro Itala, který se studem zhroutil na zem… Nouet tedy mohl dále živit naděje Zakspeedu na titul, dojel ovšem s explodující pneumatikou jen 8., což pořád ještě znamenalo 12 bodový odstup na celkové lídry před nedělním finále. Ve druhém Mercedesu domácí stáje z nedalekého Niederzissenu znovu odpálila ohňostroj svého talentu Jílková. Porážela soupeře za soupeřem a z 19. pozice, na které svůj vůz převzala, udělala solidní 13. Na další zlepšení jí jednoduše nevyzbyl čas…

Na čele dojel Ortmann, jenž převzal Aston Martin od Sasseho a šikovnou taktikou se dostal na první místo, týmu Prosport pro vítězství  před dvěmi vozy Porsche.

Výsledek sobotního závodu:

  1. Ortmann/Sasse, Prosport-Aston Martin
  2. Lefterov/Bostandjiev, Overdrive-Porsche
  3. Moeller/Schreier, W&S-Porsche
  4. Hantke/Dörr, Dörr-Aston Martin
  5. Dörr/Wirth, Dörr-Aston Martin
  6. Sturm/König, Allied-Porsche

     13. Haub/Jílková Zakspeed-Mercedes

Neděle: Piena a Schrey i po zpackaném zavodě mistry

Do velkého finále zajímavé sezóny 2021 směl vyrazit z pole position T3-Audi Johna Paula Southerna a Jana Philippa Springoba. Zatímco kvalifikoval Marschalkowski svůj Zakspeed-Mercedes na dobré 3. místo za W&S-Porsche Lukase Schreiera, musel se lídr tabulky Piana spokojit jen s 9. místem na startovním roštu. Gábina Jílková připravila druhému Zakspeed-Mercedesu jako obvykle lepší nedělní výchozí pozici – směla vystartovat ze 12. místa. Rychlé Češce šlo především o to, udržet výbornou 5. pozici v celkovém hodnocení ročníku.

Jako v sobotu, byla na listopadovém Nürburgringu pochopitelně i v neděli zima, pro „zpestření“ tentokrát lehce pršelo. Springob po dobrém startu udržel vedení před Nouetem, zatímco Schrey rychle postoupil kupředu na 6. pozici. „Quick Gabi“ byla po prvním kole beze změny 12., po konci první neutralizace se ovšem v první zatáčce lehce střetla s BMW Claudie Hürtgenové. Bílý Mercedes šel do hodin, což zničilo každou naději na dobré zakončení sezony. O kolo později bylo pro Zakspeed ještě hůře: na stejném místě přebrzdil Nouet, musel do štěrku. Na trať se vrátil daleko vzadu – a do společnosti velkého rivala Schreye, jehož Hofor-BMW vyrazil na profilovaných pneumatikách. Poker, který se nevyplatil, protože pršet přestalo.

Poté, co na špičce zaplatil i Springob za nesprávnou volbu obutí, převzal velení W&S-Porsche Dána Moellera-Madsena. Ve druhé části závodu tento vůz řídil Schreier, nedokázal ale vedení po krásném souboji ubránit před Astonem sobotního vítěze Sasseho. Zatímco tedy poslední závod vyhráli relativní outsideři, dojeli noví mistři Piana a Schrey daleko vzadu: poněkud neortodoxní průběh finále.

Robert Haub dovedl vůz Gabriely Jílkové do cíle na 16. pozici, v celkovém hodnocení ADAC GT4 to pro US-českou dvojici znamenalo vynikající  osmé místo.

Výsledek nedělního závodu:

  1. Ortmann/Sasse, Prosport-Aston Martin
  2. Moeller/Schreier, W&S-Porsche
  3. Sturm/König, Allied-Porsche
  4. Wiskirchen/Hill, Allied-Porsche
  5. Dörr/Wirth, Dörr-Aston Martin
  6. Hantke/Dörr, Dörr-Aston Martin

     16. Haub/Jílková Zakspeed-Mercedes

Celkový výsledek sezony:

  1. Schrey/Piana, Hofor-BMW 189 b.
  2. Nouet/Marschalkowski, Zakspeed-Mercedes 178 b.
  3. Dörr/Wirth 150 b.
  4. Falkenbach/de Fulgencio 105 b.
  5. Sturm   103 b.
  6. Bostanjiev/Lefterov 98 b.
  7. Hantke/Doerr 96 b.
  8. Jílková/Haub, Zakspeed-Mercedes 95 b-

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít