Fry: Alpine postrádá nadšení a snahu se posouvat vpřed

Fry: Alpine postrádá nadšení a snahu se posouvat vpřed

Nový technický šéf stáje Williams Pat Fry prozradil, proč odešel z Alpinu. Podle jeho slov francouzská stáj postrádala nadšení a zápal k tomu, aby se posunula ze čtvrtého místa v tabulce.

Pat Fry pracoval v týmu Benetton (jeden z dřívějších názvů dnešní stáje Alpine – pozn. red.) v letech 1987 až 1993, poté se vydal na kariéru, během které pracoval pro stáje McLaren a Ferrari. Do britského Enstonu (vesnička v Oxfordshire, kde má stáj Alpine své kořeny – poz. red.) se vrátil v roce 2020, ale poté, co se podílel na konstrukci posledních tří vozů, se rozhodl letos odejít. Shodou náhod byl jeho přechod k Williamsu zveřejněn ve stejný den, kdy byl oznámen náhlý odchod předchozího šéfa týmu Otmara Szafnauera a sportovního ředitele Alana Permaneho.

Fry poprvé od svého odchodu z Alpine prohlásil, že během jeho působení tým udělal velký pokrok, ale uznal, že další kroky už budou jenom těžší a těžší.  „Když se ohlédnu zpět na poslední tři roky, kdy jsem pro tým (Alpine – pozn. red.) pracoval, Enstone jsme výrazně zlepšili,“ řekl na dotaz Motosport.com, aby vysvětlil své rozhodnutí. „Rok od roku jsme stavěli lepší auto.“

„Když si dáte všechny tři vozy vedle sebe, každý z nich ukazuje obrovský posun vpřed. Je to zásluha všech, kteří tam byli, jednotlivé oddělení spolupracovaly o hodně lépe. Myslím, že všichni, kdo tam byli, by měli být hrdí na to, čeho jsme za ty tři roky dosáhli,“ dodává a pokračuje: „Myslím, že jsem se tam vrátil s myšlenkou, že se vracím na místo, kde jsem začal svou kariéru, a pokusil se ji obnovit. A myslím, že se nám to povedlo opravdu dobře. Z dalekého pátého místa jsme byli na solidním čtvrtém. Ale neměl jsem pocit, že by tam bylo nadšení nebo snaha posunout se dál než na čtvrté místo.“

„Na začátku března jsem se rozhodl, že chci věci posouvat dopředu, nechci jen sedět a nic nedělat. Takže pro mě to byl čas se zastavit, zamyslet, a jít dál. Je to jedna z těch věcí, u které si myslím, že jako společnost nebyli dostatečně nastavení se tlačit do lepších výsledků. Můžete říkat, že chcete být první, ale rozdíl mezi tím to pouze říkat a skutečně pro to něco dělat je obrovský, jak všichni víme.“

Když byl Fry požádán, aby upřesnil, co mu v týmu chybělo, naznačil, že má na mysli spíše mateřskou společnost Renault než závodní tým jako takový (Alpine je součástí společnosti Renault – pozn. red.). „Enstone jako takový a osud, který jsme si určili, jsme měli v rukách my. A myslím si, že jsme odvedli dobrou práci. Nejsem si tak jistý, že Otmar (Szafnauer – pozn. red.) dostal spravedlivou šanci to napravit, protože podle mě měl do jisté míry svázané ruce, obrazně řečeno. Ale jak jsem řekl, všichni tam (v Alpinu – pozn. red.) by měli být pyšní na to, čeho za poslední tři roky dosáhli.“

„Vždycky je škoda odněkud odcházet. Ale myslím, že já jsem tam dosáhl všeho, čeho jsem mohl a jak jen jsem mohl. Nastal čas, abych si dal nohy nahoru a sedl si na zahradu!“ sdělil hned po svém odchodu Fry.

Šéfovi týmu Williams Jamesi Volwesovi trvalo další dva měsíce, než Frye přesvědčil, aby se k Williamsu připojil. „James se mnou nějakou dobu po mém odchodu mluvil a až po několika měsících jsem se rozhodl k nim připojit,“ vysvětlil Fry své rozhodnutí neskončit ve formuli 1 definitivně.

„Myslím, že mě na této příležitosti nejvíce vzrušuje, že představenstvo plně souhlasí s tím, co je třeba udělat, aby se tým posunul kupředu. Jsou ochotni investovat a podpořit nás v budování týmu. James tvrdě tlačí na to, aby k vylepšením skutečně došlo. Představenstvo ho plně podporuje v posouvání tempa vpřed, to se mi na tom líbí. Nemusíme se omezovat v tom, čeho chceme dosáhnout. A navíc, je to hezká věc, obnovit starou britskou ikonu. Je to trochu jako bych se vracel do Benettonu, abych ho mohl přestavět. Musíme prostě udělat to nejlepší, co v daném čase dokážeme, a posunout věci kupředu,“ dodává na konec.

Sdílejte na:
Zavřít