
World series by Renault má za sebou první závodní víkend sezóny na okruhu Motorland Aragon. Tento rok z kalendáře zmizela Monza, kde Formule Renault 3.5 otevírala sezónu v předchozích letech pouze jako doprovodná série, takže se konečně mohlo začít ve velkém stylu. Ve Španělsku svou úlohu sehrálo i počasí, kdy déšť značně ovlivnil nedělní závod.
V sobotu zvítězil Rowland, aniž by vedl závod
V sobotní kvalifikaci se potvrdila očekávání z předsezónních testů a pole position získal Matthieu Vaxiviere z českého týmu Lotus. Druhé místo na startu vybojoval nováček Gustav Malja, jeho vůz však neprošel technickou kontrolou po kvalifikaci a byl vyloučen. Na druhou startovní pozici se tak posunul další z favoritů na titul Oliver Rowland. A dařilo se i druhému Lotusu, Meinhard van Buuren startoval jako třetí.
Do závodu nejrychleji odstartoval van Buuren a dostal se do vedení. Pěkný start se povedl i Rowlandovi, který se zařadil na druhé místo. Naopak se start vůbec nevydařil Vaxivierovi, z pole position se propadl až na páté místo za Jaafara a Stonemana.
Van Buuren se však ze své první pozice dlouho neradoval. Do závodu totiž odstartoval až příliš brzy a komisaři mu udělili penalizaci 20 vteřin. Tato penalizace se však přičítá až k celkovému času v cíli. Van Buuren tak celý závod jezdil ve vedení. Ač z toho vítězství být nemohlo, ukázal se zde alespoň příslib do budoucna. Po celý závod totiž Holanďana nedokázal žádný pilot ohrozit.
Na druhém místě jezdil Oliver Rowland, třetí Jazeman Jaafar, dále pak Dean Stoneman a Matthieu Vaxiviere. Na těchto pozicích se až do konce závodu nic nezměnilo.
První vítězství sezóny si tedy připsal Oliver Rowland, který celý závod strávil na druhém místě. Na stupních vítězů ho doprovodili Jaafar a Stoneman, který se stal nejlépe umístěným nováčkem. Čtvrtý skončil Vaxiviere a van Buuren byl po penalizaci odsunut na páté místo.
Jméno | Tým | čas | |
1. | O.Rowland | Fortec | 42:06,315 |
2 | J.Jaafar | Fortec | + 2,117 |
3 | D.Stoneman | Dams | + 4,755 |
4 | M.Vaxiviere | Lotus | +7,081 |
5 | M.van Buuran | Lotus | +16,394 |
6 | P.Fantin | Draco | +20,368 |
7 | N.de Vries | Dams | +27,330 |
8 | N.Latifi | Arden | +32,844 |
9 | T.Dillmann | Carlin | +35,757 |
10 | G.Malja | Strakka | +35,891 |
11 | B.Bonifacio | Draco | +54,408 |
12 | A.Panis | Tech 1 | +1:11,935 |
13 | P.P.P.Armand | Pons | + 1 kolo |
14 | R.Nissany | Tech 1 | + 1 kolo |
15 | R.Merhi | Pons | neklasifikován |
16 | A.Celis Jr. | AVF | neklasifikován |
17 | E.Orudzhev | Arden | neklasifikován |
18 | T.Ellinas | Strakka | neklasifikován |
19 | B.Visser | AVF | neklasifikován |
20 | S.Geleal | Carlin | neklasifikován |
V deštivém nedělním závodě se vítězství dočkal Vaxiviere
V neděli si pole position vybojoval nováček a zároveň šampion FR 2.0 Nyck de Vries s týmem Dams. Druhý skončil Vaxiviere, který tak dostal příležitost napravit svou sobotní chybu a konečně zvítězit.
Tentokrát však do závodu zasáhlo počasí. Prakticky celé dopoledne na Aragonu pršelo a počasí se nezlepšilo ani pro samotný start závodu. Závod byl proto odstartován za safety carem. Podmínky však byly čím dál horší, proto se pořadatelé rozhodli vyvěsit červené vlajky.
Když se situace zlepšila, závod byl znovu odstartován za safety carem. Ten po dvou kolech zajel do boxů, a konečně se mohlo začít závodit. Vaxiviere to ale s de Vriesem vůbec neměl jednoduché. Nováček z týmu Dams jel skvěle a na Vaxiviera si vybudoval dostatečný náskok.
Pro nedělní závod jsou povinné zastávky v boxech. De Vries se vydal do boxů ve 13. kole a v závěsu za ním pro nové pneumatiky zajel i Vaxiviere. Pit stopy však na prvních dvou místech nic nezměnily, De Vries si dále bez větších potíží držel vedení.
K útoku se Vaxiviere dostal až v samotném závěru posledního kola,a uspěl.Francouz tak oslavil své první vítězství ve FR 3.5. Pro Lotus to bylo zároveň první vítězství od Red Bull Rignu 2013.
De Vries získal alespoň své první stupně vítězů a stal se nejlepším nováčkem nedělního závodu. Dvojici na stupních vítězů doplnil vítěz sobotního závodu a také vedoucí pilot šampionátu Oliver Rowland.
Jméno | Tým | Čas | |
1 | M.Vaxiviere | Lotus | 1:06:48,647 |
2 | N.de Vries | Dams | + 3,459 |
3 | O.Rowland | Fortec | + 9,926 |
4 | T.Ellinas | Strakka | + 20,518 |
5 | T.Dillmann | Carlin | + 26,285 |
6 | M.van Buuren | Lotus | + 29,111 |
7 | J.Jaafar | Fortec | + 32,629 |
8 | A.Celis Jr. | AVF | + 34,717 |
9 | R.Merhi | Pons | + 48,122 |
10 | B.Bonifacio | Draco | + 48,303 |
11 | P.Fantin | Draco | + 49,043 |
12 | D.Stoneman | Dams | + 54,607 |
13 | A.Panis | Tech 1 | + 1:00,323 |
14 | N.Latifi | Arden | + 1:00,161 |
15 | S.Gelael | Carlin | + 1:11,014 |
16 | R.Nissany | Tech 1 | + 1:11,100 |
17 | P.P.P.Armand | Pons | + 1:11,787 |
18 | E.Orudzhev | Arden | + 1:12,842 |
19 | B.Visser | AVF | + 1:14,210 |
20 | G.Malja | Strakka | + 1 kolo |
V čele šampionátu to po dvou odjetých závodech vypadá následovně: Oliver Rowland 40 bodů, Matthieu Vaxiviere 37 bodů, Nyck de Vries 24 bodů, Jazeman Jaafar 24 bodů, Meindert van Buuren 18 bodů.
Ač letos ve FR 3.5 zůstal pouze jeden český tým, v Aragonu se uvedl velmi dobře. Ukázalo se, že Lotus by letos mohl být opravdu silný a poprvé v existenci by mohl bojovat o titul.
Příště Formuli Renault 3.5 čeká nejprestižnější závod sezóny. V Monaku se představí v rámi Velké ceny Formule 1.