Ferrari ve Fioranu testuje nové ochranné kryty kol

Ferrari ve Fioranu testuje nové ochranné kryty kol

Atmosféru na okruhu v Maranellu dnes oživila pohonná jednotka vozů F1-75 a SF-24. Ferrari zde testuje druhou verzi ochranných krytů proti stříkající vodě, které by měly usnadnit závodění v extrémních dešťových podmínkách.

Vývojové práce ve Fioranu probíhají ve spolupráci s FIA (Mezinárodní automobilovou federací – pozn. red.). Testů se zúčastnili Arthur Leclerc, Carlos Sainz a Oliver Bearman, který tak získává cenné kilometry před volnými tréninky v Imole s vozem Haas.

FIA již nějakou dobu usiluje o řešení, které by mohlo usnadnit konání tréninků silně ovlivněných nepřízní počasí. Společnost Pirelli intenzivně pracovala na vývoji pneumatik do přechodných podmínek, a to s dobrými výsledky z hlediska výkonu a přilnavosti. Naproti tomu s pneumatikami do deště nejsou týmy stále v mnoha ohledech spokojeny. Hlavní problém spočívá v tom, že mokré pneumatiky kolem sebe víří příliš vody.

Test, který prováděl minulý rok Mercedes na Silverstonu, nebyl nijak zvlášť pozitivní. Stáj tehdy s ochrannými kryty proti rozstřiku zaznamenala pouze zanedbatelné zlepšení. Výsledky nebyly tak dobré, jak se očekávalo, ale technické oddělení FIA pod vedením Nikolase Tombazise tuto myšlenku nezavrhlo.

Dnes Ferrari testuje nový prototyp s programem podobným tomu, který byl proveden na anglické půdě. Model F1-75 je vybaven novými kryty, které zcela zakrývají všechna kola vozu, zatímco SF-24 je bez něj. Aby mohlo k testům dojít, využila trať ve Fioranu umělý zavlažovací systém.

Kromě práce vykonané pro FIA je to také příležitost pro jezdce k tréninku. Oliver Bearman se připravuje na volné tréninky s týmem Haas. Po testech v Džiddě a Velké ceně Saudské Arábie ve Ferrari se mu ihned naskytla příležitost vrátit se za volant vozu formule 1 s cílem vybojovat si místo pro příští rok.

Arthur Leclerc se místo toho podílí na práci na simulátoru Ferrari. Carlos Sainz mezitím bude mít příležitost absolvovat několik posledních kol se základní verzí vozu SF-24. To bude užitečné i pro porovnání dat s ohledem na zítřejší úpravy monopostu.

Sdílejte na:
Zavřít