Austrálie

Jezdec: Daniel Ricciardo

Jméno
Daniel Ricciardo
Datum narození
1.7.1989
Národnost
Austrálie
Poslední úprava
20.8.2014 22:10

Daniel Ricciardo je australský pilot Formule 1, který se přes štace u týmů HRT a Toro Rosso dostal až do mistrovského týmu Red Bull Racing, ve kterém působí od roku 2014. Hned ve své první sezóně u rakouského týmu se dočkal i prvního vítězství, které vybojoval ve Velké ceně Kanady.

Informace

Před formulí 1

K závodění se Daniel Ricciardo dostal v devíti letech, kdy poprvé vyzkoušel řídit motokáru. Od té doby se zúčastnil několika motokárových akcí až do roku 2005, kdy vstoupil do západoaustralské Formule Ford s patnáct let starým vozem Van Diemen a sezonu zakončil na osmém místě. Půjčil si peníze na o dva roky novější Van Diemen a přihlásil se s ním do národní Formule Ford. Bohužel jeho staré auto bylo nespolehlivé a pomalé a tak závody dojížděl na šestnáctých a sedmnáctých místech a několikrát odstoupil.

Nicméně další rok vyhrál stipendium do Formule BMW Asian šampionátu s týmem Eurasia Motorsport. Hned v první sezoně vybojoval dvě vítězství a jedno pole position. Celkově v šampionátu dokončil třetí s 231 body. Tento rok se mu dostalo také možnosti zúčastnit se britské Formule BMW. V prvním závodě odstoupil, ale ve druhém se mu podařilo získat osmé místo a tři body. Na konci roku vstoupil do finále Formule BMW World a dokončil na páté pozici.

Formule Renault (2007-2008)

V roce 2007 Daniel přešel do Formule Renault s týmem RP Motorsport. Konkrétně se zúčastnil evropského a italského šampionátu, přičemž se více soustředil na italský. V tom se zúčastnil čtrnácti závodů, kdežto v evropském pouze ve čtyřech. Italský dokončil na sedmém místě se 196 body na kontě. V evropském se mu nepodařilo získat žádné body.

Ve Formuli Renault zůstal i v roce 2008, tentokrát ale místo italského šampionátu vzal útokem západoevropský. Na konci roku mladý pilot získal svůj první titul a to v západoevropském šampionátu a umístil se druhý v evropském, když ho porazil Fin Valtteri Bottas.

Formule 3 (2008-2009)

V polovině roku 2008 Ricciardo debutoval ve Formuli 3 Euroseries. S omezenými zkušenostmi s autem se kvalifikoval na osmém místě a závod dokončil na šestém.

V roce 2009 už přestoupil do britské Formule 3 na plný úvazek a to s týmem Carlin Motorsport. Také se poprvé zúčastnil Formule Renault 3.5, když závodil ve stejném týmu, jako Charles Pic, v Portugalsku. V britské Formuli 3 se ujal vedení a stal se prvním australským šampionem britské Formule 3 od roku 1989, kdy se narodil. Sezonu ukončil s 87 bodovým náskokem před Walterem Grubmüllerem. S týmem Carlin se zúčastnil i GP v Macau, ale naboural a vyřadil tím i sedm dalších jezdců.

Formule Renault 3.5 (2010-2011)

Na konci roku 2009 Ricciardo podepsal s týmem Tech 1 v sérii Formule Renault 3.5 na sezonu 2010. Kvůli nehodě na kole musel vynechat druhé předsezonní testy, ale přesto získal pole position v úvodním závodu sezony. Závod samotný pak dokončil na třetím místě. Druhý závod získal opět pole position, závod pak dokončil na druhém místě. Tyto dva skvělé výsledky mu vynesly prozatímní první místo v šampionátu. V dalším závodě ve Spa však startoval z posledního místa kvůli blokování ostatních aut v kvalifikaci. Závod dokončil až na třináctém místě. Druhý závod ve Spa pak dokončil na pátém místě.

O týden později v Monaku získal své třetí poleposition sezony a první místo si udržel až do cíle. Další dvě vítězství získal v Maďarsku a Německu, kde v obou závodech jasně dominoval. Během prvních 12 závodů Ricciardo získal 6 pole position, což mu vyneslo slova chvály od šéfa týmu Tech 1 Simona Abadieho. Vyjádřil se také, že výhra v šampionátu není nereálná.

Během prvního závodu v Anglii na Silverstonu se Ricciardo zapletl do velké nehody s Jonem Lancasterem jedoucím na prvním místě. Australan předvedl několik otoček ve vzduchu, než přistál na kola. Jeho týmový kolega Jean Eric Vergne nakonec získal vítězství pro sebe. Do druhého závodu si Australan Ricciardo zajistil další pole position a téměř celý závod vedl, avšak během posledního kola ho zradily brzy a Esteban Guerrieri ho zvládl předjet a ukrást mu vítězství.

V posledním závodu sezony byl Ricciardo pouze tři body za vedoucím šampionátu Mikgailem Aleshinem a třináct bodů před Esterbanem Guerrierim. Pro závod si zajistil osmé pole position sezony a první závod vyhrál stylem start-cíl. Do druhého závodu se kvalifikoval druhý. Na tomto místě se držel až do pitstopů, kdy ho předjeli tři z jeho rivalů a již nebyl schopen získat pozice zpět. Sezonu tak zakončil na druhém místě pouhé dva body za vítězem.

V tomto roce ho podepsal F1 tým Toro Rosso jako testovacího pilota. Také se zúčastnil testování v Abu Dhabi s týmem Red Bull Racing, kde během několika dnů překonal kvalifikační čas Sebastiana Vettela o 1.3 sekundy.

V následujícím roce Ricciardo zůstal ve Formuli Renault 3.5 a podepsal s týmem ISR, který však neměl dostatečně rychlý vůz a z dvanácti závodů získal pouze jedno vítězství, dvě pole position a celkově šest podiových umístění. Díky tomu sezonu dokončil až na pátém místě.

Formule 1

HRT (2011)

Během roku ho Red Bull Racing dotlačil do F1 do týmu HRT, kde nahradil Naraina Karthikeyana pro všechny zbývající závody roku. S pomalým vozem se pohyboval okolo 20. místa ve většině závodů. Avšak to byl záměr Red Bullu, který ho chtěl připravit na jeho následující působení v týmu Toro Rosso. To v roce 2011 potvrdilo, že v roce 2012 pro ně bude jezdit jako závodní pilot.

Toro Rosso (2012-2013)

V týmu tak společně s Jeanem-Ericem Vergnem, dřívějším týmovým kolegou, nahradil dvojici Buemi a Alguersuari, kterým nebyla nabídnuta nová smlouva.

Během úvodní a zároveň Ricciardovo domácí Velké Ceny Austrálie se mu podařilo během posledního kola předjet právě Vergneho, a tak si dojel pro deváté místo a své první dva mistrovské body.

V Malajsii doplatil na mokré podmínky a dokončil dvanáctý, kvůli přecenění situace a přezutí na pneumatiky do sucha příliš brzo.  V Bahrajnu se mu povedlo do závodu kvalifikovat na šestém místě, avšak během závodu se propadl až na patnácté místo. Během velké ceny Monaka poprvé a naposledy během sezony odstoupil po startu ze třináctého místa.

Další mistrovské body se mu podařilo zajistit v závodech v Belgii, Singapuru a Koreji, kde získal další devátá místa. Jeden bod sbíral za desátá místa v Japonsku a v Abu Dhabi. Závěrečný závod v Brazílii dokončil na třináctém místě. Celkově sezonu zakončil na osmnáctém místě s deseti body.

Na konci října roku 2012 oznámilo Toro Rosso podepsání nové smlouvy s Ricciardem pro rok 2013 a rozhodně to ze strany italského týmu nebyl špatný krok. Australský závodní získal v této sezóně dvakrát více bodů než v roce 2012 a jeho nejlepším umístěním bylo dvakrát sedmé místo z Velkých cen v Číně a Itálii. Celkově tento rok skončil na čtrnáctém místě v šampionátu jezdců.

Red Bull (2014-nyní)

Talentu mladičkého Australana si samozřejmě nemohli nevšimnout u stáje Red Bull Racing, pod kterou vlastně Daniel Ricciardo závodil v průběhu celého jeho působení ve formuli 1. Když stáj pro rok 2014 hledala náhradu za zkušeného Marka Webbera, rozhodla se právě pro tohoto australského mladíka, kterého tak angažovala vedle Sebastiana Vettela.

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
2011 19 Toro Rosso 20. 0
2012 16 Toro Rosso 18. 10
2013 19 Toro Rosso 14. 20
2014 3 Red Bull 3. 238
2015 3 Red Bull 8. 92
2016 3 Red Bull 3. 253
2017 3 Red Bull 5. 67
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Velké Británie 2011 Velká Británie Silverstone 22 HRT 19. 0
Velká cena Německa 2011 Německo Nürburgring 22 HRT 19. 0
Velká cena Maďarska 2011 Maďarsko Hungaroring 22 HRT 18. 0
Velká cena Belgie 2011 Belgie Spa-Francorchamps 22 HRT RET 0
Velká cena Itálie 2011 Itálie Monza 22 HRT NC 0
Velká cena Singapuru 2011 Singapur Marina Bay 22 HRT 19. 0
Velká cena Japonska 2011 Japonsko Suzuka 22 HRT 22. 0
Velká cena Koreje 2011 Jižní Korea Korea International Circuit 22 HRT 19. 0
Velká cena Indie 2011 Indie Buddh International Circuit 23 HRT 18. 0
Velká cena Abú Dhabi 2011 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 22 HRT RET 0
Velká cena Brazílie 2011 Brazílie Interlagos 22 HRT 20. 0
Velká cena Austrálie 2012 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 16 Toro Rosso 9. 2
Velká cena Malajsie 2012 Malajsie Sepang 16 Toro Rosso 12. 0
Velká cena Číny 2012 Čína Shanghai International Circuit 16 Toro Rosso 17. 0
Velká cena Bahrajnu 2012 Bahrajn Bahrain International Circuit 16 Toro Rosso 15. 0
Velká cena Španělska 2012 Španělsko Circuit de Catalunya 16 Toro Rosso 13. 0
Velká cena Monaka 2012 Monako Circuit de Monaco 16 Toro Rosso RET 0
Velká cena Kanady 2012 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 16 Toro Rosso 14. 0
Velká cena Evropy 2012 Španělsko Valencia street 16 Toro Rosso 11. 0
VC Velké Británie 2012 Velká Británie Silverstone 16 Toro Rosso 13. 0
Velká cena Německa 2012 Německo Hockenheim 16 Toro Rosso 13. 0
Velká cena Maďarska 2012 Maďarsko Hungaroring 16 Toro Rosso 15. 0
Velká cena Belgie 2012 Belgie Spa-Francorchamps 16 Toro Rosso 9. 2
Velká cena Itálie 2012 Itálie Monza 16 Toro Rosso 12. 0
Velká cena Singapuru 2012 Singapur Marina Bay 16 Toro Rosso 9. 2
Velká cena Japonska 2012 Japonsko Suzuka 16 Toro Rosso 10. 1
Velká cena Koreje 2012 Jižní Korea Korea International Circuit 16 Toro Rosso 9. 2
Velká cena Indie 2012 Indie Buddh International Circuit 16 Toro Rosso 13. 0
Velká cena Abú Dhabi 2012 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 16 Toro Rosso 10. 1
Velká cena USA 2012 Spojené státy Circuit Of The Americas 16 Toro Rosso 12. 0
Velká cena Brazílie 2012 Brazílie Interlagos 16 Toro Rosso 13. 0
Velká cena Austrálie 2013 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 19 Toro Rosso RET 0
Velká cena Malajsie 2013 Malajsie Sepang 19 Toro Rosso 18. 0
Velká cena Číny 2013 Čína Shanghai International Circuit 19 Toro Rosso 7. 6
Velká cena Bahrajnu 2013 Bahrajn Bahrain International Circuit 19 Toro Rosso 16. 0
Velká cena Španělska 2013 Španělsko Circuit de Catalunya 19 Toro Rosso 10. 1
Velká cena Monaka 2013 Monako Circuit de Monaco 19 Toro Rosso RET 0
Velká cena Kanady 2013 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 19 Toro Rosso 15. 0
VC Velké Británie 2013 Velká Británie Silverstone 19 Toro Rosso 8. 4
Velká cena Německa 2013 Německo Nürburgring 19 Toro Rosso 12. 0
Velká cena Maďarska 2013 Maďarsko Hungaroring 19 Toro Rosso 13. 0
Velká cena Belgie 2013 Belgie Spa-Francorchamps 19 Toro Rosso 10. 1
Velká cena Itálie 2013 Itálie Monza 19 Toro Rosso 7. 6
Velká cena Singapuru 2013 Singapur Marina Bay 19 Toro Rosso RET 0
Velká cena Koreje 2013 Jižní Korea Korea International Circuit 19 Toro Rosso 19. 0
Velká cena Japonska 2013 Japonsko Suzuka 19 Toro Rosso 13. 0
Velká cena Indie 2013 Indie Buddh International Circuit 19 Toro Rosso 10. 1
Velká cena Abú Dhabi 2013 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 19 Toro Rosso 16. 0
Velká cena USA 2013 Spojené státy Circuit Of The Americas 19 Toro Rosso 11. 0
Velká cena Brazílie 2013 Brazílie Interlagos 19 Toro Rosso 10. 1
Velká cena Austrálie 2014 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 3 Red Bull DSQ 0
Velká cena Malajsie 2014 Malajsie Sepang 3 Red Bull RET 0
Velká cena Bahrajnu 2014 Bahrajn Bahrain International Circuit 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Číny 2014 Čína Shanghai International Circuit 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Španělska 2014 Španělsko Circuit de Catalunya 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Monaka 2014 Monako Circuit de Monaco 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Kanady 2014 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 3 Red Bull 1. 25
Velká cena Rakouska 2014 Rakousko A1-Ring 3 Red Bull 8. 4
Velká cena Velké Británie 2014 Velká Británie Silverstone 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Německa 2014 Německo Hockenheim 3 Red Bull 6. 8
Velká cena Maďarska 2014 Maďarsko Hungaroring 3 Red Bull 1. 25
Velká cena Belgie 2014 Belgie Spa-Francorchamps 3 Red Bull 1. 25
Velká cena Itálie 2014 Itálie Monza 3 Red Bull 5. 10
Velká cena Singapuru 2014 Singapur Marina Bay 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Japonska 2014 Japonsko Suzuka 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Ruska 2014 Rusko Sochi Autodrom 3 Red Bull 7. 6
Velká cena USA 2014 Spojené státy Circuit Of The Americas 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Brazílie 2014 Brazílie Interlagos 3 Red Bull RET 0
Velká cena Abu Dhabi 2014 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 3 Red Bull 4. 24
Velká cena Austrálie 2015 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 3 Red Bull 6. 8
Velká cena Malajsie 2015 Malajsie Sepang 3 Red Bull 10. 1
Velká cena Číny 2015 Čína Shanghai International Circuit 3 Red Bull 9. 2
Velká cena Bahrajnu 2015 Bahrajn Bahrain International Circuit 3 Red Bull 6. 8
Velká cena Španělska 2015 Španělsko Circuit de Catalunya 3 Red Bull 7. 6
Velká cena Monaka 2015 Monako Circuit de Monaco 3 Red Bull 5. 10
Velká cena Kanady 2015 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 3 Red Bull 13. 0
Velká cena Rakouska 2015 Rakousko A1-Ring 3 Red Bull 10. 1
Velká cena Velké Británie 2015 Velká Británie Silverstone 3 Red Bull RT 0
Velká cena Maďarska 2015 Maďarsko Hungaroring 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Belgie 2015 Belgie Spa-Francorchamps 3 Red Bull NC 0
Velká cena Itálie 2015 Itálie Monza 3 Red Bull 8. 4
Velká cena Singapuru 2015 Singapur Marina Bay 3 Red Bull 2. 18
Velká cena Japonska 2015 Japonsko Suzuka 3 Red Bull 15. 0
Velká cena Ruska 2015 Rusko Sochi Autodrom 3 Red Bull 15. 0
Velká cena USA 2015 Spojené státy Circuit Of The Americas 3 Red Bull 10. 1
Velká cena Mexika 2015 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 3 Red Bull 5. 10
Velká cena Brazílie 2015 Brazílie Interlagos 3 Red Bull 12. 0
Velká cena Abú Dhabi 2015 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 3 Red Bull 6. 8
Velká cena Austrálie 2016 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Bahrajnu 2016 Bahrajn Bahrain International Circuit 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Číny 2016 Čína Shanghai International Circuit 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Ruska 2016 Rusko Sochi Autodrom 3 Red Bull 11. 0
Velká cena Španělska 2016 Španělsko Circuit de Catalunya 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Monaka 2016 Monako Circuit de Monaco 3 Red Bull 2. 18
Velká cena Kanady 2016 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 3 Red Bull 7. 6
Velká cena Evropy 2016 Ázerbájdžán Baku City Circuit 3 Red Bull 7. 6
Velká cena Rakouska 2016 Rakousko A1-Ring 3 Red Bull 5. 10
Velká cena Velké Británie 2016 Velká Británie Silverstone 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Maďarska 2016 Maďarsko Hungaroring 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Německa 2016 Německo Hockenheim 3 Red Bull 2. 18
Velká cena Belgie 2016 Belgie Spa-Francorchamps 3 Red Bull 2. 18
Velká cena Itálie 2016 Itálie Monza 3 Red Bull 5. 10
Velká cena Singapuru 2016 Singapur Marina Bay 3 Red Bull 2. 18
Velká cena Malajsie 2016 Malajsie Sepang 3 Red Bull 1. 25
Velká cena Japonska 2016 Japonsko Suzuka 3 Red Bull 6. 8
Velká cena USA 2016 Spojené státy Circuit Of The Americas 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Mexika 2016 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Brazílie 2016 Brazílie Interlagos 3 Red Bull 8. 4
Velká cena Abú Dhabi 2016 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 3 Red Bull 5. 10
Velká cena Austrálie 2017 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 3 Red Bull NC 0
Velká cena Číny 2017 Čína Shanghai International Circuit 3 Red Bull 4. 12
Velká cena Bahrajnu 2017 Bahrajn Bahrain International Circuit 3 Red Bull 5. 10
Velká cena Ruska 2017 Rusko Sochi Autodrom 3 Red Bull NC 0
Velká cena Španělska 2017 Španělsko Circuit de Catalunya 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Monaka 2017 Monako Circuit de Monaco 3 Red Bull 3. 15
Velká cena Kanady 2017 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 3 Red Bull 3. 15

Související články

Verstappena neposlouchala technika, Ricciardo boural. Oba se však shodují: Měli jsme na třetí místo

24. června 2017, 23:00 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Verstappena neposlouchala technika, Ricciardo boural. Oba se však shodují: Měli jsme na třetí místo
Max Verstappen v pátek v Baku vyslal Ferrari a Mercedesu varovný signál, když opanoval oba tréninky, avšak v sobotu se situace změnila. V závěrečném tréninku z toho bylo po technických problémech už jen sedmé místo. Kvalifikace dopadla o něco lépe. Polepšil si o dvě pozice, ale přesto byl pořádně rozladěný. Ani Daniel Ricciardo neměl důvod k radosti. Ten zaplatil za svou chybu v samotném závěru Q3.

Začátek kvalifikace vyšel mladému Nizozemci parádně, když dokázal vyprodukovat druhý nejrychlejší čas. Jenže druhý a třetí segment byl o poznání horší. V prostřední části ztrácel na nejrychlejšího Hamiltona přes půl vteřiny a v závěrečné dv

Pro to neexistuje žádná omluva, hodnotí rozhořčeně svoji chybu v kvalifikaci Ricciardo

25. března 2017, 10:18 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Pro to neexistuje žádná omluva, hodnotí rozhořčeně svoji chybu v kvalifikaci Ricciardo
Ricciardo v prvním letmém kole v poslední části kvalifikace ztratil ve čtrnácté zatáčce kontrolu nad RB13, roztočil se a zapíchl jej zádí do bariéry, čímž zapříčinil vyvěšení červených vlajek. Tato chyba ho stála další pokus o zisk lepší startovní pozice pro zítřejší závod.

„Z fyzického hlediska jsem v pořádku. Je mi dobře. Ale emocionálně jsem zklamaný,“ běduje jinak vždy usměvavý Ricciardo nad zpackanou kvalifikací a rozhořčeně pokračuje: „Mrzí mě, že jsem auto zničil. Jsem frustrovaný, protože pro to neexistuje žádná omluva.“

„S

Jezdci Ferrari se shodují: Měli jsme na třetí místo, u Red Bullu panují rozpolcené pocity

26. listopadu 2016, 19:37 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Jezdci Ferrari se shodují: Měli jsme na třetí místo, u Red Bullu panují rozpolcené pocity
Mezi Red Bullem a Ferrari to bylo po celý víkend velmi vyrovnané, což se ukázalo i v kvalifikaci, kde se z třetího místa nakonec radoval Daniel Ricciardo, i když rozestup mezi ním a Kimim Räikkönenem byl jen minimální. Kdežto jejich stájový kolegové s výsledkem spokojení nejsou.

Ferrari mělo na třetí místo, jenže oba jezdci chybovali

Räikkönen odvedl během kvalifikace skvělou práci. Ve všech částech byl rychlejší než týmový kolega Vettel a Mercedesům šlapal na paty, než ho v závěru překonal o pouhých 15 setin Daniel Ricciardo.

„P

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.