Ve Velké ceně Německa na okruhu Hockenheim zvítězil španělský pilot Fernando Alonso. Nechybělo moc a z vítězství se však mohl radovat stájový kolega Felipe Massa.
Na samotném začátku celého závodu na německém Hockenheimu se do vedení překvapivě dostalo duo závodníku italského Ferrari, protože na první místo se dostal Felipe Massa následovaný Fernandem Alonsem. Až třetí byl po startu domácí Sebastian Vettel, kterému se start rozhodně nepovedl.
Do boxů hned v úvodu zamířil Tonio Liuzzi, Adrian Sutil a také oba jezdci stáje Toro Rosso, přičemž Sebastian Buemi během prvního kola přišel o své zadní přítlačné křídlo a jeho zastávka v boxech se zdála na dobu delší, protože jeho monopost byl ihned zatlačen do garáže. Během šestého kola bylo oficiálně potvrzeno, že Švýcar ze závodu odstoupil.
Po prvních zastávkách v boxech zůstalo ve vedení i nadále duo Ferrari, přičemž i nadále vedl Felipe Massa, na kterého však nepříjemně dotíral stájový kolega Fernando Alonso, Brazilec se tedy dopustil několika drobných chyb ale svou první příčku si udržel.
Ve vedení se stáj Ferrari udržela i ve druhé třetině nedělního závodu, zatímco domácí Sebastian Vettel ztrácel. Problémy s vozem hlásil v průběhu závodu i Mark Webber, tedy druhý pilot stáje Red Bull Racing.
Ve 48. kole dostal Felipe Massa od vedení jasný pokyn. Závodní inženýr z boxové uličky dal brazilskému závodníkovi najevo, že stájový kolega Fernando Alonso je rychlejší než on. Netrvalo dlouho a Felipe Massa velmi okatě zpomalil. Španělský závodník Alonso se tak dostal do čela a v závodě pokračoval na první místě.
Závod v německém Hockenheimu nakonec opravdu překvapivě vyhrálo duo závodníku Ferrari, přičemž na prvním místě dojel Fernando Alonso a druhý Felipe Massa. O tomto závodě se ale bude ještě hodně dlouho mluvit, protože týmová režie v rámci souboje závodníku Ferrari byla zcela jasná. Třetí místo obsadil domácí závodník Sebastian Vettel.
P | # | Jezdec | Tým | B | Čas | K | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 25 | 1:27:38.9 | 67 | ||
2 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 18 | +4.1 | 67 | ||
3 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 15 | +5.1 | 67 | ||
4 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 12 | +26.8 | 67 | ||
5 | 1 | Jenson Button | McLaren | 10 | +29.4 | 67 | ||
6 | 6 | Mark Webber | Red Bull | 8 | +43.6 | 67 | ||
7 | 11 | Robert Kubica | Renault | 6 | +1 kolo | 66 | ||
8 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 4 | +1 kolo | 66 | ||
9 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 2 | +1 kolo | 66 | ||
10 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1 | +1 kolo | 66 | ||
11 | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | +1 kolo | 66 | ||
12 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 0 | +1 kolo | 66 | ||
13 | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | 0 | +1 kolo | 66 | ||
14 | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 | +1 kolo | 66 | ||
15 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 | +1 kolo | 66 | ||
16 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 0 | +2 kola | 65 | ||
17 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 0 | +2 kola | 65 | ||
18 | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | +3 kola | 64 | ||
19 | 21 | Bruno Senna | HRT | 0 | +4 kola | 63 | ||
RET | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus Racing | 0 | +11 kol | 56 | ||
RET | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 0 | +17 kol | 50 | ||
RET | 20 | Sakon Yamamoto | HRT | 0 | +48 kol | 19 | ||
RET | 18 | Jarno Trulli | Lotus Racing | 0 | +64 kol | 3 | ||
RET | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 0 | +66 kol | 1 |