Charles Leclerc prozradil, že vůz Ferrari pro sezónu 2024 bude velmi odlišný od letošního vozu SF-23. On i jeho týmový kolega Carlos Sainz se v průběhu sezóny snažili s letošním vozem sžít. Od letní přestávky však tým zaznamenal určitý posun.
Po zisku pole position ve Velké ceně Itálie i Singapuru se Carlos Sainz stal prvním pilotem, který dokázal porazit Red Bull a umístil se na první pozici. Pro Ferrari to navíc bylo první vítězství od Velké ceny Rakouska 2022.
Zlepšení výkonnosti se shoduje s řadou vylepšení, která tým v posledních týdnech přinesl a která, jak Charles Leclerc doufá, v příští sezóně Ferrari vrátí zpět do hry. „Během Monzy jsme se toho hodně naučili, zejména o našich slabinách. Po Monze jsme pochopili více věcí, které jsou pro letošní rok dobré. I když to bude malý krok tím správným směrem, hlavně při navrhování vozu na příští rok, je to pozitivní,“ prozradil monacký pilot.
„Projekt vozu na příští sezónu je především velmi odlišný od vozu, který máme letos. A se vším, co jsme se zatím naučili, nás to utvrzuje v tom, že to, pro co jsme se pro příští rok rozhodli, je dobrá volba. Čím více se toho dozvíme, tím lépe se nám bude dělat posledních pár detailů pro vůz na rok 2024. Je to velmi důležité a bylo opravdu dobré vše pochopit před koncem sezóny, protože máme před sebou ještě poměrně dost závodů, takže můžeme možná v tomto směru ještě trochu přitlačit. V Monze jsme testovali některé věci, abychom se ujistili, že tomu tak opravdu je, a bylo tomu tak. Takže v Zandvoortu a Monze jsme se toho hodně naučili, a to je pro letošní rok dobré, i když si nemyslím, že to naši sezónu zvrátí, to určitě ne,“ pokračoval.
„Je to dobrý krok vpřed a pro příští rok je to opravdu dobrý krok vpřed. Bude snadnější říct, že jsme teď všechno pochopili. V posledních několika závodech jsme pochopili ty správné věci. Jestli je to všechno, nebo ne, je těžké říct, dokud skutečně nedosáhneme našeho vývojového programu a nepotvrdíme, že to tak bylo. Takže si nejsem jistý, že je to všechno, co jsme museli najít, abychom zmenšili náskok před Red Bullem, ale určitě je to krok správným směrem.“
Vzhledem k tomu, že Ferrari v příští sezóně nasadí novou koncepci vozu, je šéf týmu Frédéric Vasseur přesvědčen, že tým nebude trpět podobně jako Mercedes, který si prošel podobnou změnou. Mercedes se rozhodl zůstat u koncepce vozu, která přinesla první vítězství George Russella v Brazílii. Bylo to zároveň jediné vítězství Mercedesu sezóny 2022. Po nedostatečném výkonu v počátečních fázích sezóny 2023 byla myšlenka této koncepce opuštěna.
„Určitě to do budoucna pomůže, jde o lepší chápání vozu, lepší pochopení nastavení vozu. Řekl bych, že je to hlavně krok kupředu z hlediska sebevědomí všech a je to nejlepší způsob, jak připravit budoucnost,“ prozradil Frédéric Vasseur.
„Myslím, že musíme zůstat v klidu. Víme, že když zrovna máme špatné výsledky, nesmíme dělat závěry, že když jde všechno špatně, tak musíme všechno změnit, a není to tak, že po dvou víkendech jsme mistři světa. Musíme zůstat klidní, musíme zachovat stejný přístup, snažit se rozvíjet krok za krokem. Ale v tomto oboru se nedějí zázraky a jen tak nenajdete čtyři nebo pět desetin sekundy. Pokud chcete udělat krok, musíte udělat mnoho malých krůčků, a to je to, co jsem po tak náročném víkendu směrem k týmu ocenil. A také sebevědomí, protože si myslím, že to bylo pravděpodobně v Zandvoortu, kde jsme přišli na něco ohledně chápání nastavení vozu a navyšujeme tempo z Monzy, částečně i to ze Zandvoortu a pravděpodobně navýšíme i tempo z víkendu z Japonska.“
Charles Leclerc se v Japonsku vyjádřil i o sezóně 2026, která bude plná změn. Monačan má u Ferrari smlouvu do konce roku 2024 a v poslední době se objevuje mnoho spekulací ohledně podpisu nové smlouvy. „Jako pilot je velmi těžké přesně vědět, jak si který tým stojí. Soustředím se na sebe a na Ferrari. Ještě jsem neměl možnost řídit vůz pro rok 2026 na simulátoru, ale jakmile se tak stane, budu moci říct něco víc. Ale ano, v tuto chvíli je velmi těžké udělat si jasný obrázek o vývoji nebo čemkoli jiném.“