Jezdec stáje Alpine Pierre Gasly prozradil, že se tým rozhodl během Velké ceny Las Vegas provádět experimenty na jeho monopostu, aby získal důležitá data pro příští sezónu.
Alpine prožívá složitou sezónu, během níž se tým oproti minulému roku propadl ze čtvrtého na šesté místo v Poháru konstruktérů, 153 bodů za Aston Martin. Esteban Ocon začátkem tohoto měsíce prozradil, že od září jezdí v simulátoru s modelem Alpine pro rok 2024 ve snaze vyřešit omezení, která přináší současný monopost týmu. Vzhledem ke stabilitě předpisů pro příští sezónu se tým rozhodl vyzkoušet v Las Vegas nové díly na voze A523, které budou použity i tento víkend v Abú Zabí.
Alpine se během jediného tréninku, který na okruhu Las Vegas absolvoval, potýkal s problémy. Nakonec Pierre Gasly a jeho stájový kolega Ocon obsadili až 15. a 16. místo. Gasly následně připustil, že stáj Alpine ohrozila dobré výsledky v Las Vegas, ale je připraven obětovat svůj víkend pro dlouhodobější zlepšení.
„Zatím to bylo docela složité. Na mé straně garáže děláme nějaké experimenty pro auto na příští rok, takže zkoušíme různá nastavení a snažíme se získat nějaké odpovědi a směr pro příští rok. Myslím, že se na tuto trať nedíváme nijak speciálně, takže tento víkend pravděpodobně děláme trochu kompromisy. Ale víme, že je to pro větší cíl, a hlavně pro příští rok. Snažíme se co nejvíce optimalizovat to, co máme k dispozici,“ řekl Pierre Gasly.
Technický ředitel Alpine Matt Harman potvrdil Gaslyho slova a dodal, že aktualizované komponenty byly inspirovány potenciálním směřováním značky pro příští rok. Pro server Autosport uvedl: „Máme nějaké experimenty, které budeme zkoušet tento víkend. A všechny se točí kolem práce, kterou jsme nedávno udělali a která nás informovala o určitém směru, kterým bychom se chtěli vydat. Během víkendu jsme si nechali vyrobit některé komponenty od továrny, protože jsem chtěl tento víkend vyzkoušet něco obzvlášť odlišného. A jsem z toho nadšený. Nebude to vidět na časech na kolo, ale uvidíme to na datech.“
„Myslím, že je to další z věcí, která nám pomůže s aerodynamickým směrem, citlivostí, váhou naší aerodynamiky na voze, ale také s některými mechanickými systémy v zadní části vozu, které skutečně kontrolují, jak tato auta mohou fungovat v zatáčkách, což je důležité,“ dodal Matt Harman.
Přestože Gasly překonal své problémy v tréninku a čtvrtým místem si zajistil nejlepší letošní startovní pozici, bývalý jezdec Red Bullu se během závodu propadl mimo bodované pozice. Mezitím Ocon prožil opačný víkend, když skončil v kvalifikaci v Q1 a v závodě si během 50 kol polepšil o 12 míst, a tak projel cílovou rovinku na čtvrtém místě.