Alonso vysvětlil proč přezul na měkké pneumatiky

Alonso vysvětlil proč přezul na měkké pneumatiky

Fernando Alonso vysvětlil, že důvodem, proč přezul na měkké pneumatiky ve Velké ceně Číny formule 1 byl jejich dostupný počet, kterými Aston Martin disponoval. Stáj měla v závodu k dispozici pouze jednu bílou sadu pneumatik.

Fernando Alonso startoval Alonso ze třetího místa a využil toho, že Sergio Perez byl v 1. zatáčce ohrožen na vnitřní straně, objel ho tak zvenčí a ukořistil druhé místo. O pět kol později se však Španěl pozice vzdal a poté Lando Norris z McLarenu sesadil jezdce Aston Martinu na čtvrté místo nájezdem do 14. zatáčky.

Alonso zajel do boxů jako první z vedoucích jezdců, aby přezul na bílou sadu pneumatik, ale překážkou mu byl virtuální safety car, který se změnil v plnou výstrahu. Aston Martin nasadil Alonsovi na krátký interval novou sadu měkkých pneumatik, než se 12 kol před koncem závodu vrátil do boxů, aby nasadil pneumatiky žluté sady a z jedenáctého místa se vrátil na sedmé.

„Rozhodně to byl bláznivý závod, stalo se nám v něm jako týmu hodně věcí,“ vzpomínal Alonso. „Skvělý start, prvních pár kol P2, pak několik safety carů, které pravděpodobně nepomohly naší strategii a donutily ostatní trochu šetřit pneumatiky a vydržet až do konce. Museli jsme udělat další zastávku tak či tak, takže ano, nebylo to úplně ideální. Na konci jsme málem havarovali, ale pak jsme zajeli nejrychlejší kolo a P7, takže celkově si myslím, že to byl dobrý víkend.“

V souvislosti s neobvyklými strategickými rozhodnutími Aston Martinu Alonso prozradil, že tým ze Silverstonu vezl do závodu jedinou sadu tvrdých pneumatik, proto při přezutí během safety caru použili na krátkou dobu před dalším pit stopem měkkou sadu pneumatik. „Měli jsme jen jednu bílou sadu pneumatiku a v polovině tvrdého stintu přijel safety car, takže řekněme, že naše dobrá závodní pneumatika byla po safety caru svým způsobem pryč,“ řekl. „Takže jsme neměli žádné další možnosti. Tak uvidíme, třeba příště sprint nepojedeme, ušetříme pneumatiky a budeme je mít na neděli, takhle nemáme ani žádnou penalizaci.“

Alonso předstihl Nica Hulkenberga z Haasu, Lewise Hamiltona z Mercedesu a Oscara Piastriho z McLarenu a jako jediný z Aston Martinu se dostal na sedmé místo. Týmový kolega Lance Stroll se pohyboval na desátém místě, ale v zatáčce 14 narazil do zadní části vozu Daniela Ricciarda, když se závodní pole připravovalo na návrat do závodních podmínek po skončení safety caru. Kanadský závodník, který musel do boxů, aby si nechal na svůj vůz AMR24 namontovat nové přední křídlo, byl dostal desetisekundovou časovou penalizace a závod dojel na patnácté pozici.

Sdílejte na:
Zavřít