Legendární konstruktér Red Bullu Adrian Newey tvrdí, že v dohledné době neuvažuje o odchodu z formule 1 a ani z Red Bullu, z týmu, který pomáhal utvářet. Být součástí rudých býků jej i nadále baví.
Adrian Newey se po svém příchodu do týmu v roce 2006 významně podílel na proměně Red Bullu na nejkonkurenceschopnější tým posledních sezón. V F1 se nejprve proslavil jako technický ředitel v Leyton House, poté přešel do Williamsu a následně do McLarenu, kde navrhl vozy, které dohromady získaly šest titulů v Poháru konstruktérů a šest v Poháru jezdců.
Šéf týmu Red Bull Christian Horner ho pak od McLarenu odlákal a vozy rudých býků pod jeho vedením kralovaly formuli 1 v éře foukaných difuzorů mezi lety 2010 až 2013 a poté v éře vozů s přízemním efektem zavedených od roku 2022.
Ačkoli se však britský konstruktér do každodenní práce zapojuje mnohem méně než dříve a má volnou ruku při realizaci jiných projektů, zůstává i nadále klíčovým přínosem a tvrdí, že po podpisu nové smlouvy na začátku letošního roku zatím nemá v úmyslu F1 opustit.
„Rozhodně,“ odpověděl na otázku, zda ho stále baví být součástí Red Bullu. „Když jsem nastoupil do Williamsu a McLarenu, tak to byly dva skvělé týmy, které vyhrávaly závody a šampionáty dávno před mým příchodem, takže po stránce infrastruktury toho bylo potřeba jen velmi málo, šlo opravdu jen o to, tedy doufám, že jsem se snažil přinést něco málo po stránce designu.“
„Vlastně důvod, proč jsem se přidal k Red Bullu, a byl to v té době trochu kariérní risk, ale prostě jsem chtěl znovu ten druh zapojení, že se budu podílet na vývoji týmu hned na začátku. V tomto smyslu, když jsem se podílel na začátku s Christianem (Hornerem – pozn. red.) a Helmutem (Markem – pozn. red.), jak jsme tým vyvíjeli, tak proč bych od toho chtěl odejít?“
Adrian Newey říká, že sezóna 2014, kdy se Mercedes stal dominantní silou se svými novými turbohybridními motory, zatímco Red Bull zůstal u nekonkurenceschopných pohonných jednotek od Renaultu, byla jediným bodem, kdy uvažoval o odchodu. „Je to prosté, v té době jsme měli pohonnou jednotku, která nebyla výkonná, což se samozřejmě stává. A nezdálo se, že by výrobce na nejvyšší úrovni, ne kluci z továrny, ale ten na nejvyšší úrovni, měl velkou chuť investovat do toho, aby se to změnilo. Takže jste pak v trochu depresivní situaci, kdy, jak všichni víme, k vítězství v šampionátu musíte mít tři klíčové faktory: piloty, šasi a motor, a pokud je jeden z nich slabý, nevyhrajete.“
Nedávno prozradil, že v roce 2014 mu nabídlo místo Ferrari. Italská stáj se o něj pokoušela už v roce 1993, ale Adrian Newey tehdy odmítl z osobních důvodů.