Zandvoort bude mít pro příští rok prodlouženou pitlane

Zandvoort bude mít pro příští rok prodlouženou pitlane

Závodní okruh v Zandvoortu projde pro závodní víkend v roce 2024 změnou. Pitlane se prodlouží, jelikož přibyde šest dalších garáží, jako jedna z částí renovace okruhu.

Úzká a těsná pitlane na nizozemském okruhu a malý hlavní paddock je jedním limitujícím faktorem na Zandvoortu. Majitelé okruhu doufají, že práce na boxové uličce napraví nejen stávající problémy, ale taktéž připraví okruh na potenciálně rozšířený startovní rošt.

V průběhu víkendu Velké ceny Nizozemska, Ředitelství závodů povolilo jezdcům startovat za Safety Carem na přechodných pneumatikách, místo aby nařizovali pneumatiky do extrémního mokra, ve snaze vyhnout se případnému chaosu, když by se téměř všichni piloti rozhodli ve stejný čas zajet do boxů.

Vzhledem k tomu, že všichni piloti startovali do nedělní ceny na suchých pneumatikách a už v zahřívacím kole začalo pršet, většina týmů se rozhodla neudělat dvojitou zastávku v boxech, kvůli omezenému prostoru v pitlane.

AlphaTauri bylo však výjimkou a nováček Liam Lawson obdržel penalizaci 10 sekund za blokování Kevina Magnussena v boxu.

„Mohli bychom si vystačit s větším prostorem, abychom umožnili trochu vetší bezpečnost a také pro zastávky v boxech, aby bylo více pracovního prostoru,“ řekl pro Autosport Jan Lammers, sportovní ředitel VC Nizozemska a vítěz Le Mans.

„Vzhledem k tomu budeme mít příští rok rozšíření boxových garáží a boxové uličky, takže směrem k zatáčce Tarzan, zatáčce číslo 1, budeme mít rozšíření o šest garáží.“

„Pokud se pole F1 s 20 vozy někdy rozšíří na 22, jsme na to také připraveni. Ale v tuto chvíli je hlavním důvodem bezpečnost a prostor.“

Nové garáže mají přecházet přes vjezd do tunelu pro pěší, který prochází pod hlavní rovinkou. Lammers potvrdil, že i toto bude muset být v rámci prací přesměrováno a prodlouženo.

„Tunel můžeme navrhnout jiným způsobem. Stále můžeme maximalizovat ten prostor, to by mělo fungovat. Tam, kde je nyní východ, budou přesně ty další garáže,“ dodal Lammers.

„Prostě ten tunel trochu prodloužíme, a pak tam nebude výjezd do ‚L‘, bude tam přímý výjezd.“

„Pitlane je jen další fází vývoje, takže do budoucna je mnohem více plánů. A obecně se zlepšujeme tam, kde se zlepšit můžeme, a přizpůsobíme se tam, kde se přizpůsobit musíme.“

Sdílejte na:
Zavřít