
Mistrovského Mercedesu se nezbavíme minimálně do roku 2020. Šéf týmu Toto Wolff ale připouští, že to, co se stane poté, je ve hvězdách. Sice tým jako takový Formuli 1 nejspíš neopustí, ale on sám se možná vydá jinou cestou. Láká ho investiční obchod.
Legenda Formule 1 Sir Jackie Stewart je toho názoru, že by měli trojnásobní mistři světa v řadě královnu motorismu opustit a stát se pouhým dodavatelem motorů.
„Nebudou moci vyhrávat jako tovární tým pořád. Až budou nejúspěšnější, pak by měli jít a zůstat jako dodavatel motorů,“ myslí si Stewart.
Opačný názor má Rakušan, podle kterého se po roce 2020 německá stáj z královny motorismu nevypaří, ale vše samozřejmě záleží na tom, jak se situace v F1 vyvine.
„V roce 2009 se Mercedes rozhodl, že nebude jen dodavatelem motorů, ale nastoupí do Formule 1 jako závodní stáj. Upsali jsme se do roku 2020. Co se stane potom, není jasné. Podle mě ve Formuli 1 zůstaneme i potom – jestli se bude sport ubírat správným směrem,“ prozradil vyhlídky do dalších let Wolff v rozhovoru pro italský zpravodajský deník Gazzeta dello Sport.
Minimálně ještě dva roky o Wolffovi v F1 uslyšíme. Sám ale neví, jak to s ním bude vypadat dále. Do nejvyšší motoristické třídy přišel jako investor. Tímto směrem by se chtěl ubírat i po opuštění své pozice šéfa stáje.
„Do Formule 1 jsem přišel jako investor. Tehdy jsem byl u Williamsu. V roce 2012 jsem dostal tuto roli u Mercedesu. Teď máme rok 2016. Nezůstanu ve Formuli 1 na věky. Řekněme, že ještě pár let. V každém případě tak dlouho, dokud mě to bude bavit. Věci se mají tak, že miluji to, co dělám, a že chci pokračovat ve spolupráci se stejným týmem a lidmi, se kterými jsem dosáhl báječných výsledků. Momentálně vyjednávám o setrvání na další dva roky,“ pochvaluje si skvělé pracovní prostředí Wolff.
„Co přijde potom? Mě se zamlouvá investiční obchod – touto cestou se vydám. Nechci říct, že motorismus opustím definitivně. Ale člověk nikdy neví. Dříve jsem nikdy ani nesnil o investování peněz do týmu Formule 1, nebo že se stanu šéfem. Dnes je práce nadmíru intenzivní a je spojená s velkým emotivním nasazením. Až už na to nebudu připravený, bude čas jít dělat něco jiného.“
Také odhalil trochu ze zákulisí týmu, při čemž okolo 1500 zaměstnanců je rozděleno do dvou měst – do Brackley, kde se zaměřují na šasi a Brixworthu, kde se vyrábí součásti motoru: „Dvě vůdčí osoby stanovují dlouhodobou strategii. Potom jsou tu další dva nebo tři stupně spolupracovníků, kteří jsou pro veřejnost v podstatě neviditelní. Starají se o konkurenceschopnost vozu. Neúnavná práce těchto lidí je pro nás nepřetržitou inspirací,“ složil poklonu svým podřízeným Wolff.