Wolff: Mercedes se boje o další titul nevzdá

Wolff: Mercedes se boje o další titul nevzdá

Šéf Mercedesu Toto Wolff slíbil, že tým nevzdá snahu o návrat do šampionátu ani před změnou pravidel v roce 2026. Letos se v Poháru konstruktérů umístil za vítězným Red Bullem s více jak poloviční mezerou v bodech.

Mercedes, který v minulosti získal rekordních osm titulů konstruktérů v řadě, se od roku 2022, kdy se F1 vrátila k používání monopostů s přízemním efektem, potýká s problémy. Vyhlídky týmu Brackley v posledních dvou letech ztěžovalo setrvávání na konceptu „zeropod“, který tým nakonec opustil v polovině minulé sezóny.

Red Bull mezitím s drtivým účinkem využil řešení s bočním podvozkem, díky němuž získal 39 vítězství z posledních 44 závodů a zajistil si tak postupně dvojnásobné prvenství v Poháru konstruktérů.

Navzdory značnému náskoku svého hlavního rivala šéf Mercedesu Toto Wolff prohlašuje, že Mercedes se nemůže vzdát naděje na znovuzískání titulu ve zbývajících dvou letech stávajícího cyklu pravidel. „Nechci to teď zabalit a říct, dobře, počkejme na rok 2026, nové auto, nový motor. Před námi jsou ještě dva důležité roky. Chci, aby byla vidět ta síla týmu, že jsme schopni se zotavit a závodit o mistrovské tituly. To je náš jasný cíl,“řekl Wolff pro Autosport.

Ačkoli Mercedes otevřeně hovoří o svých plánech a o přepracovaném konceptu vozu W14, Wolff varoval, že dostihnout Red Bull bude těžký úkol. „Při pohledu na šance je to velmi obtížné,“ zhodnotil. „Když se podíváme na výkony ostatních týmů, na to, jak si Aston Martin vedl v zimě od roku 2022 do roku 2023, McLaren získal zpět vteřinu s vylepšením, od kterého očekával, že přinese pouze 0,25 sekundy… Existuje určitý bod, který musíte najít a který odemyká další potenciál. Myslím, že k tomu nejvíce přispěje také to, že jezdci začnou mít auto, kterému mohou věřit, což v současné době nemají.“

Předpisy pro motory chystané pro rok 2026 počítají s odstraněním komponentů MGU-H (rekuperační jednotka motoru – pozn. red.) a s rozdělením výkonu mezi spalovací motor a elektrickou energii v poměru 50:50. Kromě toho budou nové energetické jednotky poháněny výhradně udržitelnými palivy a sníží se jeho celková spotřeba, přičemž vývoj bude omezen rozpočtovým stropem.

Motor Mercedesu pro rok 2026, který bude používat i McLaren, se vyvíjí od roku 2022 v týmové divizi High-Performance Powertrains v Brixworthu. Pokud však jde o podvozek, předpisy FIA zakazují týmům provádět na nové generaci vozů práce v aerodynamickém tunelu nebo CFD až do ledna 2025. Vozy pro rok 2026 byly navrženy tak, aby byly lehčí, užší a kratší než současné monoposty a zároveň měly pohyblivé aerodynamické kryty na předním i zadním křídle.

Sdílejte na:
Zavřít