Vůz je perfektní, ale kvalifikace nebyla stoprocentní, shodují se piloti Ferrari

Vůz je perfektní, ale kvalifikace nebyla stoprocentní, shodují se piloti Ferrari

Kimi Räikkönen se po devíti letech a 128 závodech dočkal další pole position, ale i přesto se svým kvalifikačním výkonem není stoprocentně spokojený. Sebastian Vettela trápí fakt, že mu start z první pozice unikl o fous.

Finský závodník je známý svou ledovou povahou a strohými a nepříliš emotivními projevy. Jeho vystupování se nijak rapidně nezměnilo ani po naprosto fantastickém výkonu v sobotní kvalifikaci. „Jistě, že je pole position báječná, ale doposud to nebyl jednoduchý víkend,“ přibližuje Iceman svoje pocity a zároveň připomíná, že zdejší trať je velmi náročná. Klíčovým faktorem je, jak šetrný dokáže být pilot k pneumatikám. Mimo to je závod jednou velkou loterií. To, že startujete z první pozice, automaticky neznamená, že na ni protnete také cílovou čáru: „Tady je opravdu těžké zajet rychlé kolo, nejen kvůli provozu. Dokázali jsme trénink od tréninku vůz vylepšovat. Nenáročnější je konstantně odkroužit slušná kola, což souvisí především s provozním oknem pneumatik.“

„Nejlepší výchozí pozice pro závod ale není garancí dobrého výsledku. Také to nebylo samozřejmostí, protože jsme měli v tréninku problém s řízením auta. Tým jej však pro kvalifikaci připravil perfektně. Všechno fungovalo. Mohl jsem na to šlápnout podle libosti,“ adresuje svá slova chvály svému týmu, jenž si počínal báječně.

Iceman získal v Monaku pole position v minulosti jen jednou, a to v roce 2005. „Podle mě je to stejně těžké jako vždy,“ srovnává ovládání letošních, mnohem rychlejších monopostů s těmi předchozími na městském okruhu v monackém knížectví. „Ale hodně tomu dopomohlo to, že byla trať zčásti nově vyasfaltovaná. Mnoho hrbolů zmizelo.“

Mohlo by sáhnout Ferrari k týmové režii, aby předešlo jakýmkoliv potížím? Räikkönen to vyvrací a není mu jasné, proč vůbec takovéto otázky dostává: „Tým nám nechává volnost při boji o vítězství. Ale my stále udržujeme v paměti to, že jezdíme také pro tým. Také nepobírám celé to vyptávání se. Myslím tím, co se za posledních pár let změnilo? Jezdíme pořád stejně, takže…“

Ani ze Sebastiana Vettela nesršelo po kvalifikaci zrovna dvakrát nadšení, protože také on měl velké šance na pole position. Jenže ta je dostupná holt jen pro jednoho…

Ale i přes to je to pro Ferrari obrovský úspěch. Kdy se naposledy stalo, aby se první řada červenala? Dostáváme se do ráje pro statistiky, protože musíme zapátrat opravdu velmi hluboko v historii, a sice až do roku 1979, kdy stál vpředu Jody Schecker před Gillesem Vileneuvem.

Letos je to poprvé, co musel rodák z Heppenheimu spolknout hořkou pilulku v podobě porážky v kvalifikaci týmovým kolegou Räikkönenem. „Ano, dnes jsem měl na pole position. Moje auto drželo dobře, ale při prvním pokusu jsem to přehnal a trochu jsem vyjel z ideální stopy. Koneckonců pokaždé tu a tam najdete ještě pár desetinek, kde jste mohl jet rychleji,“ bilancuje zklamaně Vettel. „Zda vyrážím do závodu první nebo druhý, není pro mě až tak důležité. Ze svých vlastních zkušeností vím, že máme před sebou Velkou cenu, ve které se toho může udát hodně.“

Pro Lewise Hamiltona bylo sobotní odpoledne naprosto katastrofální. Brit bude startovat až ze 14. pozice. A jak se na situaci svého největšího rivala dívá Vettel? „Nezabývám se Lewisovou pozicí. Momentálně mě žere, že jsem nezískal pole position. Mercedes nás s Bottasem koneckonců dostal mírně pod tlak,“ naráží na skutečnost, že na něj Bottas ztrácel pouhé dvě desetiny. „Ale dokázali jsme dostat obě auta do první řady. S tím můžeme být opravdu spokojení.“

Oba svěřenci Ferrari se na jedné věci shodují, a sice že forma SF70-H v průběhu víkendu stoupala. „V autě se cítím dobře. Trénink od tréninku se to zlepšovalo,“ pochvaluje si Vettel a pokračuje: „Nehledě na obvyklý provoz v Monte Carlu jsme neměly žádné problémy. Jde tu o to, jak se vám podaří  kolo složit. A to vyšlo Kimimu dneska o trochu líp než mě.“

Jedním z hlavních témat tiskové konference byl duel rudých v první zatáčce, přičemž Vettel s úsměvem na tváři odvětil: „Pro mě a Kimiho to není poprvé, co budeme v Monaku odbočovat do první zatáčky, proto můžete očekávat, že víme, co děláme.“

„Jsem uvolněný. Až v neděli vyjedu, uvidím, kde přibližně jsem. Cesta k první zatáčce je relativně krátká, takže tam toho příliš udělat nemůžete. Následně je před námi dlouhý závod,“ dodává aktuální lídr šampionátu Vettel.

Sdílejte na:
Zavřít