Verstappen získá titul dřív než Leclerc, myslí si Kubica

Verstappen získá titul dřív než Leclerc, myslí si Kubica

Robert Kubica se v rozhovoru pro Corriere della Sera rozpovídal o Maxi Verstappenovi a Charlesu Leclercovi, o Vettelově odchodu a Sainzově příchodu k Ferrari, a také o jeho postoji ke koupi červených aut.

Robert Kubica se letos stal jezdcem šampionátu DTM. Bude pilotovat BMW M4 Turbo za tým ART. Kromě toho vykonává roli testovacího jezdce Alfy Romeo ve formuli 1.

Polský závodník se vloni stal po osmileté nedobrovolné přestávce opět jezdcem formule 1. U Williamsu mu ale nebylo přáno – sice získal jediný bod, který si stáj z Grove v loňské sezóně zapsala na své konto, na sedačku u jiného týmu to ale nestačilo.

Přesto se Kubica ze světa formule 1 nestáhnul úplně. Bedlivě sleduje dění v paddocku, stále jej ale nějaká ta zpráva překvapí. Jednou z nich je například podepsání Sainze s Ferrari.

„Podepsat se Sainzem je možná odvážné rozhodnutí,“ okomentoval Sainzův přestup vítěz GP Kanady 2008. „Je to závodník, který nikdy nebojoval o přední příčky, což někdy vede k obtížím, když bojujete o vítězství. Bottas nebo Ricciardo by byli větší jistotou. Jako vždy máte klady a zápory.“

Roberta Kubicu částečně překvapil i odchod Sebastiana Vettela. Podle něj ale bylo rozhodnuto dávno před oficiálním oznámením.

„Pokud vztah nefunguje, je lepší to ukončit. Myslím si, že rozhodli už dávno. Ferrari má ve zvyku si vše předem plánovat a peníze s tím nemají nic společného.“

Ferrari tak bude mít pro příští rok mladou a atraktivní jezdeckou dvojici. Sainzův budoucí týmový kolega Charles Leclerc je přitom považován za příštího mistra světa za Ferrari. Leclercovým největším oponentem může v budoucnu být Max Verstappen. Koho by Kubica upřednostnil?

„Max je velmi inteligentní, je připravený získat titul,“ myslí si Kubica. „Ještě zbývá zjistit, jaký bude v boji o titul, ale vsadil bych se, že titul získá dřív (než Leclerc).“

„Leclerc mohl vyhrát svůj druhý závod pro Ferrari (loňská GP Bahrajnu). Každý, kdo byl jeho výkony překvapen, ví něco málo o jezdcích. Není překvapující, že Charles vyvíjel na Vettela takhle silný tlak.“

Robert Kubica svedl v juniorských kategoriích desítky bitev s šestinásobným mistrem světa Lewisem Hamiltonem. Po Kubicově havárii v andorrské rally roku 2011 se ovšem mnohé změnilo – zatímco Polák za volant vozu F1 řadu let neusedl, Hamilton sbíral jeden titul za druhým.

„Pokud chcete vyhrát, musíte mít nejlepší auto, tak tomu vždy bylo. (Hamilton) měl v posledních letech super mercedes, který o všem rozhodl. Pokud nemohl jet kolo na kolo, stačilo mu dojet druhý, a to se Lewis naučil.“

„V roce 2018 bylo Ferrari velmi silné, našli recept na Mercedes, ale neporazili je. Samozřejmě kdyby zůstal u McLarenu, nemluvili bychom o něm dnes jako o velkém šampionovi. Mluvili bychom o někom jiném.“

Robert Kubica s Lewisem Hamiltonem po kvalifikaci na GP Bahrajnu 2008, © Getty Images

„Monopost hraje v osudu pilota velkou roli. Podívejte se například na Alonsa, který předváděl zázraky, ale přesto nevyhrál, ačkoliv by si to přál a zasloužil,“ pronesl na adresu dvojnásobného mistra světa Kubica. Sympatie obou pilotů je zjevná, Alonso nejednou prohlásil, že byl Kubica jeden z největších talentů, proti kterým kdy závodil.

Nebýt nehody, mohl Robert Kubica bojovat o mistrovský titul u Ferrari. V roce 2012 se měl totiž stát pilotem italské stáje. A právě tento nesplněný sen je důvod, proč si Kubica nemůže pořídit červené auto.

„Řeknu vám něco, co jsem nikomu dosud neřekl. Mám rád červená auta. Žádné jsem si ale nikdy nekoupil. Pokud je nevidím, cítím se lépe.“

Sdílejte na:
Zavřít