Max Verstappen vyzval formuli 1, aby nezaváděla pravidlo nařizující předepsanou dobu mezi zastávkami v boxech poté, co bylo použito pro bezpečnostní opatření při Velké ceně Kataru.
Zjištění mikrořezů na pneumatikách Pirelli po pátečních jízdách přimělo FIA zúžit trať o 80 cm pomocí namalovaných obrubníků ve vysokorychlostních zatáčkách 12 a 13. Před nedělním závodem řídící orgán tohoto sportu také oznámil, že zavede maximální limit 18 kol, což v podstatě zajistí, že každý jezdec se do boxové uličky vydá minimálně třikrát.Max Verstappen, který přetavil start z pole position ve 14. vítězství v roce 2023, však odmítá, že by se toto nařízení mělo používat trvale.
„Dávám přednost tomu, abychom mohli prostě tlačit co nejdéle na pneumatiky, ne nuceným zastávkám v boxech,“ řekl pilot Red Bullu. „Navrhujeme auta tak, aby byla dobrá na pneumatiky. Dnes jsme to nemohli plně optimalizovat, což je obvykle naše silná stránka. Ale uvidíme, co se nám podaří v budoucnu zlepšit.“
Novopečený mistr světa po celou dobu kontroloval průběh závodu a porazil Oscara Piastriho i Landa Norrise, kteří zajistili McLarenu druhé dvojité pódium v řadě. Dvojice McLarenů si však v závěrečných fázích závodu udržovala Verstappena na dohled, přičemž Nizozemcův náskok v cíli činil pouhých šest sekund. Verstappen zároveň přiznává, že musel „tlačit na pilu“ po celých 57 kol, a uvádí, že se pro jeho závod se ukázalo jako zásadní uniknutí z dosahu DRS hned v úvodu Velké ceny Kataru.
„Myslím, že závod rozhodl můj první stint. Pak už jsem jen mohl řídit své tempo a zajistit, že pneumatiky jsou stále v provozním okně. Ale McLareny byly dnes opět rychlé, musel jsem na to tlačit. Rozhodně to byl těžký závod.“
Kromě obav z degradace pneumatik dělalo mnoha jezdcům potíže i úmorné vedro, v jehož důsledku Logan Sargeant, který se necítil dobře, předčasně odstoupil. Verstappen se vyjádřil k podmínkám a zařadil je mezi „pět nejtěžších“ závodů, které kdy ve své kariéře absolvoval.