Verstappen vysvětluje důvod nehody: Měl jsem najednou o 150 koní víc

Verstappen vysvětluje důvod nehody: Měl jsem najednou o 150 koní víc

Nizozemece potkal v poušti podobný osud jako v Austrálii Valtteriho Bottase. Dobře rozjetou kvalifikaci oběma ukončil výlet mimo trať a následná srážka se zdí, s tím rozdílem že Mad Max vypadl už v prvním segmentu.

Po uplynulých 13 minutách první části kvalifikace zavlály červené vlajky kvůli Maxi Verstappenovi, který zapíchl svůj RB14 do bariéry ve druhé zatáčce. Byť se to z počátku mohlo jevit jako jezdecká chyba, tak ve skutečnosti byla na vině technika.

Bylo to, jakoby mi někdo obrátil řadicí páku, kroutil hlavou nad podivným chováním vozu Max, který kvůli tomu bude startovat až z 15. místa. Samozřejmě, že to bylo nešťastné. Na cestě sem (do mix zóny) jsem se koukal na data. Je na nich vidět, že jsem měl najednou o 150 koní více. To pochopitelně naštve, protože to přetíží zadní pneumatiky. 150 koní je hodně, když už i bez toho máte pocit, že jste na limitu. Točil jsem se jednoduše do autu.

Ani fakt, že se bude muset prosadit z druhého konce pole, mu na odhodlanosti a bojovnosti nic nebere, možná spíše naopak: Předjíždění by tu mělo být v pohodě. Teď budeme muset trochu bojovat, abychom se dostali dopředu.

V závodní simulaci jsme na tom byli celkem dobře, přesto bude samozřejmě těžké porazit Ferrari. Není to však nemožné. Mohli bychom to zvládnout se safety carem a trochou štěstí, doufá dvacetiletý závodník.

Také šéf Red Bullu Christian Horner potvrdil, že Verstappen za nehodu nemůže, ačkoliv podle něj se jednalo o 120 koní navíc, nikoli o 150.

 

Sdílejte na:
Zavřít