VC Ruska: Pole position pro Bottase! Třetí Vettel s obrovskou ztrátou

VC Ruska: Pole position pro Bottase! Třetí Vettel s obrovskou ztrátou

Hamilton měl pole position na dosah ruky, jenže v posledním pokusu chyboval, a tu nakonec ukořistil jeho parťák Bottas. Ferrari, kterému schází v Rusku rychlost, ve druhé řadě.

Q1

Jako první zajel měřený čas Kevin Magnussen v hodnotě 1:34.078. Následovali jej i ostatní jezdci, přičemž všichni vyjeli na hyperměkkých pneumatikách. Lewis Hamilton ve svém prvním pokusu měl nakročeno k velmi rychlému času, který by jej vynesl do čela. Jenže chyboval a zařadil se jen na desáté místo. Druhý pokus se mu již povedl, když zajel kolo v hodnotě 1:32.964, přičemž byl rychlejší o 0.139 vteřiny než Valtteri Bottas.

Red Bully vyjely na trať až šest minut před koncem, aby splnily pravidlo 107%. Ovšem žádné převratné časy od Daniela Ricciarda a Maxe Verstappena se neočekávali, protože po penalizacích bylo jasné, že budou startovat ze zadních řad. Přesto odsunuli Ferrari na páté, resp. šesté místo a postoupili do druhé části kvalifikaci.

Domácí hrdina Sergej Sirotkin se na konci Q1 roztočil a tak na chvíli zavlály žluté vlajky. Zajel nejpomalejší čas.

Nejrychlejší byl Hamilton s časem 1:32.410, za ním s velkou ztrátou půl vteřiny týmový kolega Bottas. Třetí a čtvrté místo pro Verstappena s Ricciardem. Solidní kolo zajel sedmý Charles Leclerc.

Do druhé části kvalifikace nepostoupili Hatley, Alonso, Stroll, Vandoorne a Sirotkin.

pic.twitter.com/LOBSEGVToA— Formula 1 (@F1) 29. září 2018

 

Q2

Do prostředního segmentu nastoupili piloti Mercedesu a Ferrari na tvrdší, fialově označené specifikaci pneumatik. Brit zajel při svém prvním pokusu jen o dvě desetiny pomalejší čas než v úvodní části kvalifikace na ultrasoftech. Bottas ztratil jen desetinu, zatímco Vettel téměř 0,5 vteřiny. Jak se předpokládalo, tak Red Bully ani Gasly už na trať ve druhé části nevyjeli.

Po první polovině Q2 byly v K.O. zóně kromě penalizovaných závodníků oba vozy Renaultu, ale ani pro druhé pokusy se Hülkenberg a Sainz se na trati neobjevili. Francouzi takto taktizují, protože budou startovat z 11., potažmo 12. místa a díky tomu mají volný výběr sady gum pro start do Velké ceny.

Byť Hamilton při svém pokusu zajel na nejměkčí sadě absolutně nejrychlejší první a druhý sektor, tak na konci zpomalil, aby nepřekonal svůj čas na ultrasoftech. Tentokrát postoupili i oba Saubery, přičemž Leclerc zaznamenal pátý nejrychlejší čas, zatímco Ericsson desátý. Pro Švéda je to po třech letech první postup do Q3.

Do závěrečné desetiminutovky nepostoupilo duo Red Bullu, Gasly a jezdci Renaultu.

pic.twitter.com/z526twR0tg— Formula 1 (@F1) 29. září 2018

Q3

Bottas vytáhl při prvním výjezdu z rukávu fantastické kolo, které bylo o 4 tisíciny rychlejší než to Hamiltonovo. Opět dokazuje, že tamní trať mu neskutečně sedí. Ferrari bezradné s propastnou ztrátou přes půl sekundy. Ze ze zbytku pole to byl Ocon, který obsadil jakousi fiktivní pole position, ovšem šestý Leclerc byl pomalejší jen o šest tisícin.

pic.twitter.com/DezKvhQHeN— Formula 1 (@F1) 29. září 2018

Při závěrečných pokusech byl Hamilton pole position na dosah, když zajel fialový první sektor, ale v následující části okruhu chyboval. Nejrychlejší čas tak zůstal v rukách finského závodníka. Také Vettel mohl své kolo ještě zlepšit a smazat tak hrozivé půlsekundové manko na Brita, jenže se mu nepodařilo zajet čisté kolo.

Za nejlepší čtveřicí se zařadil Haas Kevina Magnussena, šestý Ocon, za ním Leclerc, Pérez, Grosjean a nejlepší desítku uzavřel Ericsson.

 

 

Sdílejte na:
Zavřít